Ik ben inmiddels 6 jaar gastouder, en bij ons doen de banken zoooo moeilijk, ik doe geen bso maar dagopvang, bank geeft als argument dat over een paar jaar deze kindjes 4 jaar zijn en dan niet meer komen en stel in het ergste scenario je krijgt geen nieuwe kindjes.. wat dan?? blabla, nou ja dan ga ik wel kassa draaien in de supermarkt.. :-S bovendien kan mijn man het wel alleen dragen (wij betalen nu 1250 euro netto aan huur, hypotheek zou uitkomen op 1050 netto) dat is vorig jaar gebleken toen ik heb besloten een half jaar als gastouder te stoppen (inmiddels weer begonnen, maar dat even terzijde). Misschien komt het omdat ik naast gastouder werk als freelancer in iets heel anders en dat ook geen vast inkomen in? Bagger..!
Dat valt op zich wel mee, het zijn niet hele lange dagen.En 's middags ben ik meestal rond 15 uur alweer klaar en dan nog 1 avond spreekuurtje. En het fijne aan gastouder zijn vind ik dus dat het gewoon heel huiselijk is allemaal en ik Lieke lekker bij me heb Maar de afwisseling tussen dieren en kinderen is idd heel erg leuk!
Heb je even een pbtje terug gestuurd. Maar de banken zijn idd heel moeilijk omdat het niet vast is. Daarom ben ik blij dat ik ernaast nog een vast contract heb maar of ze akoord gaan is bij ons ook afwachten. Maar gelukkig hebben we eventueel nog een andere optie.
Heb het gelezen (mag ik vragen wat de andere optie is?) Of is dat niet iets waar ik eventueel ook iets aan zou kunnen hebben?
snoopy, ben ook gastouder idd. Ik doe het 3 dagen en de andere dagen niks. Nog maar pas hoor. Tot 1 oktober heb ik 6 jaar in de kinderopvang gewerkt. tamale, nee ons wat geflikt idd. De communicatie bij dit huis liep niet helemaal lekker en er was wat verwarring over de passeerdatum. Dat hebben we in het voorlopig koopcontract op laten nemen, omdat wij nog even zaten of onze financiering geaccepteerd zou worden. Na het tekenen heb je nog 3 dagen bedenktijd, maar de bank deed moeilijk en wij wilden uitstel. Wij dachten dat het ook allemaal opgenomen was in het voorlopige koopcontract, zo leek het ook toen wij dat lazen, was dus niet zo en hij eisde 10% van de koopsom van ons. Wij helemaal in paniek, zaten allebei nog op school en nog stikjong natuurlijk (21 en 23), uiteindelijk heeft de bank spoed gemaakt en is het goed gekomen. Maar nu nemen we iemand mee die naar het voorlopige contract kijkt voor ons mocht het weer zover komen.
Ha je geen ontbindende voorwaarde voor financiering in dat contract? Dat is meestal zo'n 6-8 weken en heeft helemaal niks met die bedenktijd te maken....
Gefeliciteerd met de verkoop! Wij hebben ons huis ook te koop staan, sinds 2 september. Geen kijkers gehad tot nu toe, en ik heb in het begin letterlijk naast de telefoon staan wachten. Ik baal er van. Het is een vreselijke tijd en het is echt geen lelijk huis. Maarja.
ja precies dat dachten wij ook, maar er bleek dus ergens een addertje onder het gras. Wij wisten op een gegeven moment wel dat we de financiering rond zouden krijgen, maar dan zouden we de passeerdatum niet halen. Een hoop gedoe, maar de bank heeft er wat vaart achter gezet.
ik wens je veel kijkers en hoop dat je niet zolang hoeft te wachten als ons, maar het is geen beste tijd.
Bel de makelaar anders zelf even op. Gebruik desnoods een lulsmoes dat je zometeen even niet bereikbaar bent ofzo en dat je daarom nu zelf maar even belt. Als ze er echt lang over doen kun je altijd nog aangeven dat je niet langer dan "morgen 12 uur" (bijvoorbeeld) wilt wachten. Je bent vrij om je bod terug te trekken totdat er een tegenvoorstel is gedaan. Geef hem niet alle macht in handen maar neem zelf ook een stukje macht!
tnx tulip, misschien moet ik es wat een kleurtje geven of een restyling ofzo.. Huis te koop: Langesan 74 8939 DD Leeuwarden [funda]
@Snoopy; gefeliciteerd!! Heerlijk opluchting nu denk ik @tamale; Spannende week ook voor jullie, vooral ook druk en veel informatie te verwerken. Ik hoop dat de hypotheekadviseur wat voor jullie kan betekenen...anders kan ik je er ook nog wel 1 adviseren. @Tulip; Ahhh wat vreselijk hè om zo lang te moeten wachten, ga je er vandaag nog zelf achteraan bellen? Wij gaan ervoor! net geprobeerd de makelaar te bellen maar kwamen uit op de voicemail...dus straks nog een poging wagen
ja toch? Ik heb het inmiddels iets meer aangekleed in de woonkamer, (misschien es wat andere foto's daarvan maken) maar er is niets mis mee. Maar ja.. rottijd..
@Lintje, veel succes meid ik hoop dat jullie het gauw mogen verkopen! @Deesdees, dank je wel! het is zeker een opluchting Spannend zeg!!!!!!!!!!
Wow wat een prachtig huis Ik kan me niet voorstellen dat dit lang te koop staat echt super mooi! Lekker licht en wit ook Het heeft gewoon alles mee van kamers tot badkamer en de tuin! Waarom willen jullie eigenlijk weg als ik vragen mag?
@Lintje; ergens vind ik het ook wel mooi zo'n strak huis maar een beetje warmere tinten zouden ook niet verkeerd zijn Staan er in de buurt nog meer huizen te koop ivm concurrentie? @Snoopy; Vreselijk spannend!!