Hey! Ik werk nu bijna 6 jaar voor hetzelfde bedrijf en ik ga daar nu iedere ochtend met tegenzin heen (al ruim een jaar). Was wel op zoek naar iets anders maar mijn "droombaan" nog niet gevonden. Nu ik zwanger ben wil ik straks mijn ontslag indienen. Ik wil werken tot mijn verlof en dan eigenlijk niet meer terugkomen... Na de bevalling wil ik wel weer gaan werken (van alleen thuis zitten word ik ook niet gelukkig) en een part time job zoeken waar ik wel met plezier heen gaan. Ik heb twee maanden opzegtermijn. Zouden jullie dit gewoon precies twee maanden van te voren aangeven of ?? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken want die paar weken verlof wil ik natuurlijk wel meepikken Kus Toys
Ik zou het gewoon twee maanden van tevoren aangeven. Het is wel vaak zou dat het twee volle kalendermaanden moet zijn, dus daar moet je even rekening mee houden. Dus als je per 4 maart op wil zeggen, moet dat uiterlijk 1 januari.
Ben eind maart uitgerekend maar ik ga natuurlijk niet mijn baan opzeggen voordat ik met verlof ga. Ik bel wel ff met het CWI, misschien dat die wat weten.
Ik zou het meteen zeggen, dan kan je baas er rekening mee houden dat ie iemand moet zoeken die jou definitief vervangt en niet iemand tijdelijk. Ik denk alleen maar dat ie dat op prijsstelt.
Aangezien ik hier meer dan een jaar alleen op de klantenservice heb gezeten en sinds twee weken een nieuwe collega heb is dat geen probleem denk ik. Ik zit hier ruim 40 uur per week en ik denk dat ik 1 uur werk van de al die uren (er is ook gewoon echt niets te doen). Dus of ik gemist zal worden? Hmmm ik denk het niet Maar Gupsie, je hebt wel gelijk hoor, zou ik ook zeker doen als ik een goede werkgever zou hebben.. hihi Wil er gewoon alles uitslepen wat er slepen valt
ik zou het niet voor mijn verlof zeggen. Tijdens je verlof en dan 2 maanden van te voren ivm je opzegtermijn. Ben benieuwd wat het CWI zegt.
Ja Nynke dat had ik ook in mijn hoofd!! Ik laat wel ff weten wat het CWI heeft gezegd. Volgende week maandag ga ik ze bellen want dan ben ik hier alleen. kus
Wat denk je eruit te kunnen slepen? Als jij gewoon een opzegbrief geeft dat je na je verlof niet meer terugkomt, dan loopt je helemaal geen risico. Je moet alleen wel die brief schrijven en afgeven. Ik snap het risico wat je zou kunnen mislopen als je het eerder zou vertellen. Daarnaast kan die nieuwe collega volgende week alweer weg zijn (ben zelf leidinggevende op callcenters geweest), dus dat zegt niets over hoe het over 25 wkn is.
Ik vertrouw ze gewoon niet, maar ze kunnen me natuurlijk niet ontslaan als ik zwanger ben.. Ik werk niet op een callcenter en deze nieuwe collega komt van een andere vestiging en gaat een beetje de verkoop doen... dus ik denk niet dat hij hier snel weg is. Maar dat is ook helemaal niet van belang. Moet idd een brief maken en afgeven maar wanneer ik dat dus ga doen... Maar het is dus wel mogelijk dat ik een brief afgeef vlak voor dat ik met verlof ga en aangeef dat ik na mijn verlof niet meer terugkom? Kan het verlof ook gelden als twee maanden opzegtermijn? Dat is eigenlijk wat ik bedoel en afvraag.
Ik zit een beetje met het zelfde probleem. Direct na mijn verlof begin ik aan een nieuwe baan, dus ook ik kom na mijn verlof niet terug. Ik overwoog ook om het pas in mijn zwangerschapsverlof te vertellen, maar heb toch besloten dat niet te gaan doen. Mijn werkgever weet namelijk dat ik graag parttime wil gaan werken en wil binnenkort een gesprek met me over hoe we dat gaan doen enzo. Ik kan en wil daar niet gaan zitten liegen, dus ik ga eerlijk vertellen dat ik niet meer terug kom. Ik hoop dat ze het met dan niet al te lastig gaan maken, maar wettelijk gezien hebben ze volgens mij geen poot om op te staan. Overweeg wel om mijn officiele schriftelijke ontslagverzoek pas in te dienen na de geboorte van de kleine en ze dan alleen vast mondeling op de hoogte te stellen. In mijn arbeidscontract staat trouwens dat als je na je verlof niet meer terug wilt komen je dat uiterlijk een maand voor het aflopen van het verlof moet melden. Mijn arbeidscontract eindigt dan op mijn laatste verlofdatum. WEllicht is het dus handig dat je ook de arbeidsvoorwaarden of cao er nog even op na slaat.
Ok Duckie! Dank voor de tip!! Ik ga vanmiddag direct kijken of hierover iets staat in mijn overeenkomst/arbeidsvoorwaarden. Alvast veel succes met het gesprek!! Hoor graag van je hoe het afgelopen is. Kus
Ze kunnen je idd niet ontslaan als je zwanger bent. Momenteel ben ik 32 weken zwanger en mijn baas wou mij ook ontslaan...ze dacht dat ze zich er wel uit kon wurmen en me ondanks mijn zwangerschap wel kon ontslaan. Na de indiening en mijn bezwaarschrift kreeg ze van het CWI geen ontslagvergunning....Overigens kun je zulk soort dingen ook overleggen met je vakbond.