neem dan geen huisdier!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zat vanavond weer wat te struinen op de verschillende verkoop sites. nou hoeveel honden katten konijnen etc gratis aan geboden worden om domme redenen kan ik echt niet tegen.waarom beseffen mensen niet dat een hond kat etc lang mee gaat en dat je voor ogeveer 10 jaar tekend als je een beestje aan schaft.

de redenen die ik las vond ik echt ronduit walgelijk.
    hier voor beelden:

wegens vliegvakantie van 6 weken gratis af te halen omdat we het pension niet kunnen betalen!!!
    GA DAN ^$#^#&& NIET OP VAKANTIE!!!

gratis af te halen 11 jaar oude reu omdat de hond zijn behoeftes niet goed meer kan op houden.

gratis af te halen wegens gezins uitbreiding

gratis af te halen omdat we er toch geen tijd voor hebben

gratis af te halen of ruilen voor een puppy!!!!

gratis af te halen konijn 3 maanden oud omdat onze zoon van 1.5 er niet naar om kijkt.

en dan heb ik het nog niet over de vele ongelukjes bij katten laat dan je beestje helpen of hou ze binnen!

ik kan hier zo boos over worden.ik heb zelf een dieren tuin ik vind het heerlijk .ik zou het ook niet over mijn hard kunnen verkrijgen dat er een weg zou moeten.

dit is niet voor mensen die alles hebben geprobeerd maar echt voior de mensen die gewoon niet nadenken

2. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    O blusvrouw ik begrijp je woede precies. Ik heb dat ook, ik heb sinds 3,5 week een golden pup en heb hem bij een erkende fokker gekocht, ben elke weekm langsgeweest, hij heeft alle medische dingen gehad voordat ie bij ons kwam en ik zat toendertijd op mp te kijken en er stond, te koop, golden retriever pups, vandaag besteld, morgen in huis?!? Of inderdaad de vele vele dieren die gewoon maar weg gedaan worden. En tja, nu wordt het helemaal erg want het is lente en zomertijd en dat betekend, vakantie!!! Ik heb 2 katten en 2 honden en probeer er met liefde voor te zorgen ik kan me gewoon niet voorstellen om ze ooit weg te doen. En die advertentie van af te halen of ruilen voor een pupppy die zijn helemaal erg....! :evil: :evil: :evil:

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ken er nog 1, had een bastaard pup al 2 of 3 maand in huis, maar weer terug gebracht waar ze hem vandaan hadden want ze wilde liever een herder pup AAAAAAAAAAAAAHHhhhhh

denk na

ik ben trimster en afentoe denk ik wel eens, had een kortharige of een naakt hond aan geschaft en mensen met een korthaar kunnen beter met langhaar nemen(die borstelen tenminste maar vaak ook te vaak)

sommige hebben het slecht

maar goed mijn vriend en zijn ex hadden 2 honden terwijl ze beide fultime werkten, de honden vooral 1 dan van 6 tot 6 in de bench :x die kan niet los omdat ze dus sloopt(opvoeding heeft ze amper gehad, terwijl ex instructrice is)

mijn schoonzusje heeft beide katten weg gedaan, 1 verhaarde te veel en de ander (kitten) vernielde alles, (opvoeden!!!)

4. Crash

Crash Actief lid

20 apr 2009
    148
    0
    0
    Ambtenaar
    Gelderland
    Daar kan ik inderdaad ook niet tegen. Ik kijk dan ook nooit op de dierenafdeling op marktplaats. Zitten vaak handelaren op.

Wij hebben een Duitse Herder, gekocht als pup. Na 1 jaar had ie alles in huis gesloopt wat maar te slopen viel. Ik zat met de handen in het haar. Kreeg het advies, breng maar terug. Nou, over mijn lijk. Hij gaat nu elke dag naar de kennel, lekker met andere hondjes spelen. Ik kan me geen gelukkiger hondje voorstellen dan de mijne. Sindsdien is ie heerljk rustig. De rest is een kwestie van opvoeden.

Ik snap het ook niet, ze kunnen wel 6 weken op vakantie, maar de kennel niet betalen. Ga dan 2 weken minder, dan geef je ook minder uit aan vakantie en kun je daarvan de kennel betalen. Stellentje PIEP!!!!! (anders wordt ik van het forum geschopt wegens schelden).

Ik snap helemaal dat je daar kwaad om wordt, dat heb ik dus ook.

Ik ga slapen, de kat komt me ophalen, die vraagt zich af waar het vrouwtje blijft. Mauw, mauw. Hahaha. Elke avond hetzelfde, als ik iets te laat naar bed ga, komt mevrouw naar beneden om me op te halen. Wat een schatje he.

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

RUILEN TEGEN EEN PUPPY?!

sorry hoor maar ik schoot eigenlijk in de lach toen ik dit las.. hoe belachelijk kan het worden zeg.. is wel makkelijk.. telkens als je je hond niet meer ''schattig en wollig'' vind dan ruil je hem toch gewoon weer tegen een puppy? simple as that!

ik snap niet dat mensen niet nadenken voordat ze een huisdier kopen, neem er dan ook de volle verantwoordelijkheid voor!! stelletje ********!

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

Meer heb ik er niet op te zeggen....

7. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

ik wordt er echt verdrietig van... die arme zieltjes... :cry: :cry: :cry:

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Erg he dat soort mensen!
    Als ik idd geen kennel kan betalen, ga ik ook niet op vakantie!

Maar ik ken ook van dat soort mensen hoor;\
    kenissen van ons gingen samen wonen(flatje) en zij wilde perse een mechelaar.
    Na een half jaar kwam ze er achter dat ze m toch niet aan kon en moest ie weer weg.
    Na een paar maanden vertelde ze vol trots dat ze een Boomerpupje had gekocht...NOU JA!!

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Oja ik kan me hier ook vreselijk om boos maken.
    Sommige mensen gaan met dieren om alsof het speelgoed is die ze gewoon verkopen als ze er niks meer mee doen.
    Wij hebben zelf ook een hond geen haar op mijn hoofd om dat beestje weg te doen.
    Ik snap dat ook niet, je raakt toch ontzettend gehecht aan zo'n beestje, teminste wij wel.
    Ik moet er niet aan denken om zoiets te doen.

10. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik kreeg laatst ook de kriebels van iemand hier uit de buurt.

Ik liep op straat met mijn jack russell en mevrouw zegt tegen mij:
    *Wat luisterd die van jou goed!
    Waarop ik antwoorde dat ze precies wist wat ze wel en niet mocht.
    Verteld de vrouw me dat ze die van hun weg hebben gedaan omdat die voor geen meter luisterde en ze hem riep als haar man de hond ook riep e.d..
    Ze wouden hem laten inslapen als ze er niemand voor konden vinden.

Ik was een beetje boos geworden en heb gezegt dat dat puur komt door de opvoeding en ze de hond niet moet roepen omdat dat gemixte signalen geeft en de hond dan ook niet weet wat hij moet doen en dus nooit het goede zal doen,maar daar was ze het niet over eens...

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Heel triest hoor, veel mensen denken niet na voor ze een dier aanschaffen. Inderdaad wel een vliegvakantie kunnen betalen, maar niet het pension.
    En te ruilen heb ik ook wel vaker gezien, dan voor een ander ras :( .
    @Done, belachelijk. Helaas is het met hondjes die in de top 3 staan van populairste rassen vaak helemaal treurig gesteld. Ik kom eerlijk gezegd ook maar zelden een normale, niet agressieve Jack Russel tegen die gewoon luistert. Gewoon omdat dat een ras is wat nu iedereen heeft, vaak compleet doorgefokt en in een impuls aangeschaft. Dat het beestje opvoeding nodig heeft en dat het pittige hondjes zijn die lang niet voor iedereen geschikt zijn, komt niet bij ze op. Die beestjes worden er de dupe van.
    Iemand bij ons in de buurt had de kat naar het asiel gebracht, omdat hij teveel miauwde.

12. danip

danip Niet meer actief

Ik las laatst op MP dat ze een husky wilden ruilen tegen een andere hond. Maar de Husky had 300,- gekost en was nu nog wel 200,- waard, dus de ruilhond moest dat ook waard zijn :confused: :confused: :cry: Dat is toch niet te geloven? Ik val niet zo snel uit, maar ik heb hen een erg lange hele boze mail gestuurd. Dat ze beter naar de Bart Smit konden gaan. Echt niet te geloven, ik kan daar ook echt niet tegen.

Ik denk altijd maar om mezelf een beetje te kalmeren, dat ze de hond in ieder geval niet verzuipen of dood slaan. Dat gebeurt ook regelmatig! Maar stiekum wordt ik er helemaal niet kalm van :(

13. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Dit is nog niets..Ik kijk elke avond naar animal planet, en dan om 22:00 komt er een programma van de dierenbescherming in de VS die honden en katten bij eigenaars weghalen. Echt om te janken sommige afleveringen!! Bij ons in het asiel is het trouwens ook ellende,nu zijn we vrijwel leeg maar als de zomervakantie eraan komt krijgt iedereen het in zijn botte kop om katten en honden voor de deur(!) te dumpen. Ochtend's vinden we de dieren dan. Sommige mensen mogen ze van mij 20 jaar in de bak zetten

14. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    triest hoor...ik heb 2 honden en 2 katten. Wij gaan ook op vakantie maar brengen ze onder bij familie waar ze vreselijk verwend worden. Zou ze echt nooit wegdoen om achterlijke redenen zoals vakantie of het geen tijd meer hebben.

Die animal cops programma zijn echt om te janken. Begrijp niet dat mensen zo met dieren omspringen.

15. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

BAH BAH en nog eens BAH! Wat zijn er toch verschikkelijke mensen op deze wereld!

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Als jullie dit al verschrikkelijk vinden!

Mijn ouders hadden vroeger een stel vrienden met 2 kinderen. Van toen 8 en 10 (ofzoiets) Die jongen was echt een figuur zeg, dat meisje had een ratje, heeft hij aan de kat gegeven. Hij een cavia, toen is zij zijn kamer ingerend, heeft die cavia gepakt en van de trap afgegooid. Vreselijk denk je, ze kregen nog geen week later weer 2 huisdiertjes! Dit is een paar keer gebeurd, toen hebben die ouders gezegd dat het afgelopen was. (ik had ze al bij de 1e keer wat aangedaan!)

Ik heb ook problemen met mijn 3 katten (ok 2 ervan) maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om er ook maar 1 weg te doen!

17. Gerieke1

Gerieke1 Lid

6 jan 2009
    79
    0
    6
    Het is inderdaad erg op MP...
    Ons maltezertje komt ook van MP, die mensen deden haar weg omdat ze te rustig?!? was!! :confused:
    Inderdaad was ze toen erg rustig/ bang, ze blafte niet eens (echt zo zielig). Moet je haar nu eens zien, blij/ vrolijk, soms wel een beetje bang nog, maar blaffen dat ze doet, haha :D

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Echt verschrikkelijk erg vind ik! Soms heb ik momenten dat ik denk: ik doe die stomme honden weg ik ben ze beu! maar ze hangen het ook uit hoor, heb twee reutjes en ze markeren ALLES wat ze tegenkomen met gevolg dat ik de hele dag moet rondlopen met een vod en dettol om het op te kuisen! Niets helpt, het is puur machogedrag zegt de dierenarts. Leuk dan.. Maar toch zou ik ze niet wegdoen ik hou teveel van ze!

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik snap je gevoel volkomen.. kan er ook erg boos van worden..

Wij hebben 2 shih-tzu's schatjes maar af en toe ook erg druk & dominant.. Ze eissen veel aandacht, wat ze natuurlijk ook verdienen.. ;) Maar ik ben stapel gek op ze! :D

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden een americaanse stafford gekocht.. Ze keek er amper naar om en mijn moeder moest de hond steeds uitlaten etc. Ze dumpte de hond dan gewoon bij mijn ouders. De relatie met haar vriend ging uit en de hond bleef bij hem. Nu heeft ze met haar nieuwe vriend weer een hond gekocht.. En ze werken allebei full-time.. Echt zielig vind ik dit. :( De hond zit dus s'nachts in de bench.. Word uitgelaten s'ochtens, weer in de bench omdat hun moeten werken.. En het is een pup van nu 9 weken.. :(

20. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

dat hoeven mijn reuen niet te proberen. dat weten ze ook heel duidelijk(ja van mij krijgen ze gerust een tik als het moet)

heb je ze al gecastreerd?? of in iedergeval 1 van hun???

Deel Deze Pagina