Ik kom vaak op dit forum kijken als ik met een vraag of een probleempje zit ergens mee. Het is echt een uitkomst dat je tegenwoordig zo eenvoudig aan informatie kunt komen en ervaringen uit kunt wisselen over de opvoeding en verzorging van je kindje... Echt super ! Als ik met vriendinnen en hun kinderen een dagje wegga en zie wat voor voor handigheidjes zij weer hebben voor of met hun kinderen, dan doe ik vaak nuttige ideeën op voor thuis. Vandaar dit topic... Heb je dingen waarvan je denkt: "Dat is nou nog eens handig !"... deel ze hier met ons Tip: Als je haast hebt en twee vliegen in één klap wilt: zet je babybadje ìn de douchebak, zodat je zelf onder de douche kunt en tegelijkertijd je kindje kunt wassen Werk als een tierelier !
mmmmm lastig, van veel dingen denk ik dat doen andere ouders vast ook! Of ik ben er zelf niet direct bewust van dat het handig is. nee sorry kan echt even niks bedenken, misschien straks!
ja ben ook errug blij met zp heerlijk.. als ik iets niet weet zegt manlief meteen dat ik het aan de mama's moet vragen
Wat ik handig vind is nagels knippen als mijn dochtertje teletubbies kijkt, dan is het geen strijd hier, anders wel!
ja ik weet het weer Een pak luiers in de auto was ik toch laatst de luiertas vergeten aan te vullen.. blij dat we net een nieuw pak gehaald hadden
Van de snoetenpoetsers kreeg mijn dochtertje vaak uitslag, dus nu maak ik een spuugdoekje nat met een klein beetje wascreme (zwitsal) en die doe ik in een klein bakje (avent voedingsbewaarbakje). Die gebruik ik thuis en hij gaat in de babytas. Echt heel fijn!!! Haar toet wordt lekker schoon en geen rode vlekken meer in haar gezicht! En het bespaart ook nog centjes natuurlijk .
ja dit forum is zeker handig! helemaal verslaafd Emma trekt haar sokjes nog wel eens uit als we weggaan met de kinderwagen dan is het helemaal niet handig natuurlijk. Doet ze altijd zo snel dat je een sokje kwijt bent. Je hebt van die dingen die zorgen dat de sokjes niet uitgetrokken kunnen worden, heel handig. Nou hebben wij die niet, dus heeft mijn man een stuk klitteband gepakt van de regenhoes (dat word gebruikt om de regenhoes om de stang van de buggy te doen) van de buggy. die doet hij om haar voetjes en vouwt de sok dubbel zo zie je het niet en Emma kan de sokjes niet meer uittrekken.
Hihi, We zijn net aan het testen of de uitslag van lisanne haar gezicht misschien door de snoetenpoetsers van de aldi komen. DIt is dus zeker een tip waar wij iets aan hebben. Geweldig forum dit!!!
Slabbetjes met mouwtjes. Sindsdien kan onze dochter wel 1 hele dag met een truitje doen! En je kunt ze een paar keer uitspoelen voor je ze in de was doet dus veeeeeeeeeeeeeel minder was.
O, ik heb nog een hele goeie over kindjes die vervelend zijn in de auto. Bij ons was het drama in de autostoel: aandacht trekken door huilen, alles van zich afgooien etc. Tot ik zelf voorin de auto ging zitten ipv naast haar! Toen was het helemaal over! Met dank aan mijn man.
vooral misschien voor de mamma's die raypley-en, weg met de slabbers, en een plastic klieder schort met lange mouwen aan! (prenatal) Ideaal! Heb een aantal dingen die niet in de vaatwasser mogen, en als ik dan toch een soppie maak, neem ik meteen het schortje mee!
niet echt een tip maar ik ben blij dat ze die dingen uitgevonden hebben...de Speenkoord! zie zoveel kindjes nog met speen zonder koord en ook genoeg speentjes hier en daar verdwaald liggen.....speenkoord eraan en speentje niet meer kwijt! ook heb ik altijd een recerver speen in me tas...ja ja vergeet hem nog wel us mee te nemen en dat kwam me dan duur te staanals we aan het shoppen waren
En dat is ook handig als je de haartjes moet doen! In de kinderstoel, televisie aan en Eva blijft rustig zitten. Vaak combineer ik het dan met het fruit 's ochtends en als het nodig is knip ik ook haar nagels.
Ik denk dat velen van jullie wel hydrofiel luiers gebruiken om je kindje mee af te drogen? Toen Jesse wat groter werd, werden die luiers wel een beetje krap. Toen ik in Hongarije op vakantie was, zag ik dat ze daar dubbel zo grote hydrofielluiers hebben, speciaal om af te drogen. Dus heb ik thuis telkens twee luiers aan elkaar genaaid: resultaat: een heerlijk grote handdoek van hydrofiel, die groot genoeg is ook als je kindje al één of twee jaar is.
weet je waar die ook ideaal voor zijn? Een niet te zware rammelaar!(heb zo'n plastic sleutelbosje) kan ze die ook niet op de grond gooien!
zet het badje boven de wc, dan kan je hem erin laten leeglopen en hoef je niet met emmers te zeulen. Miek