Weer een verkeerde aanname missmac komt van Apple ( iMac/MacBook) zie avatar.. En dat ik van het ene uiterste (48-50 kg) naar het andere uiterste (84 kg) ging kwam door een trage schildklier en zwangerschappen en toen denken " ik ben toch al dik" en dus emotie gaan eten, en toen ik weer terug naar 48-50 ging door een snelle schildklier en een hoop discipline En ja, ik ging minimaal 4x per week naar de mac, en at minimaal 4x per week kebab of pizza om 20.00 NA het avondeten, is niks raars aan hoor, ken tig mensen die dat doen, alleen daar klaagt nooit niemand over, maar ubergezond leven is uit den boze En ik bepaal zelf wel wat ik irritant/erg vind om te horen, dat kan jij niet voor mij bepalen als je dagelijks de vraag krijgt of je geen eetstoornis hebt en je arm erbij vastpakken word je daar kotsbeu van, zou een dik iemand ook worden als je elke dag voor dikke zeekoe uitgemaakt word, en daarbij je arm vastpakken..zelfde principe..
Heb het niet over je gewicht, maar hoe je eet. Gewicht buiten beschouwing gelaten. Of dagelijks friet of nooit meer friet willen eten, ja dat noem ik uitersten. Tuurlijk bepaal jij dat en dat heeft niemand ook voor jou gedaan in dit topic (weet natuurlijk niet wat jij er zelf van maakt). Maar ik mag hopelijk wel zeggen dat er ergere dingen bestaan dan de opmerking krijgen dat je heel af en toe wel een frietje mag eten.
Ja gelukkig ben ik 1 van die mensen die het licht heeft gezien.. En ik eet heus wel af en toe een frietje maar niet meer 3x per week ik ben van zeer ongezond naar zeer gezond gaan leven (sporten, gezonde voeding) Mensen zouden dat juist moeten aanmoedigen dat ik van een vrouw met overgewicht, die conditieloos was, een hoger cholesterol had,in een fit gezond iemand ben verandert beter als andersom.. En jij blijft maar terugkomen op die opmerking over dat frietje dat mensen zeggen " komop, eet eens een keer een frietje" vind ik heus niet erg, maar wel als ze dan zeggen dat je geen friet eet omdat je een eetstoornis hebt Als je dik bent en je eet 3x per week friet ( zoals ik voorheen) vraagt niemand of je een eetstoornis hebt, maar als je slank bent en nauwelijks friet eet vragen ze of je ziek bent en geen anorexia hebt Maargoed, gelukkig ben ik blij met mezelf zoals ik nu ben en ben ik niet op m'n mondje gevallen dus ik zeg er wel altijd wat van
Als we het toch over eetstoornissen hebben. Nou... Zelfs over mijn dochter van destijds 3 werd wel eens gezegd dat ze een eetstoornis had. Moest daar soms wel eens om lachen want dat kan natuurlijk gewoon niet bij zo'n klein kind. Ja ze kotste ontzettend veel, maar dat lag gewoon aan haar maag. Mensen gooien tegenwoordig altijd maar alles op eetstoornissen heb ik het idee. Alleen bij dikke mensen is het de schildklier.
In heel uitzonderlijke gevallen zal dat best kunnen ja. Maar als iemand iets met de maag heeft en daar ook medicatie voor krijgt lijkt het me daar aan te liggen.
Nee, dat noemen ze picky eaters, en geloof mij, een peuter met een eetstoornis is net even wat anders..
Dat stel uit draagmoeder gezocht met draagmoeder Cindy, daarvan had ook 1 van de 2 kindjes (tweeling) een eetstoornis vanaf baby/dreumes af aan, dus het kan zeker idd
Het zal best zeldzaam voorkomen hoor, maar ze deden wel alsof dit zo vaak voorkomt bij kinderen als bij volwassenen en dat dat bij haar ook per definitie een eetstoornis was. Net alsof er geen lichamelijke problemen bestaan.
Helaas is het niet zeldzaam.. en in enkele gevallen liggen lichamelijk problemen juist aan de basis van een eetstoornis bij kinderen.
Ha! Ik ben net ook bij mn arm gepakt in de sportschool, alleen werd er toen gezegd "mooi droog" wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt.. maar dát vind ik wel weer leuk om te horen Ik vind het zo dubbel dat over slanke mensen wordt gezegd dat ze wel een eetstoornis zullen hebben als ze niks ongezonds eten terwijl het waarschijnlijker is dat de volle mensen die in de mac met 2 dienbladen vol voor hun neus zitten dat hebben.. Ik heb laatst iemand al burger-etend insuline zien spuiten, maar zeg ik er iets van? Nee.. haar leven