Ik snap het niet..

Discussion in 'Voeding' started by Ago, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Onze dochter van 8 maanden drinkt en eet al zo'n 1,5 maand slecht. Ze valt niet af maar de groeicurve is wel duidelijk aan het afbuigen.

Onlangs had ze buikgriep en dacht ik dat dat de oorzaak geweest zou zijn van het slechte eten/drinken. Maar inmiddels is ze alweer een week of 2-3 beter en er veranderd niks.

Eerst dronk ze 4x200ml (ze krijgt gekolfde melk). Toen ging ze steeds minder drinken, en op een gegeven moment dronk ze nog zo weinig (4x100) dat we 7x 100ml aan zijn gaan bieden. Dat ging een tijdje goed, maar momenteel drinkt ze per fles 70-80ml op. Het eten gaat ook niet goed, ze neemt 3-5 hapjes en dan wil ze niet meer. Zowel bij het eten als het drinken wordt ze onrustig, gefrustreerd, ontevreden. En ik snap niet meer waar het aan ligt.
    Heb vandaag overleg gehad met de KA omdat onze dochter ook reflux heeft. Daar kan het volgens hem nu niet aan liggen. Hij dacht aan oor/keelklachten maar de huisarts heeft niets geks gevonden.
    Maar wat is het dan wel?

We hebben al vanalles geprobeerd. Eten in stukjes, geprakt, gepureerd, zelf laten doen, melk uit beker ipv fles. Eten in het stoeltje, op schoot, op de bank. Andere fles, andere speen, etc. Het maakt allemaal niks uit.

We hebben zelf de indruk dat ze echt ergens last van krijgt tijdens het eten, omdat ze van het ene op het andere moment heel ontevreden en onrustig wordt. Maar KA en huisarts kunnen niks vinden, wat moet ik dan?
    Weet gewoon niet meer wat ik moet doen om er genoeg eten/drinken in te krijgen...

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Krijgt ze niet ook nog tandjes???
    Dat was hier altijd een reden om na 1-2 happen op te houden met eten... Weet niet of ze evt nog andere verschijnselen heeft?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tandjes?

Poept en plast ze wel goed?

4. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Tandjes zijn het niet. Althans we kunnen echt niks ontdekken in haar mondje en ze heeft ook geen andere symptomen.
    We hadden het er net nog over. Wij denken echt dat het door de reflux komt. Ze heeft ook weer vaker de hik, oprispingen, etc. Vandaag is ze ook zo heel ontevreden en onrustig, als ze rechtop zit gaat het wat beter. We denken erover een second opinion aan te vragen bij een andere kinderarts omdat we ons bij de huidige niet serieus genomen voelen...

Share This Page