ik word er zo moe van

Discussion in 'Baby en dreumes' started by paars, Aug 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    kennen jullie dat ook...
    stel je voor.. een stel vrienden van je hebben ook een kindje maar dan een paar dagen ouder..
    En het kindje van hun kan alles al en die van ons is helemaal niks...
    Word er zooo moe van..
    laatst (aantal weken geleden) ik vertelde super trots dat mn zoontje van buik naar rug kan draaien.. nou je had eens moeten horen.. ze zeiden... nou nog maar 1 keer zeker enn dat doen ze nooit eerst want ze draaien altijd eerst van rug naar buik.. die van ONS doet dat al.. pfff
    nou en hun zoon is wat groter en wat dikker zeg maar ( ons ventje is erg lang en heel slank weegt ook nog maar 7 kilo) zegt ze nouu wat lijkt dat nog een baabyy zeg!!! zitten haar ouders daar ook.. tegen hun kleinzoon zo van jaa dan ben jij al een grote jongen he!! oohh wat kan ik mij daar aan ergeren zeg!!!
    en laatst deden ze ook zo raar over dat ik in het begin ( toen hij net fruithap kreeg) dat ik de peertjes en appels kookte.. in het begin vond ik dat toch wel wat fijner.. wist ik zeker dat er geen stukjes meer in zaten.. nou ik zei zelf geef je ook niet vers nee zei ze potje is makkelijker.. ze gaf toen ook net zelf fruit hap.. en daar zat ze voor nick... nou doe je mond maar open dat doe je normaal ook zoo goed.. en hij wil anders niet dan staan hij trekt hem zelf al helemaal op.. ( 4 weken geleden zei ze dat ook al) en ik kan me daar zoooo vreselijk aan ergeren dat het kind van een ander altijd veeel meer kan.. zo overdreven gewoon.. dan denk ik van kom op niet ieder kind is hetzelfde de een is gewoon vlugger dan de ander.. maar moet er dan zoo overdreven worden gedaan??

pfff sorry hoor:D moest het ff kwijt

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hahaha kan je helemaal begrijpen
    moet er ook best om lachen dat ze
    er z'n strijd over maakt dat haar kindje alles goed doet en die van jou niet
    ik snap dat je je ergerd maar lekker laten gaan jo
    hou de eer aan jezelf

3. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gniffel, dat ken ik heel goed.. Hier ook 'vrienden' die zeiden dat dat jongetje wat zij kenden alles véél sneller kon. Nou, nu echt niet meer. Hij brabbelt alleen wat, is niet zindelijk en kleiner en Justin kan dit lekker al WEL. Zo..

4. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    haha ja ik weet ook wel beter..
    ik zeg dan ook altijd tsjaa verschil moet er blijven en ben blij dat niet iedereen op elkaar lijkt haha..
    maar ja ik erger me dr gewoon mateloos aan...
    ik zei ook al tegen mn vriend... khoop dat die van ons straks eerder loopt.. ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Laat haar maar lekker praten en geniet van wat je eigen kereltje doet.
    En ja diep zuchten en negeren en knikken.
    Maar heel irritant die mensen ja.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,185
    113
    Bekijk het op de lange termijn: kijk eens wat ie op zn 25ste heeft bereikt (volwassen, zelfstandig, studie, goede baan, gezin) wat maakt het dan uit of hij nou met 4 of 5 maanden ging rollen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    In de Kinderen van deze maand stond hier een leuk artikel over. 'Moedervenijn' noemen ze dit :D
    Ik heb dit zelf gelukkig niet in mijn omgeving. Ik heb twee goede vriendinnen die allebei een kind hebben dat ietsje ouder is dan die van mij, maar ik heb ze nog nooit op moedervenijn kunnen betrappen. Zij mij trouwens ook niet.

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ken het niet in mijn omgeving bij vriendinnen, collega's doen het wel maar daar kan ik wat makkelijker afstand van nemen.

ik begrijp best dat het niet leuk is, als ik jou was zou ik eens even lekker gaan zitten broeden op opmerkingen mocht het weer gebeuren, zo, tak! eroverheen met een opmerking! :D

9. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ja uhm... Ik ben wel ook een beetje schuldig denk ik, maar is dat niet een beetje moederseigen? Je eigen is de beste en je hoopt natuurlijk dat die alles als eerste kan. Mijn meisje is toevallig ook best wel snel, maar mijn schoonzus heeft een kindje van 2 maanden ouder en ja natuurlijk kan die meer en zelfs daar kan ik niet zo goed tegen.. Ik probeer mezelf wel in te houden en niet op te scheppen, maar vind dat erg moeilijk. Mijn broer heeft ook een kindje, 3 weken jonger en ik mail altijd met zijn vrouw. We vertellen onze schema's en wat ze kunnen enzo. Ja dan vind ik wel erg leuk om te vertellen wat mijn beebje al erg goed en die van hun (zoals ik dus weet) nog niet... Vreselijk of menseigen?

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

menseigen hoor maar niet ieder mens dus ;) .
    ik vergelijk mijn meisje met niemand en houdt er ook geen schema's naast, ze mag haar eigen tempo en haar eigen persoontje zijn van mama. natuurlijk ben je trots als je kindje iets kan dat schreeuw ik ook van de daken maar ik vergelijk niet.

ieder zijn ding toch? :)

11. 078mama

078mama Niet meer actief

Heee Paars

Wat een gezeur zeg! Ik heb het helemaal niet in mijn omgeving maar wel op het cb. Ik zeg dan altijd dat ik hoop dat het nog heel lang duurt voordat ze dat allemaal leert omdat ze nu nog zo'n heerlijk klein meisje is en dat het al snel genoeg gaat. En dan nog even vragen of ze het baby zijn moeilijk vinden omdat ze willen dat het snel gaat? Wedden dat het klaar is ;)

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Daar zou ik me ook wel aan ergeren..
    Mijn zoontje is al niet de vlotste, dus ik ben ook wel gewend dat andere moeders zeggen dat hun kindje vlotter is..
    Alleen quia lengte/gewicht liep hij voor. Maar dan was hij weer te dik ;)

Ik zou er, als het echt zo vaak is, misschien eens een korte opmerking over maken. Gewoon zoiets van "jammer dat je altijd zegt dat jullie kindje beter is".
    Eind middelbare school ook ooit zo'n "vriendin" gehad qua schoolcijfers enzo, maar de vriendschap ging uiteindelijk kapot, omdat ik zonder echt mijn best te doen, toch betere cijfers haalde, en meer vrienden had. Dat kon ze gewoon niet hebben.
    Dat vind ik dan ook jammer. Als jij anderen zo omlaag praat, moet je er ook tegen kunnen als jij niet de top haalt.

En mijn zoontje draaide ook eerst van buik naar rug ;)

13. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Alle 3 mijn kinderen draaiden eerst van buik naar rug.
    Alle 3 mijn kinderen ontwikkelden zich verder TOTAAL anders op n ander ritme en tempo soms zelfs in n andere volg orde (Wendy kon bvb eerder staan als tijgeren)
    Dus lekker belangrijk dat hun kindje sneller is als dat van jou.
    Heeft niks met de ouders te maken hoor (is geen genen ding en ook geen opvoedkundig gebeuren, dat regelen die ukkies helemaal zelf) En jij trekt dan misschien wel aan t langst end want jij hebt lekker langer een lekkere knuffel die nog niet zo nodig de grond op MOET omdat het wil kruipen ;)

Maar idd zo'n opschepperig gebeuren kan flink irriteren! Zolang jij maar weet dat er helemaal geen problemen zijn en je je niet laat verleiden tot dat te denken is het goed.
    Ik heb n vriendin met n 2ling en die zijn 6 maanden ouder. Kreeg ook steeds "kruipt ze nou NOG niet!?" Nee....nog steeds niet.... "Oh dan moet je zus en zo en blabla"
    Heb mn meisie lekker laten gaan en mevrouw had meer interesse in kletsen (had dus kunnen zeggen Goh kletst die van jou nou NOG niet!? maar niet gedaan :p) En uiteindelijk ging mevrouwtje hier dus eerst staan voor ze ging kruipen. Ze had het kruipen niet zo nodig en rolde overal heen. TOT ze dus wilde staan en NET niet bij dr spijlen kon, toen moest ze wel ;)

14. keteltje

keteltje Actief lid

Jul 27, 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij ook, andersom lukt nog niet, komt niet verder dan op zijn zij;)

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oeh daar zou ik me ook aan ergeren, ik zou gewoon eens zeggen, (op een overdreven toontje) jaaaaa die van jou is inderdaad veeeeeeel leuker en knapper dan die van mij... Even flink draaien met je ogen erbij, kijken wat ze dan zegt :)

16. sylvie120

sylvie120 Lid

Jun 27, 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    Ik hb een nichtje dat 2 maanden ouder is dan mijn zoontje ( dochter va mij schoonzus) maar ik voel niets van jalozie ik ben juist super trots dat ze kan staan en kruipen en natuurlijk kan mijn zoontje dat niet want die is 2 maanden jonger maar kwa ontwikeling lopen ze redelijk gelijk . Maar ik denk altijd elk kindje doet het op zijn manier en in zijn ijgen tempo wat maakt het nou uit.

17. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ooo dat ken ik ook hoor. Gewoon lekker laten lullen.

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,047
    46
    48
    friesland
    hier ook een ventje die heel snel was met alles, mag je daar dan niet trots op zijn en delen? Jullie delen het toch ook als je kindje omdraaid? Er zit veel verschil tussen en kindjes en het is geen strijd tussen wie wat eerst doet, maar ik ben wel super trots op ons ventje en steek dat ook niet onder stoelen of banken!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik was laatst op het CB en had een vraag over dat Thirza dus toen nog niet terugdraaide van buik naar rug (en andersom dus wel), en toen zei de WVK dus dat ze dat wel een beetje gek vond, omdat van rug naar buik moeilijker is.... Dus tja, wat 'de meesten' eerder doen, dat zal dus nogal verschillen, :)

Het is wel een beetje moeders eigen, ben ik bang... Bij onze gastouder zitten twee kindjes die 2 maanden ouder zijn dan Thirza en zij is toch op alle fronten verder: ze zit, ze rolt, ze tijgert en kruipt nu net wat... en dat is ze allemaal eerder gaan doen dan die twee baby's. Dan ben ik dus toch trots, alhoewel ik weet dat het echt helemaal nergens op slaat.
    Nu zie ik die ouders verder nooit en ik zou het al helemaal niet in m'n hoofd halen om de verschillen zo te benadrukken. Bij m'n schoonzusje, die dus een zoontje van een paar dagen ouder hebben, merk ik juist dat als mijn moeder bijvoorbeeld noemt dat Thirza iets al kan wat m'n neefje niet kan, ik dan dingen ga roepen als: Ja, maar hij doet al dit, en dat doet Thirza nog niet...

Wel irritant dus als iemand zich zo te buiten gaat aan: Mijn kind doet het beter. Maar goed, ik zou het ofwel ene oor in, andere uit laten gaan, ofwel toch eens zeggen: Joh, steeds dat vergelijken wordt nu wel een beetje vervelend, zullen we daar gewoon mee ophouden?

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nou ik weet niet of jij ook naar een ander kindje kijkt en dan tegen zijn of haar moeder zegt dat die van jou het veeel beter kan :(

Share This Page