Ik word er zo moe van

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Beide jongens elke dag hoor. De oudste gaat onder de douche, de jongste in badje. Wel altijd zonder zeep of shampoo. Het is bij ons een onderdeel van het avondritueel en ik vind het wel zo fris eigenlijk...

2. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier niet elke dag in bad maar als ze der eigen heeft ondergeplast of poept dan gaat ze gewoon met de billen(rug) onder de kraan. Is veel frisser dan de billendoekjes en ook fijner voor haar huidje.
    Maar je stelt je zeker niet aan hoor :), hyiene is belangrijk.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Tip: stop met dat klaarzetten van standaard en badje.. Zet hem af en toe in de wasbak in de keuken, laagje erin, even natmaken met een beker en stop eruit. Scheelt echt tijd en hulp!

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hij zat net naast mij - hij las mee :D - en hij zei dat hij hélemaal voor is vanwege het dikgedrukte.

"Als het aan jou lag ging dat kind alleen met kerst in bad"
    - Echt niet, elke zaterdag en zondag :p;)

(Dat meent hij niet echt ;) )

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Bedankt voor je tips! Nee, dat gaat hier helaas niet, op het moment dat het badje in de badkamer kan (over dwars, want over de breedte past het al niet) kan ik er niet meer naast zitten en hem niet goed vasthouden. Verder is het wel een hele goede tip verder :) Hoop dat iemand anders er wat mee kan.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Die van de wasbak is een goede tip!

Onze dochter ging eerst maar 2x in de week in de bad. Dit door de erge eczeem die ze had. De andere dagen werd ze wel gewassen volledig.

Nu is ze aardig over de eczeem heen gegroeid. Wil niet meer gevoerd worden, dus smeert zichzelf lekker onder het eten en is dol op de zandbak.
    Met als gevolg dat ze nu wel dagelijks in bad gaat.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier gemiddeld 2 keer per week vanwege exeemplekjes maar nu soms wat vaker zeker als hij veel heeft gespeeld buiten dan vind ik een bad beter dan alleen een washandje. Maar tot nu kijkt hij nog niet echt om naar de zandbak in de tuin.

Maar de keren dat hij zich heeft ondergepoept kan ik op 1 hand tellen, en ondergeplast ook. Misschien samen 10/15 keer tot nu toe.
    Met spugen mikte hij als baby netjes op de grond of op mij, hij had 9/10 keer niks op zich :p

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier twee mannetjes met een hele gevoelige huid, 1 met lichte eczeem en 1 met ernstige eczeem. Ze gaan 1-2 keer per week in bad of onder de douche (en als ze een zandbad hebben gehad of een diarreeluier tot in de nek iets vaker). Zodra ik ze vaker doe reageren de huidjes meteen. De dermatoloog heeft er ook echt op aangedrongen om niet vaker te douchen/badderen dan strikt noodzakelijk. Water is niet goed voor de huid, het droogt uit.
    Als mijn kindjes dit probleem niet hadden gehad zou ik wanneer het niet echt nodig is niet vaker dan om de dag badderen, een washandje volstaat in veel gevallen ook echt wel.

9. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik vertik het om iedere keer een badje klaar te zetten nu ze nog niet zelfstandig kan zitten. We nemen haar iedere avond mee onder de douche en 's ochtends even met een washandje. Als ik echt haast heb, zet ik de baby inzet op de douchevloer en spoel ik haar zo even af, dan hoef ik zelf niet nat te worden. Mijn man heeft er geen moeite mee. Ik kan me voorstellen dat hij het badje vullen etc ook irritant vindt haha.. :p

10. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Hier elke dag, na het avondeten dan is het ook wel nodig haha. Toen ie kleiner was ook bijna elke avond. Ik heb er een speciaal vader zoon momentje van gemaakt. Mijn man douchte toen ie nog klein was samen met hem, of ze gingen samen in t grote bad. Ze vonden dit beiden heel gezellig en nog steeds.
    Maar als ie over zich heen pieste deed ik t gewoon ff schoonmaken met een nat washandje hoor. Genoeg andere ongelukjes waardoor ie extra mocht douchen ;).

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Wij gaan iedere dag met z'n drieën in bad. Super gezellig! Ik was hem ongeveer twee keer met zeep.

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier regelt manlief het badje s avonds. Als ze klaar zijn geef ik de fles en kan ze haar bed in.
    Het kan snel in 10 minuten of langzaam, dat kiest manlief zelf. Meesta
    L zijn ze een minuut of 20 lekker aan het zingen en spelen in bad en klieren tijdens het afdrogen. Ze vinden het samen heerlijk

13. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Mijn zoon gaat elke dag onder de douche. Gezellig samen met mij. Ons momentje om de dag af te sluiten. En je moet hem eens zien na het eten.. Alles eet mee! Echt z'n hele hoofd zit onder.
    M'n meisje gaat om de dag, of ze moet zichzelf onder gespuugd/gepoept hebben. Dan vaker.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje gaat om de dag onder de douche/in bad en man is degene die dat in principe regelt, nouja ik zeg het en hij doet het :D
    Tot anderhalf jaar ofzo ging ik vaak met 'm in bad, in het begin had ik 'm dan gewoon vast en later zat hij in z'n badstoeltje en ik tegenover 'm. Was man op tijd thuis haalde hij zoontje uit bad en ging ik nog even verder badderen en anders ging ik me eerst afdrogen en dan zoontje. Nu zit ie alleen in bad of alleen onder de douche, wel onder toezicht natuurlijk hè. Verder vind ik de vochtige washandjes een mooie uitvinding. Na elk wissewasje in bad/onder de douche vind ik wat overdreven maar elke keer 'alweer' zeggen ook :p

15. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    In principe om de dag in bad/onder de douche. Ligt er een beetje aan hoeveel tijd er is.
    Gelukkig hebben wij (nog) een nette eter en spuugd hij zo goed als nooit.

maar als hij over zich heen plast maak ik dat wel met eeb vochtige doek schoon. Hij doet het gelukkig niet vaak maar als hij het doet is het nadat hij net uit bad komt en ik hem ben aan het insmeren. ..

16. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Hier gaat ons zoontje meestal 2 keer per week in bad/douche. Dit is dan zo gepland dat het eens doordeweeks voorkomt en 1 keer in het weekend.

Met dit warme, plakkerige weer en inderdaad met een kliederboel gaat hij bijna elke dag even onder de douche. Niet wassen, gewoon even alles afspoelen.

Hier is het eigenlijk net omgedraaid. Mijn man zegt meestal, joh zullen we hem even onder de douche nemen? En dat ik denk, Oh ja..
    Het hoort hier dan ook echt bij het avondritueel voordat hij gaat slapen. En het is voor mijn man, na een lange dag werken, ook even weer tijd samen met ons zoontje.

17. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    #37 pepe, 27 mei 2014
    Laatst bewerkt: 27 mei 2014
    Om de dag onder de douche dus ongeveer 3/4 x per week. Als veel gespuugd heeft of onder de poep zit dan extra. De andere dagen wassen we haar met zwitsal washandjes.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dochter 1 soms 2 x per week. Rest washandje.

Zoon meestal 1x per week maar liefst 1x per 2 weken of nog langer ivm eczeem bij beide. Rest washandje.

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Om de dag in bad of douche, andere dagen washandje. Mijn man zou haar het liefst elke dag onder de douche nemen, vindt ie gezellig (en uk ook)

20. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Hier om de dag. Voorheen elke dag. Maar dat trekt haar huidje helaas niet (droge huid en eczeem).

Deel Deze Pagina