Beetje onduidelijk misschien maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen wat ik wil vragen. Over niet al te lange tijd wil ik een webwinkel beginnen. Maar de producten wil ik naast de webwinkel ook in een gewone winkel verkopen ( een bestaande winkel van goede vrienden) en hier en daar op een markt. Nu produceer ik nog tussen de bedrijven door thuis en voornamelijk als de kinderen op bed liggen. Nu is dat niet altijd even productief. Mijn vraag is voor mensen die ongeveer hetzelfde doen: Kun je hier kinderopvangtoeslag voor krijgen? Dus als ik 2 a 3 uren per dag zou werken voor mezelf? ( 2 a 3 dagen) Ben ik dan officieel een ZZP'er misschien? Ondernemer? Maar ik verdien de eerste jaren niet heel erg veel. Ik ga maandag ook bellen met de kamer van koophandel maar ik vroeg me af of er hier misschien mensen zijn die zoiets al weten doordat ze er zelf mee te maken hebben.
Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht niet dat je toeslag krijgt hiervoor. Heb je de kvk al gebeld toevallig? Ben wel heel benieuwd!!
Op het moment dat je echt ondernemer bent en eigen bedrijf hebt (dus kvk nummer) dan kun je best toeslag krijgen op de kinderopvang. Je zul alleen op een of andere manier moeten aantonen hoeveel uren je werkt en dan werkt het op de zelfde manier als wanneer je in loondienst werkt. Even de belastingdienst bellen, kunnen ze je zo uitleggen. Ik ben zelf ook zelfstandig ondernemer en recht op kinderopvang toeslag.
Ik ben zelfstandig ondernemer.Dit zijn de uren die u op jaarbasis besteedt aan uw bedrijf. Bijvoorbeeld de uren die u in rekening brengt bij uw klanten, de uren die u besteedt aan de bedrijfsadministratie en de uren die u nodig heb om offertes te maken of uw website bij te houden. Maar ook onder andere cursussen of trainingen die u volgt voor uw bedrijf tellen mee. Houd er wel rekening mee dat u deze gewerkte uren aannemelijk moet kunnen maken, bijvoorbeeld met een urenadministratie. Reistijd voor woon-werkverkeer mag u niet meerekenen als gewerkte uren. Hiermee is al rekening gehouden in de percentages. U mag ziekte wel meerekenen. Nieuw in 2012
Dames, geen reactie meer verwacht. Bedankt. Ik ga de link bekijken. Morgen ga ik bellen met de BD en ook de KVK. Ik denk dat het voor mij ook een kwestie is van wanneer ben ik echt een ondernemer/zelfstandige...