Ik word gek :S

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

o o o hier ook eentje die volgende week 2 wordt en hemeltje lief zeg want kan hij vervelend zijn!!!!!!!

als we zeggen nee dat mag niet want...nou dan zijn we niet eens uitgesproken en meneertje ligt al op de grond te gillen en te huilen grrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!

m. je hebt nog niks gegeten vandaag willen we wel dat je een hapje neemt...NEEEEEEE!!! met de vuistjes op tafel slaan NEE NEE NEE.grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

luisteren...wat is dat? ik kan hem wel 3000000 keer roepen en nog doet hij alsof hij me niet hoort.

dat is soms echt doodvermoeiend zeg wauw!
    hij gaat gelukkig om half 8 netjes slapen. boekje lezen melk drinken tandjes poesten en naar bed. zodat we de volgende ochtend weer aan dat ged*nder kunnen beginnen. hij heeft nu wel een strafhoekje in de woonkamer en hij luistert wel als we zeggen ok ga nu maar even in de hoek staan want je bent stout geweest, hij rent dan zelf naar het hoekje toe gaat even huilen en boos doen en na 5 min mag hij er weer uit om er vervolgens na 10 min weer te staan. zuuchhtttt

2. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Heel herkenbaar, mijn dochter deed precies hetzelfde toen ze net 2 was. Bekers op de grond gooien, constant uitdagen, niet slapen (inderdaad ook tot 11 uur wakker).
    Wat betreft het niet slapen: we hebben toen haar middagdutje inderdaad ingekort naar 1 uur. Savonds hebben we de supernanny methode toegepast: naar bed brengen met verhaaltje, en daarna elke keer als ze eruit kwam terugleggen. Dodelijk vermoeiend, de eerste avonden schreeuwde ze twee uur voordat ze stil was. Maar het werkt echt! Naast hem gaan liggen, talloze keren verhaaltjes voorlezen, dat is precies wat hij wilt.
    Op deze leeftijd hebben ze echt behoefte om te weten waar de grenzen liggen. Heel consequent zijn, 1 waarschuwing en daarna op de gang. Ze heeft bij ons heel wat minuutjes op de gang gezeten. Maar het werkte echt, na een tijdje begreep ze dat ze echt niet met ons mocht sollen en luisterde ze veel beter.
    Succes!
    En het gaat echt over, mijn dochter is nu 2,5 en luistert de afgelopen tijd super, slaapt goed en is de hele dag gezellig :) Maar daar gaan dus een paar maanden strijd aan vooraf :)

Deel Deze Pagina