Nou, maar meteen twee vraagjes in één klap. 1.- Volgende week is bij de Lidl een keukenrobot te verkijgen voor 69.95. Ik heb wel kleinere dingen van de lidl (keukenweegschaal, blender) en deze zijn prima, maar wou toch vragen of iemand met deze keukenrobot ervaringen heeft. Dus, wie heeft 'm? 2.- Ik heb gisteren botercreme met mokka gemaakt naar dit recept; Koffie Botercreme - Cupcakes & Muffins , maar hij is 'geschift'. De boter+suiker en het vocht vallen zeg maar uit elkaar. Iemand enig idee hoe dat komt? En ik kan 'm zeker niet meer goed krijgen? (staat in de ijskast) Ohja ik heb er een eetlepel cacao bijgedaan. Nou ik hoor het wel.
sorry geen antwoord voor je maar als ik op de site kijk zie ik alleen een handmixer en geen keukenrobot. kun jij mij de link eens sturen ik ben namelijk ook opzoek
Heb je de suiker of mix in het water op laten lossen en laten staan voor het mengen? Kan ook zijn dat de boter nog te koud was en onvoldoende opgeklopt. Soms weet je het ook niet helemaal. Je kan proberen het geheel nog even een tijd op te kloppen. Ligt er denk ik aan waar je de robot voor wilt gebruiken ik heb er geen ervaring mee maar voor botercreme moet hij wel wat kracht hebben en voor mij (ivm biscuit) is zo'n mengkom ook vaak te klein (zag hem in het krantje staan). Vraag me ook af of de kop draait want als hij de randen niet goed meepakt kan je nog alles met de hand gaan doen. Ik zou eerlijk gezegd zelf even doorsparen voor een stevigere als je veel bakt (Kenwood heeft wel eens aanbiedingen).
Misschien heb ik trouwens de handmixer gezien maar dacht er ook zo'n houder omheen te zien in nl. Ts heb je een plaatje ervan?
Als je botercreme geschift is kun je stevig kloppen au bain marie. Dus even de wasbak vullen met heet water daar de kom in zetten met botercreme en direct beginnen met kloppen. En net zolang kloppen totdat het weer gemixed is. Ik weet niet of het nu nog nut heeft maar het valt te proberen. Het is beter als je dit direct doet zodra je ziet dat het gaat schiften.
Grote kans trouwens dat het komt doordat de boter nog te koud was. Het is van belang dat dit echt op kamer temperatuur is...
Ik had de boter echt al uren uit de ijskast, dus weet niet of het daaraan ligt. @arual er staat geen water in het recept...misschien ligt het daar aan? Ik wil 'm vooral gebruiken voor cupcakes en af en toe botercreme. Hier een plaatje van de keukenrobot;
Silvercrest. Is het huismerk van de Lidl denk ik. Ik weet dat Kenwood enzo waarschijnlijk beter is maar die vind ik zooo duur.
Die heb ik! Wel pas 1 keer gebruikt om een taart te maken dus de biscuitmix en de botercreme en geloof een vulling en slagroom dus alleen nog het mixstuk gebruikt. Ik vind het een heerlijk ding
Oh kijk das fijn. Draait die kom onderaan trouwens ook? Niet dat dat van mij per se hoeft, maar ik heb het wel eens op zo'n kookprogramma gezien.
Nee de kom zit vast. Vond het ook best makkelijk qua schoonmaken maar heb de andere spullen dus nog niet gebruikt.
Deze had ik inderdaad niet voor ogen! In nl is er een mixer met mengkom geheel van plastic, en dacht dat het er dus zo een zou zijn. Dit ziet er wel een heel stuk steviger uit . Ziet er degelijk uit. Lidl is over het algemeen niet moeilijk met garantie. Sorry omdat je het in je omschrijving over vocht had, dacht ik dat het misschien vocht was dat je had toegevoegd, maar zoals ik nu begrijp is dat niet zo. Ik maak meestal botercreme met een mix van poeder, suikersbakkerspoeder, water en roomboter want ik vind boter met (poeder)suiker niet lekker. Dan moet je de mix en suiker dus mengen met water en dat laten rusten, als je dat niet doet gaat het ook wel eens schiften.
ik heb het ook 1 keer gehad dat het te zacht was maar had toen ook vloeibare boter gebruikt dat was niet zo slim hihihi
@ts heb je voor mij toch de link? mijn schooonzusje woont in belgie misschien wil zij hem voor me meenemen.
promotiefolder hier is de folder, hij staat op pagina 14. @Arual; het vocht dat ik bedoelde was de koffie.
Heb de keukenrobot ook gezien maar heb na lang wikken en wegen niet gekocht omdat ik hele slechte ervaringen heb met dit merk, zo ook mijn ouders..... Weet ook wel dat de prijs hier naar is maar spaar dan toch liever door voor wat duurzamere artikelen.
Ik ben wel van plan om in de toekomst (paar jaartjes) een Kenwood of KitchenAid te kopen, als blijkt dat ik er echt veel mee bezig blijf. Ik vroeg me maar af of dit tot die tijd een goed alternatief is.