Ik word gek van de opmerkingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door fightforlove, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Een klein beetje wel ja. Weet wel dat als ik nu nog een zoon zal krijgen, wij heel gelukkig mee zullen zijn. Maar mezelf kennende ga ik niet stoppen als de wens er nog is iig.

Denk dat het een beetje bij mij is blijven hangen vanwege verlies van mijn meisje vorig jaar:x

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oké, dan snap ik het een beetje beter.. Wat erg :( complicaties bij zwangerschap?

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16

Nee totaal geen complicaties. Spontaan vliezen gebroken en kreeg meteen daarna GBS virus. Tot op heden onverklaarbaar:(

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Vreselijk.. :(

5. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

:x

Nou de opmerkingen zijn nog steeds niet gestopt van 1 persoon en heb er een discussie over met mijn man want ik moet het maar gewoon negeren maar van binnen kook ik en na al die tijd denk ik dat ik binnenkort toch echt kwaad ga worden.

Ze zei nav dat ze iets in huis zag wat voor een baby bedoeld is dat ze hoopt dat het ding nooit gebruikt gaat worden omdat ze hoopt dat het niet lukt.

En ik mag er niets van zeggen...Nou geloof mij als ze nu nog 1 keer zo'n verrotte opmerking maakt verzoek ik haar gewoon om weg te gaan of ik nou ruzie daardoor krijg met mijn man of niet. zulke pijnlijke opmerkingen maak je gewoon niet dit is echt over mijn grens heen. dat ze al die andere dingen zijn was al irritant maar dit slaat echt alles.

6. mamalap

mamalap Niet meer actief

Wow dat meen je? :x
    Ik had die persoon echt me huis uitgegooid! Zelfs als het me eigen pa zou zijn geweest.
    Zoiets zeg je toch niet???
    Tjee sterkte ermee.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben wel wat gewend maar dit slaat echt alles. Zulke mensen zou ik niet in mijn leven willen.. Echt schandalig :(

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee joh.. dit kan écht niet!

9. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Hier slingeren de opmerkingen ook rond de oren en we hebben niemand verteld dat we opnieuw bezig zijn trouwens want dan wordt ik helemaal gek.
    Drie jongens en een meisje;"zo heb je eindelijk je meisje, kan je eindelijk stoppen!"
    Een keer in de stad"Vind je het zelf niet asociaal dat je zoveel kinderen op de wereld zet?" PARDON?
    " lekker kinderbijslag trekken he, zou ik ook wel willen" excuse me!dan doe je dat toch?
    Jullie lusten er wel pap van ghegheghe(vies toontje)" Ja inderdaad we hebben sowieso 4 keer sex gehad in 11 jaar.....
    "Ik vind het belachelijk zoveel kinderen,moet er niet aan denken (onbekende) tja zag u net al voorbij komen dacht precies hetzelfde over uw haar"
    "Is dit vanwege je geloof" komt ook zo vaak hier voorbij, geen idee welk geloof dat zou moeten zijn.
    " tegen mijn man: Nu moet je voet bij stuk houden hoor" ???? Want een man kan niet veel kinderen willen?
    Zo kan ik eindeloos doorgaan, komt erop neer dat als je iets afwijkt van de standaard het blijkbaar geoorloofd is daar luidruchtig je mening over te ventileren.

10. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Roosendaal
    Ow en ook nog een mooie meerdere malen gehoord;

We hebben deze keer maar een kleinigheidje meegenomen hoor want we blijven bezig.... Mij part neem je niks mee, maar om deze reden erbij te zeggen?
    Ik wil mij kindje gewoon 1 op 1 aandacht kunnen geven, dat is anders toch echt iets wat ze missen, zoooo zielig. WTF?! Ik ben ALTIJD bezig met de kinderen!

11. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Jeetje. Pleur bijna van mijn stoel af.

@Grootgezin; mag ik weten wat je reactie was op zulke opmerkingen? Hierom zou ik niet lachen zoals ik voorheen poste. Het zou mij behoorlijk agressief maken :x

Een van mijn werkgevers reageerde ook anders dan verwacht toen ik vorig jaar mijn zwangerschap aankondigde. Ze heeft zelf 2 kids. Ik had er al 3 natuurlijk en mw reageerde met; nog een kind? Jeetje was 3 niet genoeg dan. Voor ik mijn mond kon opentrekken zei andere werkgever boos; neem dat gauw terug want ieder zwangerschap en kind is bijzonder. Aangezien jij het voor haar niet hoef te doen, heb je totaal geen recht om zoiets te zeggen.

Na verlies van mijn dochter zat zij met tranen voor m'n neus want ze vond het zo erg. Koelbloedig zei ik tegen der; ja, 3 kids was blijkbaar inderdaad meer dan genoeg! Toen pas bood ze haar excuses aan voor die rotopmerking:x

12. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Roosendaal
    @Jla80, zo dat is ook schandalig ja, knap dat je dat zo gezegt hebt. Ik hoop dat ze nu inziet hoe kwetsend zo een oomerking is!

Inmiddels heb ik op elke stomme opmerking wel een weerwoord, ik heb ze allemaal al zo vaak gehoord.

Mijn antwoorden.
    Ja goed he, dit jaar kunnen we drie keer op vliegvakantie van de kinderbijslag goudmijntje hoor!

Ja wij liggen na al die jaren nog steeds niet stil, maar wat naar voor je dat je 4x gemeenschap als veel bestempeld. Zijn jullie al in therapie?

Bij de echt bizarre opmerkingen zeg ik glashard, maar heel lief en rustig: sorry hoorde ik een lama poepen of kwam dat echt uit uw mond?En dan blijf ik heel vriendelijk lachen.
    Ik denk dan maar zo als mensen zo verschrikkelijk onzin praten dan kan je beter het gesprek ineens beeindigen.

Zo ben ik nooit geweest maar ben al jaren botweg aangesproken op mijn zoontje die een aangeboren afwijking heeft en dus heel lang een sonde heeft gehad en dan ook nog over "ons aantal" dat ik er mijn hand niet meer voor omdraai!

13. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Roosendaal
    Wat mijn man en mij trouwens heel erg opvalt is dat mijn man alleen een enkele keer erop wordt aangesproken door een "bekende" en dan vaak nog in de trant dat het wel mijn idee zal zijn.
    Nu is mijn man 2 meter en weegt 125 kg, ik daarintegen ben 1,55m en 54 kg, en zie er ook heel jong uit.
    Waarschijnlijk ben ik dus veel meer makkelijk benaderbaar en dat is dit geval dus gewoon pech hebben.

14. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    :D:D:D je reageert er top op!

"Ja wij liggen na al die jaren nog steeds niet stil, maar wat naar voor je dat je 4x gemeenschap als veel bestempeld. Zijn jullie al in therapie?"

GEWELDIG!!! :D:D:D

Ben ook aardig op weg met scherpe antwoorden sinds verlies van mijn dochter. Met andere woorden; pik niks meer van niemand!

15. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Ik heb toch besloten om het lekker te laten rusten ze doet maar. Als je er boven staat en zorgt dat het je niet raakt kan niemand je pakken.
    Terug reageren is toch een teken voor de ander dat het wat met je doet en dat je dus laat merken dat je er niet tegen kan.

Het schiet toch niets op.. Want als ik wat er van zeg komt ze toch weer met een weerwoord oid en dan word het ruzie...veel te vermoeiend allemaal en dat veranderd ook niets aan haar gedachten

Ik geniet lekker van mijn gezinnetje en hopelijk met nog een wondertje erbij.

En als ze merkt dat ik geen respons geef/of dat het wat met mij doet stopt ze er van zelf wel mee. en dat heeft ze nog niet gemerkt want ze kon deze week geen irritatie/boosheid bij mij zien:D Ik ben daar wel goed in geworden al zeg ik het zelf.

Deel Deze Pagina