Nou het is niet mijn nicht, maar die van mijn man. Zelf is ze 24 jaar en verteld mij vandaag dat ze binnenkort een dat heeft met een 43 jarige man van een datingsite. Haar moeder (vader woont in Turkije) weet hier niets van af en zou het absoluut niet leuk vinden, maar zelf is ze ook geen 16 meer. Volwassen genoeg om zelf dit soort beslissingen te nemen, maar ik vind het leeftijdsverschil zo groot dat ik er een naar gevoel van heb gekregen. Ik geloof niet dat zo'n man een serieuze relatie wil met een 20 jaar jongere dame. Ik heb haar verteld dat ze heel voorzichtig moet zijn met dit soort dingen, maar zelf zegt ze er een zeer vertrouwd gevoel bij te hebben. Zouden jullie haar moeder hierover toch inlichten of vinden jullie het wel kunnen een date met zo'n groot leeftijdsverschil??
Mijn zus is verloofd met een man die ruim 20 jaar ouder is dan zij. Dat was even slikken, maar hij een heel aardige man, dus wat maakt het dan uit?
Ik zou niet haar moeder inlichten. Maar wel zou ik haar zeggen om af te spreken in een openbare ruimte waar ook andere mensen zijn. En vraag of ze zijn naam en telefoonnummer bij jou achter wil laten, dan weet je met wie ze op stap is. Verder zegt die 20 jaar mij niet zo veel.
Ik ben getrouwd met een man die ruim 20 jaar ouder is. Ik heb de keuze zelf als volwassen vrouw gemaakt. Ook hier was het voor de familie even slikken, maar inmiddels is iedereen er aan gewend
Mijn man is ook veel ouder dan ik. Past prima. Nee, ik zou geen ouders inlichten. Ze is volwassen. Tzt zal ze dit zelf wel doen als de relatie stand houdt.
ok bedankt voor de reacties. Ik vind dit vast heel raar/niet passen omdat ik het nooit eerder heb meegemaakt in mijn omgeving, maar aan de andere kant is het inderdaad zo dat ze ondanks het leeftijdsverschil samen gelukkig kunnen zijn en is die man door zijn leeftijd niet gelijk een viespeuk die op te jonge vrouwen geilt. Dat gevoel kreeg ik nl. wel toen ik het hoorde, maar het slaat nergens op
Je kan haar vragen even een appje te sturen Hoe het gaat en vraag haar of ze wil laten weten waar ze afspreekt. Maar verder vind ik het niet aan jou idd om haar moeder in te lichten. Hopelijk is hij leuk en wordt het wat!
ik vind het ook geen raar idee hoor.. als de klik er is, dan is die er.. kun je niets aan doen.. dan maakt leeftijd toch niets uit? wel lief dat jullie zo bezorgd zijn om haar..
Ze is 24, ik zou me er absoluut niet mee bemoeien en al helemaal haar moeder niet inlichten. Mijn vader was trouwens ook 20 jaar ouder dan mijn moeder.
Ik zou me daar niet mee bemoeien, ze is oud en wijs genoeg. ik vind zelf het verschil te groot, maar ik heb ook een vriendin gehad die op zulke oude mannen viel. Bij haar was een van de redenen het een gemis van haar eigen vader.
Hier al 5 jaar dolgelukkig met m'n ruim 20 jaar oudere vriend. Als de klik er is maakt de leeftijd geen hol uit vindt ik.
Kan prima hoor, ik snap dat je schrikt daar niet van Maar toen ik 23 was kreeg ik onze kinderen met mijn 21 jaar oudere man. We zijn dolgelukkig en merken zelden wat van het leeftijdsverschil. Neemt niet weg dat de omgeving het er heel moeilijk mee had. Er erg aan moesten wennen en je wel al heel snel moet praten over kinderwensen enz. Want daar kunnen wel problemen in ontstaan..
Ik heb niet alles gelezen maar mijn nicht is op haar 22ste getrouwd met een man die 20 jaar ouder is. En nu 7 jaar en 3 kinderen later zijn ze nog steeds heel gelukkig. Wat wel belangrijk is is dat ze bij elkaar passen en dat de oudere de jonger niet overheers, er geen scheve verhoudingen zijn/komen. Mijn nichtje is heel volwassen en haar man heel jeugdig, dus wij merken het verschil niet.
Haar leven. Voor mij is die man een leeftijdsgenoot. Zou oud zijn 40 tigers.niet toch??? Niet aan ouders vertellen. Indien nodig kan dat altijd nog als het iets serieus is of word. 23 is oud genoeg om zelf keuzes te maken was ze 16 dan ligt het weer iets anders.
Mijn vriend is ook 17 jaar ouder en we hebben samen een kindje. Leeftijdsverschil is natuurlijk schrikken, ik schrok ook toen ik zijn leeftijd wist maar kreeg hem toch niet uit mijn hoofd ook over getwijfeld en uit elkaar geweest vanwege twijfel (in de beginperiode) aan mijn kant maar leeftijd zegt eigenlijk niks over liefde. Wel zou ik zeggen dat ze moet afspreken op een plek waar veel volk komt. Ongeacht de leeftijd. Is toch altijd veiliger.
Afspreken via een dating site is sowieso risicovol, ik zou haar adviseren om ergens in een openbare ruimte af te spreken. Wat betreft zijn leeftijd, ze is volwassenen dus haar ouders inlichten vind ik niet nodig. Er zijn genoeg mensen die iets hebben met een oudere man, niks mis mee. Ik zou ook best een beschuitje willen eten met George clooney.
Ik begrijp het probleem niet zo. Ze is toch volwassen? Heeft ze een verstandelijke of psychische beperking waardoor jij het nodig vindt haar moeder in te lichten? Zo niet, dan hebben jullie hier toch helemaal niets over te zeggen?
Na, ik zou haar moeder niet inlichten. Ze lijkt me oud genoeg. Leeftijd hoeft niet altijd een rol te spelen.