Ik word gek van de mensen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 25 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hahahwat een mensen zeg!Ik heb toevallig vd week de eerste opmerking gehoord in een winkel:Hoelang moet je nog?ehhh zo'n 13 weken.Jezus!zitten er 2 in?Nou dan vraag ik t aan anderen en die zeggen:Nee hoor je buik is nog niet zo groot hoor...

pfff

Dat zeg je toch niet, wat moet ik met die info?Ik moet zeggen dat ik er nog niet zoveel last van heb maar ik kijk mensen ook gewoon van nature al vuil aan hoor ik al heel mn leven, dus dat zal wel meespelen...hahaha

Ik word meer gek van het rond of puntig dragen, mensen het is een FABELTJE!!!de ene zegt dit de ander zegt dat, ik lach altijd maar, maar mensen weten niet dat ik ze keihard uitlach haahha

Die mensen zijn gewoon dom en denken niet vaak na

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb (nog)niet zo'n moeite met mensen die dikke of bolle tegen me zeggen en iedereen mag ook aan mn buikje zitten....
    Ik ben echt heel trots op mn buikje en ik kan zelfs nog een "normale" broek aan, alleen kan hij om mn buikje niet dicht....dus dat gaat allemaal heel goed.
    Maar waar ik helemaal gek van word is al die mensen die een datum hebben waarop ik zou moeten bevallen want dat vinden ze zooooooo leuk?! En de reden is dan: geboorte datum broer/ zus/ oom/ tante/ vader/ dochter enzenz
    Ja en waarom is dat nou zo leuk??? Kan je lekker op de geboorte dag van mijn kind aan die ander denken????
    Ik zie het niet helemaal!
    En de bevallingsverhalen horror of niet....laat dat ook maar zitten!
    Ik zeg altijd: ik ben daar helemaal niet mee bezig en ik wil er ook niet mee bezig zijn ook! Het moet er uit en hoe zie ik wel daar heb je op dat moment niks meer over te zeggen!
    Gisteren werd er aan me gevraagt of ik een ruggeprik wilde...........geen enkel idee nog, dat merk ik dan ook wel..
    Ik hoop zelf dat ik het niet nodig heb:(

Ach ik probeer me er niet te veel aan te ergeren.

3. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

this voor mij al even terug maar ik had precies hetzelfde. Ik had best wel een grote buik gekregen en was ook bijna 30 kilo aangekomen. En dan liep ik buiten met een groot stokbroodje met ham. En dan zag je de mensen kijken en moesten ze lachen. En ik gauw door waggelen. hihihi

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    erg he die mensen die denken dat ze ineenas vanalles kunnen zeggen.
    Ik ben maar 15 kilo aangekomen en heb helemaal geen schandalig grote buik maar toch blijven de opmerkingen komen.

Heb een keer hey dikke te horen gekregen en dat van een overbuurman die ik amper ken.
    Ja dat mocht als ze zwanger zijn riep hij.
    Nou mijn overbuurvrouw was ff sneller met reageren en vroeg of hij het normaal vond om iemand die hij niet kent uit te schelden en of wij nu draadnagel tegen hem mogen zeggen.
    Vond hij niet zo leuk maar de buurvrouw had wel gelijk.
    Ik had er ook iets van gezegd maar ik was een seconde te laat hahahaha.

Iemand die ik niet ken hoeft trouwens ook niet zomaar aan me te gaan zitten.
    Ik ben geen speelgoed of voelpop.
    Ik ben zwanger en dat geeft geen vrijstelling tot aanraken.
    Doen ze het wel dan doe ik het bij hun mooi terug, zal ze leren om ongevraagt iemand aan te raken.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als het mannen zijn die het zeggen kan je zeggen 'gelukkig is het niet van jou!'. Wat een eikelige reacties zeg. Echt vreemd. Ik vind het PRACHTIG, een zwangere vrouw. Ook hoogzwanger, juist met een grote buik, heel mooi.

Ben heel benieuwd hoe dit bij mij gaat worden. Buikje begint een beetje te komen (ben van mezelf erg plat). Ik heb de eerste ogen er al op zien vallen. Ik word daar ongemakkelijker van dan ik had verwacht, trouwens.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Collega's vinden het nu leuk om mijn loopje na te doen dat ik heb ivm mijn BI. Daar kan ik echt heel erg boos om worden. Verder kan ik het allemaal nog wel redelijk handelen.
    Vandaag was er een vriendin bij me. Ze vroeg of hij al bewoog en legde haar hand op mijn buik. IK zeg ja...maar nu niet. Vervolgens tijdje later omdat het haar te lang duurde porde ze ineens keihard in mijn buik. IK zeg wat doe je nu?? Ja zegt ze, dat deed mijn schoonzusje ook toen bewoog hij wel! Ik zeg, wil je dat niet mee doen! Zo hard durf ik zelf niet eens in mijn buik te duwen.

Als er een volslagen vreemde aan mijn buik zou zitten, wat ik nu nog niet heb meegemaakt, zou ik een stap achteruitdoen en aangeven dat ik daar echt niet van gedient ben.

Verder kan ik me ook groen en geel ergeren aan die horrorverhalen die mensen in eens bij je uit moeten kotsen. Alsof ze in ieder geval zeker moeten weten dat je je er dan zorgen om kunt maken. De een vertelt over te vroeg geboren kindje, bleef dan een huilbaby. De ander begint over de miskraam van een vriendin...HOU TOCH OP!

7. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Wat een gevatte buurvrouw heb je zeg :D Super dat ze het voor je opneemt.

Ik houd er ook niet van als iedereen aan je zit. Heb je het al een keer mogen uitproberen? (Het aan iemand zijn buik zitten?)

xxx

8. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb geen klagen wat dat aangaat. Het ergste wat ik te horen krijg is dat ik een bescheiden buikje heb. En ik maar zo mijn best doen om hem te laten zien. Bij mij kon je ook pas iets zien vanaf week 22 ofzo. En nu hij dan zichtbaar is, wil ik er de hele dag wel mee pronken.
    Lullige opmerkingen heb ik verder nog niet gehad. Heb ik best geluk mee, als ik de boel hier zo lees. Ik ben al 13 kilo aangekomen (de laatste 4 weken geen gram trouwens) dus ik groeide best snel. Als ik dat dan zei werd ik aangekeken of men het in Keulen hoorde donderen.
    Meiden succes allemaal.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    #29 chantal26, 27 jul 2009
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
    Nou ik ben dus niet veel aangekomen, en heb ook niet zo'n dikke buik.
    Dus ik dacht gelukkig dan krijg ik ook geen gezeik van mensen over mij heen.
    Ik ben de eerste weken heel veel afgevallen, en daarna niet heel veel meer aangekomen.
    Het enige wat mensen kunnen zeggen, jij bent ook niet zwaar geworden, voel je je wel goed eet je wel goed.
    Volgens mij eet zij helemaal niks want ze is er niet dikker op geworden.
    En dan vragen ze hoever ben je en als ik zeg hoever ik ben dan zeggen nou als je 20 weken bent geloven we het nog wel.

Ik wordt dus ook af en toe helemaal gek van de reactie's van sommige mensen.

Oja en op nr 1 van irritatie's staat bij mij dan vragen mensen hoe ik me voel en dan zeg ik ja het gaat wel goed alleen je merkt dat het zwaarder wordt. En dan zeggen de mensen och jij met je bescheiden buikje jij mag absoluut niet klagen.

10. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Haha, die is echt gewéldig!!! :)

11. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    haha die vind ik ook wel goed :D

ik word nu ook doodgegooid met opmerkingen
    mijn buik groeit snel ja en?
    tis mijn 3e al

en ik ben er trots op, heb er lang genoeg op moeten wachten

maar het is wel irritant hoor als je steeds opmerkingen krijgt..:(

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het is alsof men het kindje in je buik probeert te strelen. heel vervelend om zomaar aangeraakt te worden door mensen die ik nauwelijks ken. ik zal, denk ik, slaan. ik ben wel een afstaandelijke persoon. normaalgesproken durven mensen niet zo makkelijk dicht bij me te komen.nu raken ze mijn buik zomaar. tips?

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    zeggen dat ze van je af moeten blijven.
    Of zelf je handen op hun buik leggen en dan vragen of zij het ook leuk vinden om zomaar aangeraakt te worden.

Eerlijk zijn en zeggen waar het op staat.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Ja die buurvrouw van mij is niet op haar bekkie gevallen.
    Geweldig mens vind ik het.

Heb het nog niet uitgeprobeerd dat aanraken omdat ik tot nu toe nog niet echt ongevraagde handtastelijkheden heb ervaren (wow wat een zin)
    Ja van 2 meiden ( kleindochter van de buurvrouw en vriendinnetje)van 4 jaar oud die hoorde dat er een baby in mijn buik zit en die legde hun handjes op mijn buik.
    Nou ja daar kan ik moeilijk boos om worden he.
    Verder is er niemand die het zomaar gedaan heeft tot nu toe maar goed ik straal ook wel uit dat ik dat niet wil hebben geloof ik.

15. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik vind het ook zo irritant. En ook het feit dat jou lichaam ineens open is voor discussie. Alsof iedereen zich nu met je mag bemoeien! "rot op" ligt vaak op het tipje van mijn tong. En... buik aanraken. What the.. Ik ben pas 26 weken en ik ben van mijzelf "rond". Er begint nu pas een buikje te vormen en al met 12 weken kwamen er mensen aan mijn buik voelen! *zucht* sommige mensen zijn irritant.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o kimmeding denk jij dat we allemaal zo uitstralen dat we dat willen?zomaar aangeraakt worden.nee hoor. voordat je het weet is r al een hand op je buik gelegd. ik verwacht zoiets niet. het is te absurd om waar te zijn.maar het overkomt je. heel raar. eigenhanden op je buik zetten helpt inderdaad. maar sommige mensen ken je ni eens goed, overbuurvrouw etc. t gebeurt onverwacht dus.pfff

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja en misschien wanneer iemand je buik aanraakt ze gewoon terug aaien op hun buik.hHAAHA. MAAR GOED, ik zou dat ni willen.

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik schrik altijd als mensen ineens aan mijn buik gaan zitten..
    vind het zo vervelend.
    weet dan ook niet goed hoe ik dan moet reageren
    tis van hun misschien goed bedoeld. maar grrrrrrr:x

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Wahahaha nee ik bedoel meer dat ik heel chagerijnig kan kijken de laatste tijd :p
    Ben nogal snel op mijn tenen getrapt en geirriteerd en dat laat ik merken ook :D

20. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik heb er ook niet bij iedereen moeite mee hoor, als ze aan mijn buik zitten. Vriendinnen / familie / collega's waar ik een hechte band mee heb, daar maakt het me niet uit en vind ik het best leuk als ze willen voelen. Maar die vrágen meestal ook even of het mag.

De mensen waarbij ik me er wel aan irriteer, zijn degenen die ik niet ken, of nauwelijks ken, of collega's waar ik helemaal geen band mee heb, dat die dan opeens aan me gaan zitten. En dan vaak ook ongevraagd. Een (mannelijke) collega vond het leuk om elke keer als hij me zag (en dat is soms vier keer per dag of zo) aan mijn buik te zitten.

Toen hij me op een gegeven moment in de kantine vast greep (hij kwam van achteren en ik zag hem dus totaal niet aankomen, was een boterham aan het smeren!) heb ik hem letterlijk van me af gemept. Echt irritant!

Alsof hij het wel lekker vond dat hij nu elke keer ongestraft aan me mocht komen. Maar met die mep en de blik die ik hem gegeven heb denk ik niet dat hij het nog eens zal proberen.... :D

Deel Deze Pagina