Hee meiden, Ik zit nu in mijn 2e ronde met ovulatie testen (van zwanger&kids). Maar ik had vandaag mijn eiersprong moeten hebben qua mijn berekening. Ik ben (ook door die negatieve testen telkens) toch wel ergens bang dat ik helemaal geen eiersprong heb? Ik drink altijd erg veel. Kan het zijn dat doordat ik zoveel drink er sowieso altijd een negatieve test uitkomt? x
Je moet inderdaad sowieso niet te veel drinken. Ik teste meestal pas tegen 18:30. Dan dronk ik vanaf 17:00 niet meer en ging ik niet meer na het toilet. Hoelang ben je gestopt met de pil? Want van een calculator kun je niet op aan,is maar een calculatie
Ik nu 2 maanden gestopt met de pil. Ik test idd ook om 18:30 omdat ik dan zeker weet dat ik thuis ben. Ik drink graag veel bij mijn eten. Ik moet vanaf morgen dan maar eens er rekening mee houden niks meer te drinken vanaf 17:00 . Maarre kan het dus zijn dat de testen negatief blijven aangeven (terwijl het misschien positief is?) door mijn vele drinken?
Het kan wel. Maar ga er wel vanuit dat je cyclus even op gang moet komen. Ik rekende in de 2de ronde altijd vanaf mijn laatste cyclus. Wat was je vorige cyclus?
Dan denk ik dat je eisprong pas is rond 20 december,uitgaand van je laatste cyclus. Dus nog even door testen. Dan is je nod deze cyclus ongeveer 3-4 januari.
Oohh ik dacht dat je alcohol bedoelde hahaha. Ik had namelijk zaterdag een positieve test, maar zondag na een avond stappen een negatieve ovulatietest en vandaag weer een positieve.(Vorige maand had ik ook 3 dgn een positieve ovulatietest) Ik dacht dat die van zondag mss negatief was door het vele 'drinken' Maar een normale ovulatietest is het meest betrouwbaar als je het iedere dag op hetzelfde tijdstip doet en als je dan ook iedere dag op datzelfde tijdstip zorgt dat je 1,5 uur niets gedronken hebt, dan komt het goed
Dankjullie voor de reacties Hoe reken je nou zelf op de juiste manier uit wanneer je je eiersprong hebt? Haha nee geen alcohol. Ik ga vandaag weer om 18:30 proberen en 1,5 uur van te voren niks drinken .
Datums moeilijk te zeggen als je pas 2maanden gestopt bent met de pil. Het kan best zijn dat je cyclus deze maand nog langer is of gewoon korter,verschilt echt per persoon. Daarom zijn ovutesten een goede optie
Je eisprong kan trouwens elke maand een paar dagen verschillen, als je onregelmatig bent zelfs meer dan een paar dagen. Daarom zijn ovutesten zo handig! Ik ga 2 uur van te voren niet meer naar het toilet en drink dan ook weinig meer, af en toe wel een beetje hoor. Volgens sommigen mag je zelfs 3 uur niet meer plassen...
Drinken heeft absoluut invloed. Heeft bij mij wel eens ervoor gezorgd dat ik eerst helemaal geen streepje had en 2uur later kaspositief. Als je urine helder is is het sowieso niet betrouwbaar om daarmee te testen. Ik test altijd s ochtends. Niet met de eerste ochtendurine, maar met de 2e. Tussendoor niks of heel weinig drinken, anders vind ik nooit mn Lh piek.
Yessss ik had gister avond een positieve ovulatie test Nou maar hopen dat er aan het begin van het nieuwe jaar een positieve zwangerschaps test is!