Ik word GEK van het wachten... Wanneer belt de makelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat is klote meid!! En als je nu hard gaat sparen en die 10.000 snel aflost en dan kijkt wat de mogelijkheden zijn?

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

We hebben een restschuld van 10,000 door de verkoop van ons appartement.
    Die willen we mee financieren. De man vertelde dat er onder de nhg normen dan sowiezo niks te beginnen is. Maar onder Rabo voorwaarden wel. Máár omdat mijn werk niet de intentieverklaring in wil vullen, word dit al bemoeilijkt.
    Dan krijg je de optie om de laatste 3 jaaropgaves naast elkaar te leggen en daar een gemiddelde van nemen, dan kom je op de helft van mijn inkomsten nu.
    Mijn ouders zouden de rest wat we dan missen aan hypotoheek garant willen staan, maar schijnt dat als ze dit willen, de rest schuld eerst door een comissie (?) van de rabo moet gaan die dit goed moet keuren.
    En waar wij het gesprek mee hadden, had het nog niet eerder gezien dat ze zoiets goedkeurden en schatte de kans klein in! :(
    Dus eigenlijk heb ik er al helemaal geen vertrouwen meer in.
    Maar het valt me wel tegen.

We hebben het inkomen, we hebben mensen die garant willen staan met het inkomen, we kunnen het MAKKELIJK betalen in de maand. Alleen de intentie en de restschuld gooien roet in het eten.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat kunnen we wel doen, maar ik moet wel bevallen in maart. En ik zit dan liever toch wel ergens in een hhuis.. Gaan we in die tussentijd huren, kunnen we nauwlijks sparen omdat het zo duur is. ( alleen huurkosten 900/1000 euro ) En dat is nog kale huur ook.
    Kopen we, zijn we veel goedkoper uit en kunnen we de schuld veel sneller aflossen!

En dakloos mijn verlof in gaan lijkt me ook niet ideaal! :(;)

4. SeaShell

En het geld "lenen" bij je ouders? Echt een lastige situatie zitten jullie in zeg :( huren is per maand nog duurder dan kopen, en je bent nu zwanger en wil dus echt snel een huisje voor jullie 4tjes

Ik duim mee dat het toch nog gaat lukken!

5. tulip

tulip Niet meer actief

tamale, o ja die restschuld. Wij konden die ook niet meefinancieren, lag niet aan ons inkomen, maar ze geven gewoon niet meer dan de koopprijs van het huis en de kosten koper. Wij hebben 14.000 restschuld en leggen die maar zelf bij, er zit niks anders op.

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Balen zeg Tamale :( .
    Je moet dit appartement dus eigenlijk voor 10.000 euro meer verkopen ofzo? Of snap ik he tnu niet helemaal

NHG, wij hebben het niet eens overigens.

7. tulip

tulip Niet meer actief

anastasia, tamale heeft dr appartement voor 10.000 minder verkocht dan waarvoor ze de hypotheek hebben afgesloten, dat is bij ons ook het geval, we maken er dus verlies op.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Shit dat is balen zeg Tamale:(:(:( Wij konden onze restschuld van 10.000 volgens mij ook niet meefinancieren en hebben het dus ook met ons spaargeld gedaan maar dat is idd een heel bedrag helemaal met een 2e op komst. Dikke knuffel meid en ik hoop dat jullie toch nog goed nieuws krijgen!

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    O ja zo zat dat ja.
    Maar kunnen je schoonouders/ouders niet 10.000 afbetalen voor jullie, en dat jullie dan dus geen restschuld meer hebben??? En dat jullie aan hen gaan terugbetalen??? Of zeg ik nu iets onmogelijks...
    Maar msischien dat dat wel een optie is?
    Niet ergens nog spaarloon verstopt ;)

10. tulip

tulip Niet meer actief

wel erg eigenlijk he dat er zoveel met verlies moeten verkopen, maar zoals ik begreep wordt het alleen maar slechter.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tulip: NOu ben best jaloers dat sommige mensen dat geld dus werkelijk waar gewoon op de plank hebben liggen!:$
    Las het ook al bij snoopy, dus voel me nu echt een muts! :p
    We hebben dat gewoon niet kunnen sparen het afgelopen jaar ( sinds ik werk heb ) omdat we dus helaas wel lopende kredieten hadden. Dan voel je je zo goed dat je dat allemaal af hebt gelost, en op z'n moment als nu denk ik: Waar is het in godsnaam goed voor geweest want uiteindelijk kunnen we nog helemaal niks!!

Daantje: Dat weet ik eigenlijk niet precies..
    Ik zal het eens nakijken. Ja echt kloten dit.:)
    Wil echt niet ondankbaar overkomen, want we hebben het eindelijk verkocht en daar moeten we in deze tijd heeeeel blij mee zijn.
    En duurder huren opzicht zou niet zo erg zijn, maar ALLES word duurder volgend jaar. En ik vind het gewoon doodeng!!!
    Hypotheek is te betalen door desnoods maurice alleen, maar huren van 1000 euro.... nou, dat weet ik zo net nog niet. ( als ik mn baan kwijt zou raken bijv. )

Anast: Wat tulip zegt! ;)
    En van die 10.000 euro zit er 3,000 euro makelaarskosten bij in.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Echt wel. Daarom mogen we denk ik wel heel blij zijn dát we het hebben verkocht. Ondanks die verdomde schuld.

13. SeaShell

Echt klote zeg :( als je het vantevoren had geweten had je misschien anders eerst supeveel kunnen sparen en het dan te koop zetten, maar dan weet je ook niet hoelang het gaat duren of hoe ver de markt nog meer instort

hebben jullie anders wel een adresje voor een (tijdelijke) particuliere woning? Een tijdje bij je ouders wonen en dan sparen is ook niet ideaal met 2 kleintjes..

Ik hoop dat jullie er uitkomen en eventueel bij je ouders 10.000 kunnen lenen

14. tulip

tulip Niet meer actief

tamale, ik ben echt een zeikerd wat sparen betreft. Ik wil altijd veel geld sparen. Ik moet ook wel zeggen, dat het nu een soort van op is hoor;) Er komt straks nog 4000 euro vrij wat we afgelost hebben op de huidige hypotheek, dus dat wordt de basis waarvan we weer gaan opbouwen.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier nog een:) krijgt het benauwd als er niet genoeg op staat en nu we heel veel geld gaat uitgeven vind ik dat ook best moeilijk al houden we gelukkig nog wel een buffertje over.

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

NOu toch nog een beetje goed nieuws!!
    Vandaag heeft Maurice met de directie van mijn werk gebelt voor de intentieverklaring , hij heeft de hele situatie uitgelegd. En erbij vermeld dat we een contract willen opstellen zodat wij geen rechten kunnen verlenen aan de intentieverklaring.
    Wat denk je? : Ik krijg hem!!!!
    Ze hadden het al 1 keer eerder gedaan inclusief een contract ernaast en dat kon!!!! ( waarom de andere medewerkster mij dat niet kon vertellen is wel een beetje jammer )
    Maandag word ik gebelt en kan ik komen tekenen op het hoofdkantoor en dan heb ik hem!! :) Dat is wel super fijn!

Nu zijn w evanmiddag bij het huis wezen kiijken.
    Perfecte locatie, groot perceel, mooi groot huis alleen écht een opknapper. De voorgevel moet vervangen worden , nieuwe keuken, muren moeten gedaan worden, badkamer moet verplaatst worden en opnieuw, oude badkamer moet omgebouwd worden tot wc + deel vast kast slaapkamers.
    Zolderramen moeten evrvangen worden, ETC.

Een heel project dus. En daar twijfelen we HEEL erg aan of we dit wel moeten doen.
    Plus, dat als we dit willen we moeten vragen of mijn ouders die 10.000 als krediet willen overnemen zodat wij hun iedere maand afbetalen. Want zelf dit krediet hebben en een enorm bouwdepot, dan kom je niet zover helaas.

DUSS!! Heel verhaal maar er zijn wat meer mogelijkheden...

17. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Tamale wat een top nieuws!

Wat huis betreft, lastig te oordelen, persoonlijk ( puur mijn mening ;)!) denk ik dat als je eigenlijk net genoeg geld hebt.. dat je geen huis moet kopen waar je ws nog voor zeeeeer veel geld aan moet opknappen. Bij zulke huizen weet je ook nooit wat je allemaal nog tegenkomt.
    Maar het is moeilijk, als je de tijd hebt om t op te knappen prima, maar straks met je dikke buik of baby in een bouwval lijkt me ook niet de oplossing toch?

Zijn er helemaal geen andere leuke huizen in de buurt??

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nope... We wachten al heel lang op een huis uit die wijk. En als mijn ouders de schuld voor op hun naam laten zetten, blijven wij incl de verbouwing etc 20.000 onder onze max hypotheek.
    ( ligt er wel aan wat we er voor gaan betalen, maar we gaan nog een bedrag afspreken waar we absoluut niet overrheen gaan bij dit huis )

En ja... we weten zelf ook nog niet mbt de bevalling wat we willen. het is gewoon echt super moeilijk!!!!!!
    Het is wel een super mooi huis in een super mooie wijk...... We zullen het zien!!

19. tulip

tulip Niet meer actief

nou tamale, wat een goed nieuws lees ik nu. Ben benieuwd wat jullie nog doen met het huis, van het weekend nog overnagedacht??

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ja we gaan waarschijnlijk verder kijken. De prijs is veelste veel en er moet teveel aan gedaan wornden. Over 2 weken worden wij gebelt door de woningstichting, die zetten een huis in d everkoop ook in die wijk. Hartstikke mooi huis! Hun zijn het nu aan het strippen en de muren/plafonds aan het opknappen.
    Verder moet er dan door ons een nieuwe douche ingezet worden. En met de tijd een nieuwe keuken maar dat is niet noodzakelijk. Waarschijnlijk voor een mooie prijs. Nu hopen we op dat huis. Maar wil me er niet teveel op verheugen.

Hebben jullie het voorlopig koopcontract al getekent?
    Drukdrukdruk?

Deel Deze Pagina