10 mnd - lust weinig avondeten, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jaatje, 8 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Hallo,

Onze dochter van 10 maanden krijgt al vanaf 6 mnd via rapley methode stukken groenten. Meestal gaat dat tegenwoordig wel oke, ook al heeft het een aantal maanden geduurd. En met oke bedoel ik: ze eet meestal wel 2 of 3 roosjes bloemkool of broccoli. Soms knabbelt ze wat aan een boon. Daar houdt het eigenlijk wel mee op. Alles wat kruimig is (zoals aardappel) eet ze niet. Alles wat uit een potje komt (waar vaak aardappel doorzit), daar doet ze gewoon echt haar mondje niet voor open. Alles wat glibbert zoals stukjes gekookt ei, pasta, dat gaat nog wel. Hoe kunnen we nou een keer richting een echte maaltijd gaan? En hoe dan afwisselen, want anders eet ze elke dag past met 3 roosjes bloemkool :)
    Wie heeft er tips?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het kan behoorlijk lang duren voor de maaltijd een beetje aanslaat, irritant maar niet zorgwekkend. Mijn dochter kreeg wel prakjes maar voor er meer dan een paar happen in gingen was ze ook wel een maand of tien denk ik. Ze Had gewoon nog genoeg aan de melk. Hoe gaat het met brood, eet ze dat wel? Lust ze gebakken aardappels, met gekookte hoef ik hier ook niet aan te komen, of aardappel kroketjes? En verder, blijf gewoon dingen aanbieden, laat haar ermee knoeien, tel zelf tot tien en ruim de rommel op. Het komt echt vanzelf een keer goed!

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Aardappelschijfjes, blokjes, bolletjes?

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb zelfde probleem met mijn zoontje. Die wou op gegeven moment alleen rijdt eten. Dus heb ik heel veel rijst gemaakt met verachillende groente.
    Ben wel andere voedsel blijven aanbiede, hij lust nou zoete aardappels uit de oven met zelfgemaakte hummus.
    Probeer gewoon verschillende soorten pasta te maken. Met tomaten, spinazi ala crème, pompoen saus, pesto.
    Volgens mij maakt het totaal niet uit of ze pasta, aardappels of rijst eten, in geen van een zitten veel goede voedingstoffen in.

5. jaatje

jaatje Actief lid

11 jun 2014
    347
    6
    18
    Bedankt voor de reacties!
    Brood eet ze graag, zowel 's ochtends als 's middags. Maar dat geven we haar (tot nu toe) niet als avondeten. Gebakken aardappelschijfjes kan ik wel eens proberen ja, dat glibbert misschien ook wat meer :)
    En blijven aanbieden ja, ik weet het... Maar inderdaad zo frustrerend als er dan weer niks van gegeten wordt! Heb ik toch het gevoel dat ik weer voor niks mijn best heb gedaan.

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Bij ons duurde het ook lang. Het komt echt vanzelf goed. Nu eet ze veel meer. Ze heeft nog wel eens van die dagen tussen zitten.

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat valt nog tegen hoor, ze hebben elk hun eigen voedingswaarden en dus is afwisseling echt wel belangrijk:

Voedingswaarde Aardappelen, gekookt per 100 gram.

Voedingswaarde Rijst, witte per 100 gram.

Voedingswaarde Rijst, zilvervlies bereid per 100 gram.

Voedingswaarde Pasta, bereid, gem. per 100 gram.

En volkoren pasta kan ik alleen onbereid de waarden van vinden, dus daarin moet je even omrekenen naar hoeveel je daarvan nodig hebt om 100 gram bereid te krijgen :)
    Voedingswaarde Pasta, volkoren, onbereid per 100 gram.

De verschillen zijn niet heel groot, maar er zitten wel verschillen in.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 10 maanden kan je wel gewoon maaltijden aanbieden, als ze pasta lust kan je toch pasta met groenten en gehakt sausjes aanbieden. Rijst idem. Mengen met groenten en zelfgemaakte saus. Aardappel als in stamppot eet ze dat? Is m'n dochter nooit gek op geweest en m'n zoon eet liefst elke dag droge kale aardappel. Gewoon een schepje van jullie maaltijd aanbieden en dan nog iets wat ze extra lekker vind zo nu en dan.

9. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze wel goed brood eet bij ontbijt en lunch komt ze niks tekort, ook al eet ze 's avonds weinig.
    Maak niet teveel werk van haar avondeten: pas wat jullie zelf eten voor haar aan. Dan is het ook minder frustrerend als ze het niet opeet.

Deel Deze Pagina