maandag eerste echo, op van de zenuwen!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door luca2504, 13 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pff ik ben sinds vandaag officieel zenuwachtig. Maandagavond hebben we met 7 weken precies de eerste echo.. Al vroeg vond ik want er is geen reden voor een extra vroege echo bij ons. Bij mijn dochter kreeg ik pas met 9+5 een echo en toen was er ook gelijk een spartelend beebje te zien, en was ik daarna echt gerustgesteld dat het goed zat. Nu ben ik er veel onzekerder over, ik zit maar te denken dat het bij 7 weken daarna alsnog mis kan zijn, en wat als de echo maandag slecht is.. ik hoop zo op een kloppend hartje en een mooie beeb! Zijn er nog meer die zo zenuwachtig zijn? Ik kan de tijd wel voorbij kijken!

2. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

10 sep 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi! Ik krijg over een paar weken ook mijn eerste echo met exact 7 weken. De VK wilde een eerste echo tussen 7-8 weken en ik dacht hoe sneller deste beter. Maar daar kom ik misschien nu ook wel op terug. Van de andere kant, als het niet goed is dan kun je dat maar beter zsm horen. Als het fout gaat gaat het toch fout en hebben we daar zelf geen invloed op. Bij mij ook geen reden om eerder te kijken, eerste ronde, eerste kindje en geen medische voorgeschiedenis. Spannend!! Nog even afwachten meid!

X

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #3 Ytest, 14 okt 2012
    Laatst bewerkt: 14 okt 2012
    Spannend is het hè? Is er iets te zien? Zit het op de goede plek? Kunnen we het hartje zien? Ik ken het helemaal!

Onze eerste echo was ook vroeg, met 7.2 maar er was genoeg op te zien om ons gerust te stellen.. Hartje, beebje en dooierzakje!

Heel veel plezier! En hopelijk zit het goed! :)

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Succes morgen!!

5. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Succes Luca, ik hoop voor je dat het allemaal goed is!

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Waarom doe je de echo niet later dan?
    Ik heb een niet zo fijne ervaring met zo' n vroege echo en zou ook pas met 9 weken gaan nu....

7. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Luca, succes morgen.
    Ik heb mijn eerste echo juist met negen weken precies. Ik vind dat dan weer laat en had misschien liever ook met zeven weken al een echo gehad.
    Nu moet ik zoooo lang wachten en ik heb amper zwangerschapsklachten dat ik af en toe denk.... ben ik nog wel zwanger?? (maar als ik dan mijn pijnlijke borsten weer voel dan denk ik: oh ja..... woeps! au au)
    Ik ben benieuwd morgenavond naar je ervaringen!

Lov23, mag ik vragen welke ervaring jij dan hebt met een echo van zeven weken en waarom je pas met negen weken een eerste echo zou willen?

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Toen ik mijn eerste echo kreeg werd mij verteld dat het een ma was...er klopte geen hartje.
    Toen moest een 1 uur op de gang wachten tot de gyn tijd voor me had....daar werd al een curretage afgesproken voor die week erna dinsdag. Maandag ervoor wilde ze me toch nog even zien om te vragen hoe het was.....mijn schoonzus attendeerde mij al erop dat ik misschien te vroeg was met de echo.

Ik vroeg of de gyn niet nog een echo wilde maken voor de zekerheid, dat wilde ze niet! Ik eiste een echo want ook mijn gevoel zei dat het niet klopte die zogenaamde MA...
    En ja hoor er klopte een hartje! Ik was gewoon te vroeg....dus stel je voor dit alles was een paar dagen eerder geweest...het hartje klopte toen nog niet omdat we te vroeg waren, dan was mijn mooie meisje gecureteerd!

Dus hierom zou ik nooit meer zo vroeg een echo doen....alleen als er een mediache reden voor is natuurlijk dat is wat anders.

Lees hier ook zo vaak dat er meiden weken in spanning moeten zitten puur alleen omdat de echo te vroeg was. Totaal niet nodig vindt ik.

Mijn zwschap was hierdoor in het begin zo moeilijk omdat ik bang was dat ze he verkeerd hadden....bij de eerste zwschap gewoon pas met 9 weken de eerste echo gehad. Gelijk een mooi kindje gezien...mijn tweede was echt verpest in het begin hierdoor....wel totaa
    Gelukkig dat er toch een hartje klopte! Nooit een excuses voor gehad trouwens....de gyn vond het ook niet zo bijzonder en mijn vriend was behoorlijk pissig hierom!

Dus zo vroeg een echo.......nee nooit meer als het niet nodig is!

9. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat een verhaal zeg!! En wat goed dat je er op stond om nog een echo te laten maken. Jeetje wat had dat vreselijk geweest zeg.
    Nou, ik snap je gevoel hierover hoor.

10. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Zelf heb ik precies met 6 weken en 0 dagen een eerste echo gehad. Er klopte toen al een hartje, maar ze zeiden toen al dat ik er rekening mee moest houden dat dit vaak nog niet het geval is. Ik was zooo bang dat het mis zou gaan maar inmiddels ben ik al bijna 37 weken zwanger van een meisje.
    Heel veel succes met je echo!!

11. Bedankt allemaal :) Vind het spannend worden hoor nu! Nog even deze dag doorkomen en vanavond mogen we.

Lov, deze datum kreeg ik nadat ze had gekeken hoever ik was, ik vroeg nog of het niet te vroeg was maar dat vond zij (de assistente) niet. En ik ben natuurlijk ook wel heel benieuwd. Maarja inderdaad het risico zit erin dat je nog niet zoveel ziet als je verwacht..

Wel erg zeg dat ze je gewoon gelijk wilden curreteren! Meestal krijg je dan gewoon een vervolgecho. Ik snap wel waarom je het liever met 9 weken pas hebt hoor. Ik vond het heel lang duren tot de 9 weken maar als het dan eenmaal zover is dan zie je tenminste ook echt iets tastbaars.

Ik zal het laten weten na de echo, en hoop dat het dan een leuk berichtje mag zijn :)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja die echo wilde ze niet eens maken....en ja als alles een paar dagen eerder was gebeurt he....
    Maar geniet van je echo....bij mij is hetngewoon persoonlijk dat ik het niet doe en daarom wacht ik liever...wil gelijk een goed bewegend kindje zien snap je?

Nou succes!

13. chihuahuatwins

chihuahuatwins Actief lid

28 aug 2012
    292
    1
    0
    nederland
    Ik heb er al drie echo s op zitten. Vorige week zagen we ook het hartje al goed kloppen etc. en gelukkig op een goede locatie deze keer na een eerdere bbz. Morgen weer een echo nu bij de verloskundige. Wens je heel veel succes vanavond!

14. Hoi dames,

een beetje laat maar we hebben gisteravond de echo gehad en alles was goed gelukkig! Mooi kloppend hartje gezien en de grootte van het vruchtje klopte met de termijn :) Ik maak me nog steeds wel zorgen, maar voor nu gaan we even genieten en over twee weekjes mogen we nog eens spieken :) Bedankt voor de steun!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat fijn voor je!! Genieten nu hoor....

16. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Ik ben vandaag voor de eerste echo geweest! Dacht dacht dat ik verder was maar ben 7 weken en 4 dagen! Alles was goed en het hartje klopte goed! Over 5weken mag ik weer terug! Vond het erg spannend maar ben blij dat alles goed is! Iedereen die nog moet succes!

17. JongeMama2013

JongeMama2013 Actief lid

14 sep 2012
    271
    0
    0
    Zuid-Holland!
    Hoi dames,

Ik had gisteren ook mijn eerste echo, ben een week teruggezet..
    Hartje klopte goed en de kleine was druk aan het bewegen, zei ze..
    Over 3 weken weer terug!!

Deel Deze Pagina