In haar stukje stond beide vermeld die jurk met daarover heen longsleeve vind ik ook niet echt geslaagd Onze oudste van dik 5 jaar maakt ook haar eigen keuzes (meestal in het weekend gelukkig) en komt ook met de gekste combi's aanzetten... dat kan je een vijfjarige nog vergeven.... maar een volwassen man Alhoewel die van mij is ook niet de sterkste wat dat soort keuzes betreft
Lief dat hij jou helpt,en de logica van de man is nou eenmaal anders dan die van ons... Waar plek is daar kan ik de was kwijt,en wat boven op de stapel ligt trek ik onze kinderen aan.... Ik zou dagelijks de kleding klaarleggen zoals het aan moet,en vragen of hij de was wil vouwen maar dat jij hem graag zelf in de kast legt.. Hier leg ik ook elke dag voor onze zoon de kleding klaar,mocht mijn vriend hem de kleding aantrekken loop hij er tenminste netjes bij en niet als een regenboog waar gaten in zitten...
Zou het juist leuk vinden als mijn man t leuk vindt zelf combinaties te maken! Ik zou wat setjes klaarleggen zodat hij wel wat te kiezen heeft... Of leg uit waarom bepaalde keuzes niet de juiste zouden zijn! Succes
Haha wel herkenbaar! Vorige week haalde ik m'n dochter op bij de Gastouder.. Zat ze in een pyjama hahaha hij was d'r van overtuigd dat het gewone kleren waren haha
Ik leg de kleding ook altijd klaar haha. Behalve sokken dat leek mij niet zo moeilijk maar dan nog presteert mijn man het om de sokken van de jongste bijv bij de oudste aan te doen
Hahahah deze topic is zoo herkenbaar!! Ik leg onderhand altijd setjes klaar, maar owee als ik het soms vergeet dan bereid ik me mentaal al voor op de combinatie die mijn dochtertje dan aanheeft bij het KDV hahaha. Wel schattig als mannen hun best doen, en de leidsters weten ook meteen wanneer mijn man de kleding heeft gekozen hihi
Voor het niet volgens systeem in de kast leggen: Als je planken hebt kan je ook briefjes op de planken plakken wat waar ligt. Dus bij broeken maak je een smal briefje: broeken. Stukkie plakband er over en hoppa in de kast plakken. Of als je het op kleur legt dan plak je gewoon roze, blauw, geel, groen. Over de combi's: Of je legt het klaar of je lacht het maar weg. Zoals je in dit topic kunt lezen zijn er meer papa's die er niet echt feeling mee hebben Wie weet wordt het wel nieuwe mode, dan is je man een trendsetter.
ach iedereen heeft zo zijn ding ,mijn man heeft vandaag de oven schoongemaakt , echt een schat echt waar maar hij doet er 2 uur over hoe vraag het mij niet , elke keer als die iets groots moet doen duurt het hem uren en moet ik daarna ook nog komen kijken hoe goed die het wel niet heeft gedaan denk maar zo hij doet de rest ook en ach ja die kleding kast kan jou wat bommen gewoon over heen kijken die van mij als die stofzuigt zie ik aan het einde nog overal stof liggen of viezigheid maar hij doet het toch maar wel , ik laat de vaat altijd staan das mijn tik en laat mijn natte handdoeken liggen kan hij weer niet tegen
Ik leg setjes klaar.... heel betuttelend, maar dan zien mijn boys er tenminste fatsoenlijk uit. Ik vind dat wél belangrijk Mijn man zal het allemaal een zorg zijn, dus dat komt goed uit haha.
oo en mijn man die keek laatst in de kast voor de kleine en die keek naar de kleding en die had zoiets van wat is dit schat en dit hoe doe je hem dat toch aan ( een rompertje he hoe doe je dat ana ihihi ) wordt ook wat strakjes ik heb alles bij broekjes en topjes en vestjes netjes gestapeld ik wed dat hij het er gewoon in gooit en het is wel oke ,, hij inspecteert alles wel nu om meer te kijken van wat is dat moppie , laatst had die een luier in zijn handen en keek nogal nou ja bedust hahaha
Dat is ook heel leuk. Ik pak vaak echt de dingen die bij elkaar horen, hij kijkt wat bij elkaar past. Er komen bij hem vaak hele leuke creaties uit waar ik nooit op zou komen. (En ja t staat dan ook gewoon goed). M'n dochter heeft dat ook. Die zoekt zelf haar kleding uit(is nu 6maar doet dat al een aantal haar) en daar komen ook vaak hele leuke dingen uit. Soms is het wel wat te, maar ach als zij er maar blij mee is.
Mijn man doet niet eens een poging omdat hij weet dat hij het toch niet goed doet Ik zou ook gewoon setjes maken en in de kast hangen/leggen. Of op een blaadje schrijven en aan de binnenkant van de kast hangen Het maakt eigenlijk niks uit, het is goed bedoelt. Maar ik wil zelfs sokken die erbij passen, haha (draagt nog geen schoenen)
Bleghhh wat irritant weer zeg...ts post met een knipoog dat zij een megaprobleem heeft en legt dit voor. En dan de reacties: wees blij dat hij iets doet....nou nee zij is gewoon aan het werk, ik neem aan dat niemand het goed vindt dat de kinderen naakt rondlopen Nou voor mij zou dit ook een megaprobleem kunnen zijn...ik vind nl hoe wij erbij lopen ontzettend belangrijk en vind het vreselijk als de kleding niet matched. Mijn 6 jarige kan dit heel goed en zoekt dus ook haar eigen kleding uit...als ze het niet kon mocht ze het niet. We gaan niet als pipo de clown over straat. Maar had ik een man die erg geregeld alleen voorstond als ik werkte dan lagen er kant en klare setjes in de kast wat ik ts ook heb geadviseerd. Ook als ik er niet bij ben wil ik dat mijn kindjes er tip top bijlopen.
Grinnik, wij hebben unaniem besloten dat mijn man echt zwaar beroerd is in uitzoeken wat ze aan krijgt, dus ik leg het meestal klaar. En andrs verzint hij wel wat en kan ik er om lachen! Zolang ze niet veel te koud of belachelijk warm gekleed is vind ik alles best! En qua opruimen, ik heb hem ook echt oo het hart gedrukt dat ik het liever zelf opruim voor haar, dus hij legt het neer en ik ruim het op!
Zoals al gezegd is: setjes maken. Ik koop altijd alles in setjes trouwens. Dat vind ik makkelijk bij die kleintjes. En ik zou niet willen dat mijn man haar spulletjes zou opruimen. Die maakt er ook een bende van, haha. Alles heeft precies een mooi eigen plekje. :-D
Manlief begint er niet eens aan - ik moet kleding klaarleggen en de luiertas ingepakt hebben. Laatst had ik voor de oudste een joggingbroek klaargelegd voor - bij mijn weten - een dagje thuis. Belt hij op: waarom heb je een pyjamabroek klaargelegd en waarom bind ik alleen maar te kleine broeken? Uhm - ten eerste is t dus geen pyjama, ten tweede kijk je soms in haar onderste lade waar ik de te kleine kleertjes verzamel? Het is zondag, de broeken die ze deze week heeft aangehad zitten nog ergens in het wasproces, maar rokjes en leggings zijn er nog genoeg...
Is dat het echt waard om je zo druk om te maken? Laat ze lekker kiezen, en laat je dochter ook eens kiezen, is goed voor haar eigen identiteit te ontwikkelen en voor haar zelfvertrouwen. Zolang het maar aangepast is aan het seizoen. Je schamen om wat je dochter draagt vind ik daarom overdreven. Het is je kind, als zij blij is met wat ze aan heeft en ze zich zelfverzekerd voelt, dan moet je juist trots zijn op haar en je niks aantrekken van wat de buitenwereld eventueel zou kunnen denken. Hoe ga je dat doen later als ze in haar puberjaren bijvoorbeeld een gothic stijl helemaal gaaf vindt? Ga je je dan ook doodschamen voor je bloedeigen dochter die het aandurft om niet met de meute mee te lopen?
ik leg altijd de avond van tevoren kleding klaar voor de kinderen. en ik ruim zelf de was op. Ik zou het wel fijn vinden wanneer mijn man dat eens deed, maar ik voorzie dan ook dat alles doorelkaar komt
Tja dat vind ik weer overdreven...het is voor een 6 jarige of zoiets helemaal niet erg om te leren wat wel en niet staat...heeft weinig met smaak te maken...ja met slechte smaak misschien. Maar als ik sommige vrouwen zie lopen hoe die dingen combineren dan zitten zij er ws ook niet mee hoe hun kinderen erbij lopem, sommige mensen geven er nu eenmaal weinig om.