Ik word gek van de jeuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb zo ongelooflijke jeuk op mijn hoofd. Vorige week ben ik bij de kapper geweest en heb ik mijn haar laten kleuren, voor het eerst in heel erg veel jaren eens iets anders dan alleen knippen. Toen ik daar was hadden we het ook over hoofdluis, kreeg er gelijk de kriebels van.

In de loop van de week kreeg ik steeds meer jeuk en ik ben vrijdag naar de HA gegaan want ik werd er gek van. Die heeft geen luis gevonden gelukkig, maar wel een irritatie. Daar heb ik een lotion voor gekregen die ik 2x daags op moet brengen, maar na een uurtje of wat komt de jeuk weer terug. Ik probeer maar niet te krabben, maar ik wordt er soms knettergek van.

Iemand tips? ](*,)

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ohw, das irritant, zeg! Mijn man heeft op het moment ook veel jeuk op zijn hoofd, maar dat komt door de kou (hij heeft nauwelijks nog haar ; we houden het lekker kort met de tondeuse). Als hij hier last van heeft, smeren we het vaak in met een lekkere vette creme of bodybutter; dat helpt wel :) Maar ja, zijn huid is dus gewoon heeeeeel droog van de kou...
    Als het bij jou een gevolg van een irritatie of allergie is, weet ik niet of zoiets ook zou helpen. Misschien een hoofdhuid-masker? ff googlen :D

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoofdhuidmasker? Bestaat dat. Ik ben op dit moment heel huiverig om er iets op te smeren, anders dan wat de dokter voorgeschreven heeft. Als ik de lotion er op doe is het een paar uur uit te houden, maar het mag maar 2x daags, dus 12 uur ertussen en vooral de laatste uren zijn om gek van te worden.

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik zou bijna zeggen: Mentholpoeder of talkpoeder op je hoofd gooien, maar volgens mij word dat echt een zooitje :)

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou mijn haar is wel kort, maar niet zó kort, dus ik denk dat alles wat een beetje dik is meer in mijn haar dan op mijn hoofd gaat zitten. Kan mijn hoofd wel in het vriesvak steken, maar dat lijkt me nou weer het andere uiterste.

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nou ja is wel gelijk de test hoe je eruit zou zien als je grijs bent :)

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  8. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ik bedoel met al dat talkpoeder in je haar, dat is wit, dus dan zie je eens hoe je eruit zou zien als je straks echt grijs zou worden ( is dus een grapje ;) )

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
  10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    douchen? (vind ik zelf avak verlichtend voor eheeeel veel kwaaltjes en lijkt me voor dit ook heel fijn)
    En kun je t misschien koelen, met bijvoorbeeld een koudecompres in een theedoek en dit op je hoofd te leggen?
    verder kan een ventilator misschien nog helpen en anders zou ik t niet weten..wel vervelend zeg!

11. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Heb er eens in de zoveel tijd last van en dan was ik het met Sanex anti-roos. Gewoon de witte fles (niet die in dat doosje, want die werkt juist voor geen meter). Helpt echt goed tegen jeuk. Succes ermee!

12. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik had laatst ook vreselijke jeuk op mijn hoofd. Ik had het geblondeerd (doe ik wel vaker) en was waarschijnlijk daarvan een beetje geirriteerd. Ik had er echter wel schilfers bij (dus roos neem ik aan ;)) De guhl antiroos shampoo werkte na 1x al heel goed en na de 2e keer was het helemaal weg. Maar goed volgens mij heb jij geen schilfers dus weet niet of dit voor jou de oplossing is...maar wie weet heb je er wat aan;)

Deel Deze Pagina