kk is nu geen 10% meer he sinds dit jaar is de overdrachtsbelasting van 6 naar 2% gegaan dus je betaald nu minder dan 10% kk Maar idd waar wat jullie zeggen. een schuld kun je nauwelijks meer meefinancieren. volgens mij kan je met de strengere hypotheekeisen maar max 10% ofzo meefinancieren ( dat nog niet eens denk ik ) eerst kon je ook 4,5 x je bruto jaarsalaris lenen, maar vanaf dit jaar stukken minder ( zo'n 3x je bruto jaarsalaris ongeveer) Ik hoop zooooo dat jullie goed nieuws krijgen Tamale! Ik zou sowieso de makelaar stalken en vragen of ze de potentiële kopers al gesproken hebben
Snoopy: laten jullie de restschuld gewoon overzetten in een lening, of financieren jullie het wel mee? Tullip: Goed dat je het zegt, ik dacht dus dat dat wel te doen was.. Kloten zeg die schuld! Als wij het voor de vraagprijs verkopen , houden we er 'maar' 5000 schuld aan over. Maargoed..... dan hebben we het over de vraagprijs! ( zijn al wel 15.000 gezakt in vraagprijs ) Superguppie: Auwww.. dat doet zeker zeer! Hoe doen jullie dat toch daarna? Gewoon als lening overnemen? Twinkle star: Nou dat is het dus vooral...je heb echt het idee: we komen er nooooooooit vanaf! En dat is gewoon het ergste. Als iemand mij op een briefje mee kan geven: over een jaar heb je het verkocht.. Dan is het prima! Maar dat je niks weet..... dat vreet je echt op! Daantje: Thanks! Jij bent vanaf het begin al positief geweest voor ons. Hopelijk word dat toch eens beloond!
Wij zijn vandaag weer gebelt door de makelaar! De kijkster van vorige week donderdag komt a.s donderdag weer kijken! Was dus positief. Nu nam ze iemand mee? Ben benieuwd wie.... En de kijker van vanmiddag was erg positief en zou zo snel mogelijk wat van zich laten horen.... Makelaar had hem natuurlijk ook al verteld dat donderdag nog iemand voor de 2e keer komt. SPANNEND!!!!!!!!!!!!!!!!
Hahah! Dat zou echt het ideaalst zijn hé! Zijn jullie al wat wijzer geworden? HOelang mogen jullie wachten met het beantwoorden van dat ( lage ) bod?
nee niks wijzer geworden, ze heeft niet meer terug gebeld, dus ga ervanuit dat het niks wordt. Onze makelaar is nog wel met iets anders bezig, dus dat wachten we even af.
Een schuld kan wel meegefinancierd worden maar dan moet er wel aan de voorwaarden voldaan worden die de meeste hypotheekverstrekkers hebben gesteld n.a.v. de nieuwe Gedragscode. Huis is verkocht (nog niet gepasseerd bij notaris) bij aankoop van de nieuwe woning. Restschuld kan dan meegenomen worden in de financiering maar bij de meeste banken met een maximum van 125% van de executiewaarde van de woning. En deze lening moet binnen een vastgestelde termijn (bijv 7 jaar) afgelost worden (Annuiteitenhypotheek).
Wat super zeg! Heb je funda link een tijdje terug gezien en vind dat jullie een erg mooi appartement hebben. Hopelijk voelt de kijker van vandaag de druk om ook snel een bod te doen. Ik duim voor je dat er snel een mooi bod komt. Ons huis gaat ook de verkoop in. Vandaag de borden gekregen en begin volgende week op funda, Jaap etc Wij doen het via "zelf verkopen", een internet makelaar, wel NVM, die alleen de marketing doet, onderhandeling etc maar verder geen courtage vraagt) Ben erg benieuwd hoe dat gaat lopen
Ons appartement staat ook al meer dan een jaar te koop, maar sinds vorige week lijkt er iets schot in de zaak te komen. De kijker liet net weten aan de makelaar een 2e bezichtiging uit te willen brengen, dit is morgen! Zijn (ligt in scheiding) huis staat ook te koop en daar hebben wij wel interesse in, zijn daar ook al wezen kijken en hebben het voorstel gedaan aan de makelaar om als tussenpersoon te fungeren voor een evt. woningruil Komt een hoop bij kijken maar de situatie is eigenlijk ideaal! Ik hoop dat jullie ook snel weer verder kunnen, ik weet er alles van dat het slopend kan zijn.
Dat kan wel doorslaggevend zijn voor jullie kijker Dees! Super bijzonder vind ik. Ik hoop dat het lukt, beide blij!
@elmo; Ik hoop het echt! We zaten er eigenlijk wat over te dollen hier thuis maar nu lijkt het toch wel wat te zijn...zo vreemd maar toch idd bijzonder! Ben blij dat we het voorstel gedaan hebben
Tullip: Ergens anders mee bezig? Hopelijk is dat iets goeds voor jullie! Beaujuulais: Daar heb ik nog nooit eerder van gehoort? Hopelijk zijn jullie het snel kwijt! Deesdees: Goh dat is toevallig! Spannend zeg!! Woningruil kan zo maar?
Onze makelaar belde vandaag weer! Morgen stond de afspraak van kijker nummer 2 voor een tweede bezichtiging met ( zoals ze zelf zei ): iemand die er verstand van heeft! En vrijdag staat de afspraak van kijker nummer 3 die hier gisteravond was! Die heeft direct nog een keer gebelt vandaag en komt vrijdag met een aankoopmakelaar langs! Vind het echt heel erg spannend.
Goh, ik lees hier en daar toch wel positieve berichten. Fijn hoor voor jullie! Wij hebben ons huis 5 december 2 jaar te koop staan. Zelf hebben we er geen vertrouwen meer in dat het nog gaat lukken, maar gelukkig zitten we ook niet op de schopstoel. We hebben een klein hypotheekje, dus tot die tijd sparen we lekker door. Het is meer een luxe probleem. We willen gewoon graag wat groter wonen en in een andere omgeving. Maar niet eerder dan dat ons huis verkocht is. Ik had zelf een appartement in de randstad. Deze was eind vorig jaar binnen 3 weken verkocht!
Zeker erg spannend! Die kijker van gister voelt de druk dus dat hij direkt een nieuwe afspraak maakt. Klinkt allemaal erg positief, moet nu wel echt gaan gebeuren toch! Waar willen jullie zelf naartoe? En heb je al wat op het oog? Dat lijkt me namelijk ook moeilijk, dat de koper bijvoorbeeld aan geeft er over 4 maanden in te willen en dat je zelf dan binnen die tijd iets anders moet vinden en er ook nog in moet kunnen.
tamale, je maakt het steeds spannender Ja, ik weet ook niet precies hoe het zit, maar het is nogal een ingewikkeld verhaal. Het bod dat we eerst gehad hebben was ietsjes te laag. Dus hij heeft van alles uitgezocht en weet nog iemand die dat wil bieden, maar wat we precies kunnen heeft ook weer te maken met wat we terugkopen (qua schuld dus) dus daarom bezichtigen we nu ook wat huizen.
@Tamale; Wij noemen het maar even woningruil Die beste man zoekt een appartement en wij een eengezinswoning, hij kan niet eerder stappen ondernemen als zijn huis verkocht is...hetzelfde geldt voor ons. Hoe het precies heet weet ik zo even niet Spannend voor jullie zeg! Wordt een leuke week hopelijk.
haha, dan zoeken wij iemand die zn perfect afgewerkte eensgezinswoning met minimaal 3 slaapkamers om wil ruilen voor een eengezinswoning waarin heeeeeel veel geklust moet worden. Ik ontvang graag pb
@tulip; Haha, ik wens je veel succes Je moet ook echt net dat geluk hebben de juiste koper te treffen, dat is hier echt nu het geval.