ik word er zo moedeloos van

Discussion in 'Zwanger worden' started by skatjuh87, Feb 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ik moet even wat kwijt, Ik ben nu al ruim 7 maand bezig met n kleine en t wil nog steeds niet lukken. de :evil: zijn net weer gekomen dus weer een diepe teleurstelling. Toch lijkt het zo dat iedereen om me heen zwanger word, mensen die ik het wel gun maar ook mensen die het niet willen. Voor wie het een verassing is. Ik kan er zo van balen dat het bij mij nog steeds niet gelukt is terwijl ik het zo graag wil.
    Ik weet wel dat sommige mensen nog veel langer bezig zijn dan ik maar je word er zo moedeloos van.
    Ben ik nou egoistisch?

2. mau

mau Actief lid

Nov 2, 2008
    397
    0
    0
    He meid

Nou we zitten denk is het zelfde schuitje, ben nu met maand 7 bezig, en ja bij anderen wel en bij ons niet.

Je gaat je dingen in je hoofd halen, van wat doen wij fout, en is er iets mis met ons of een van ons?

Laat je niet gek maken zeg ik altijd tegen mezelf, we zijn pas in maand 7, andere daems zijn al veel en veel langer bezig!

Gun jezelf de tijd en zet het even van je af ( moeilijker gezegd dan gedaan, dat weet ik)

Eens zullen wij ook een wonder mogen verwelkomen en zo ook jullie!

Maar je bent niet de enige hoor, met ons zijn nog vele andere dames, of we nu 7 of 32 maanden bezig zijn, die ervaring hebben we allemaal.

gr mau

3. skatjuh87

Ik weet het ook wel dat ik eigenlijk alleen maar aan het zeuren ben maar soms kan ik wel janken.
    k denk inderdaad vaak dat er misschien iets mis is met mij of mijn vriend en daar word je niet rustiger van. Nadeel is ook dat ik een ongelooflijk wisselende cyclus heb. De ene keer is het 34 dagen maar de andere keer is het 46. Ik denk dat ik maar aan de ovulatietesten ga beginnen.
    Pff heb het gehad

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    egoistisch ben je niet hoor meid.
    Snap dat de moed je in de schoenen zakt als je al zo "lang" op een wondertje hoopt.
    Ik denk dat ovu testen inderdaad wel meer uitkomst bieden omdat je zo onregelmatig cyclus heb.
    Succes en op naar de positieve test

5. skatjuh87

welke testen zijn aan te raden? ik hoor zoveel verschillende verhalen over de testen van kruidvat maar steeds via internet bestellen vind ik ook niet handig. Ik zal aardig wat van die testen en doorheen moeten gooien want ik heb geen idee wanneer m`n eisprong kan zijn. Hele dure testen is dus echt geen optie

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij zitten nu ook in de 7de ronde en begin nu al te twijfelen of er niks mis is.. maar mn buurvrouw (ook begin 20) heeft er 1,5 jaar over gedaan en gaat nu bijna bevallen van een gezonde knul. dus kan allemaal.
    ik heb ergens ook een topic geopend met "janken" ook over dat je juist nu overal om je heen kleine kindjes en zwangere buiken ziet en het bij jou nog niet lukt.
    dus ik vind je echt niet egoistisch en weet precies wat je voelt!

7. skatjuh87

ik weet ook wel dat het allemaal nog veel langer kan duren maar het blijft rot ( als ik het netjes zeg ) laatst heeft iemand in mijn buurt een kleine gekregen die ik het echt niet gun, omdat dat kindje een leven als een hel krijgt. Ik heb het al die tijd geprobeerd op de normale manier, ik hou er niet van om t klussen als het `moet` maar nu moet het maar op die manier denk ik. Zal straks even ovulatietesten halen en dan maar weer verder hopen.

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik heb idd ook toen het na een maand of 7 niet wilde lukken ovulatietesten gebruikt. In de winkel zijn (voor zover ik weet) geen hele goedkope testen te koop, dus dan kom je al snel bij internet uit. Ik had de cassettes van Matcare en die bevielen me prima.

http://www.matcare.nl/mat-care-ovulatie ... p-119.html

Ze zijn nu 5 stuks voor 10,- of 25 stuks voor 44,95, maar soms hebben ze aanbiedingen dat als je die set van 5 stuks koopt, het 3 halen, 2 betalen is. Gewoon even in de gaten houden dus.

Er zijn ook wel nog goedkopere van sensitest, maar daar heb ik minder goede ervaringen over gelezen.

Heel veel succes meid! En voor wat het waard is, dit is de lastigste periode (vond ik). Rond deze tijd zag ik het ook niet meer zitten en baalde ik heel erg, een paar maanden later "accepteer" je het meer en komt de afspraak bij de dokter in zicht, wat mij rust gaf.

9. mau

mau Actief lid

Nov 2, 2008
    397
    0
    0
    ik heb de testen van sensitest deze maand voor het eerst en ze bevallen goed!

geven alles duidelijk aan, heb ook 1x kruidvat geprobeerd, maar die gaf 5 dagen achter elkaar aan zwanger!

sensitest is ook niet duur, had 24 testen en 3 zw testen voor 29 euro! en je kan gewoon via de bank betalen

suc6 groetjes mau

10. Esty

Esty Lid

Feb 5, 2009
    11
    0
    0
    Ik ken het gevoel meiden, alles en iedereen om je heen wordt zwanger en bij ons blijft het maar uit......... :x
    En het maakt denk niet uit hoelang je al bezig bent. Je wilt graag zwanger worden en dan hoop je dat het gauw raak mag zijn, toch.

Ik zelf ben al wel mama van een dochter van 2 jaar en over haar hebben we drie jaar gedaan. We zijn nu alweer meer als een jaar bezig voor een tweede en dat wil dus ook nog steeds niet lukken........!

Laten we positief he, hopelijk is het voor ieder snel raak!

Liefs Esty

11. skatjuh87

Op dit soort momenten denk ik dus, ik moet niet zeuren.
    Jij hebt er nog veel langer over gedaan en nu weer duurt het al een jaar.
    Als je eenmaal in je hoofd heb dat je graag kinderen wil en ermee bezig gaat heb je t liefste het kind al gelijk. Tenminste dat heb ik wel.
    Ik hoop dat het nu niet weer 3 jaar gaat duren.

12. Esty

Esty Lid

Feb 5, 2009
    11
    0
    0
    Nee dat hoop ik dus zelf ook niet. Was in September zwanger, maar helaas is dat in Oktober fout gegaan. Dus nu nog een maand afwachten, kijken of het dan raak is en anders toch weer naar het ziekenhuis toen.

Vergat ik net nog even, ik heb goede ervaringen met de kruitvat testen en de sensitesten heb ik ook gehad, die vond ik wat minder.

Maar goed, ieder ervaart dat op zijn eigen manier natuurlijk,

Groetjes Esty

13. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

Jan 6, 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ik ken het gevoel ook ja. Wij gaan deze maand ook ronde 7 in. Ik stond gisteren op het punt te gaan testen (1 dag voor NOD), omdat ik allerlei tekenen kreeg, die ik normaal niet had (zere tepels, maagzuur).
    Sta ik in de badkamer met alles klaar, trek mijn broek omlaag, zit er een roze veeg in. Vandaag zet het door, dus moet er weer aan geloven dat het deze ronde niet gelukt is.
    Ik kwam gisteren beneden met het vervelende nieuws, werd mijn man ook nog eens mega chagrijnig. Kreeg een paar echt heel stomme opmerkingen en vervolgens met ruzie naar bed gegaan. :cry:
    Inmiddels hier al 100 x sorry voor gehoord. Ook hij was erg teleurgesteld en wist niet goed hiermee om te gaan.
    Voor je relatie is het soms ook niet prettig als het even op zich laat wachten.
    Maar goed, ik begin deze maand vanaf begin vd cyclus met tempen. Dan weet ik iig zeker wanneer mijn eisprong is. Want mijn waarnemingen mbt slijm en mogelijke ovulatiepijn kloppen niet helemaal samen.
    Vol goede moed maar weer verder dus!
    Jullie ook allemaal suc6 deze ronde!

14. Lauw

Lauw Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,475
    0
    0
    Ja, ik snap ook helemaal wat je bedoeld... en ik vind het ook zeker niet egoïstisch van je...
    Ik ben ook iemand zo van als ik ergens voor ga... dan wil ik het ook nu... en niet pas over een paar maanden..

Als ik dan allemaal mensen in de omgeving zwanger zie... ben ik stiekem wel jaloers.... maar natuurlijk ook super blij voor hen...

maar ik moet wel zeggen dat ik er de laatste maanden steeds meer mee bezig ben... zo van waarom lukt het mij niet... is er iets mis...
    er zijn echt dagen dat ik aan nix anders kan denken... :(

15. Funkie

Funkie Bekend lid

Jan 13, 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Hey

Meid hier hetzelfde..
    Mijn vriend en ik zijn al bijna 3 jaar bezig en ben in maart 08 naar de huisarts gegaan. die adviseerde mij om te gaan tempraturen. 5 maanden gedaan en toen terug gegaan naar hem. hij verwees ons door naar het ziekenhuis en er bleek idd iets niet goed te zijn bij mij. nu zit ik vanaf sep 08 in de medische molen en krijg ik deze maand mijn allereerste iui behandeling. ben nu aan het spuiten en hoop dat het snel raak is.
    Geef de moed niet op!

En als je er toch niet helemaal zeker van ben of het allemaal wel goed met je is, zou ik gewoon naar de huisarts gaan en hem/haar het verhaal voor leggen. misschein dat hij/zij jullie verder kan helpen.
    Want ze zeggen na een jaar nog niet. dan kan je doorverwezen worden.

Ik zie overal om me heen ook zwangere dames, die ik het ook wel niet gun. En soms een beetje jaloers ben, maar gewoon keep youre head up!

Al hoop ik voor je dat er niks mis is met jullie! :)

Greets Funkie

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Kan me er ook in vinden hoor meid. Ik ben 'pas' in mijn 5e ronde maar gezien mijn situatie (zie onderschrift) mag ik eigenlijk nergens vanuit gaan. Het zou wel een echt wondertje zijn als het bij ons lukt. Wij mogen het wel 6 maanden zelf proberen maar ja, ik zie onszelf toch terug gaan naar de gyn en tja, laat het kopje dan ook weleens hangen. Tuurlijk hoop je dat jij een suc6 verhaal word maar goed, dat zal niet zo zijn denk ik.

Ik vind het altijd een beetje makkelijk gezegt zo van 'ja maar je moet er 6 tot 12 maanden voor rekenen' Dat is inprincipe ook zo maar je gevoel kan je niet uitschakelen. Als je eenmaal kiest om kindjes te krijgen ben je er eigenlijk al veel langer mee bezig. Zoiets besluit je niet in een dag. Ik vind het dus helemaal niet egoistisch van onszelf om af en toe de moed te laten zakken. Het enige wat we niet moeten doen is de hoop opgeven.

Liefs!

17. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Heel begrijpelijk!
    Wij zijn ook "pas" 9 rondes bezig, maar ik vind het toch wel erg veel dan ineens...
    Misschien mag ik dat niet zeggen, omdat er ook wel meiden zijn die nog langer bezig zijn.
    Maar op het moment dat de wens er is, kan je eigenlijk al niet wachten... En dan verwacht je niet dat het zulke gevoelens kan geven als het wat langer duurt.
    En inderdaad iedereen om je heen is dan zwanger, en dat kan best pijnlijk zijn.

Maar we blijven positief!

18. skatjuh87

Ik zou wel naar de HA willen gaan maar de meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger, ik zit nog niet op een jaar.
    Grote kans dat ik weer word weggestuurd met de mededeling dat ik geduld moet hebben. Ik zal wel vanaf deze maand ovulatietesten gaan gebruiken. Ik kan het altijd proberen.
    Dat tempen vind ik maar niks, ik ben zo eentje die dat vergeet. Ik heb het geprobeerd maar hou het niet vol.

19. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    hoi hoi

ook ik herken me in jullie verhaal toen ik stopte met de pil nu 20 maanden geleden d8t ik ik zie wel wanneer het komt over een jaartje ofzo maar na 8 maanden begon ik me toch druk te maken ben ik wel vruchtbaar enz iets na een jaar gestopt te zijn met de pil werd het steeds erger zelfs mijn vriend begon erover met ongeveer anderhalf jaar heb ik toch maar de stap gezet om naar de dokter te gaan we hebben toen van alles uitgesloten zoals soa's erfelijk enz waardoor het niet zou lukken en toen heeft de HA me toch maar alvast doorverwezen en eigenlijk doen ze het hier pas met 2 jaar heb a.s dinsdag mijn 1e afspraak bij fertiliteitspoli kijk er best wel tegen op want ik wordt over 3 weken pas 21 en mijn vriend wordt 22 en zou het zo erg vinden als ik krijg te horen dat 1 van ons bijv geen kinderen kan krijgen maar ja er zit niks anders op hoop dat het gewoon allemaal goed is en het gewoon iets langer duurt dan normaal

liefs lisje

20. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Ook hier hetzelfde gevoel. Ik denk als je eenmaal de stap neemt om kinderen te willen gaan krijgen je natuurlijk ook het liefste meteen aantelt maar helaas. Ik ben al wat ouder en hoop er ook iedere maand op. Nu ben ik begonnen met ovu testen en heb ik vorige maand netjes op tijd mijn ei gevonden en nu is die nergens te bekennen. Ook erg vreemd. Baal er wel van want ik wil het zo graag. Had nooit gedacht dat ik er zo mee bezig zou kunnen zijn...

Share This Page