Ik word GEK van het wachten... Wanneer belt de makelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ja, we waren een weekendje weg. Zijn einde van de ochtend teruggekomen en toen zag ik ineens jouw goede nieuws. We hebben het voorlopig koopcontract voor ons huis getekend, nu alleen de koper nog....;)

Woensdagochtend horen we meer over de overdrachtsdatum van het nieuwe huis. Ze hebben nl een nieuwbouwwoning en gaan morgen voor het eerst binnen kijken. Want daar wilden we nog even verder over onderhandelen. In de brochure stond maart en nu hadden ze het ineens over mei. Wij willen dan een tussenweg hebben. Maar als ze morgen horen dat de bouw op schema is, dan wordt het gewoon maart en dan willen we dat in het het voorlopig koopcontract op laten nemen. Want als het 1 maart wordt gaan we niks meer huren en gaan we 4 weken bij mn ouders zitten, maar als het langer wordt willen we toch iets huren.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Oja dat wist ik ook wel, oeps! :D
    Hebben jullie een leuk weekend gehad? Jullie hadden iig iets te vieren!!

Ik ben benieuwd wat de verkopers jullie te melden hebben straks.
    Hopelijk is het huren niet nodig, dat lijkt me zo'n gedoe!
    Jullie moeten zelf ook 1 maart eruit toch.
    Spannend!

3. tulip

tulip Niet meer actief

ja was echt leuk, center parks is altijd leuk vind ik.

Wij moeten er 1 februari uit, dus we zullen hoe dan ook iets moeten overbruggen. Een maandje bij mn ouders vind ik niet erg. Das meer een soort vakantie, zo kunnen we dat ook aan m. uitleggen, maar langer vind ik gewoon geen doen.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nee dat kan ik me voorstellen!!
    Heb ik precies hetzelfde hoor.

Wij hebben ook niet heel veel opties wat betreft huizen kijken, of we moeten een huis nemen van de woningstichting die al leeg staat of een huis waarvan we weten dat diegene al iets anders hebben.
    Zie het niet zitten om bij mn ouders of in een vakantiehuisje te moeten bevallen.

Wat spannend allemaal he. Ben echt dood en dood moe door al het gepieker, geregel en gestress . Pf
    Blij als dit allemaal achter de rug is en we in een anders huisje zitten!

5. tulip

tulip Niet meer actief

nee, met je bevalling in zicht lijkt het mij idd nog spannender, maar ja, jullie hadden net als wij ook niet verwacht dat de verkoop zo lang zou duren natuurlijk...

Kun je bij jullie bij de woningstichting zo huren, moet je daar niet een bepaalde tijd ingeschreven staan???

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Jewel, we staan voor de huur al 4 jaar ingeschreven. Maar ik bedoelde eigenlijk de huurwoningen die in de verkoop gaan! Die staan al leeg. Dan heb je puur te maken met de 4 weken verkocht onder voorbehoud.

7. tulip

tulip Niet meer actief

o ja, snap het. Naar zo'n huis moeten wij dan idd ook op zoek.

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik word ook gek van de huizenstress :)
    Ons appartement staat nu een half jaar te koop, 5 kijkers gehad en geen bod. Wij gaan sowieso verlies maken, ik denk zelf rond de 15.000 euro. Op dit moment zitten we heel erg in dubio, het huis nog goedkoper in de verkoop te zetten en dus nog meer verlies maken? We willen heel graag weg, hebben 2 slaapkamers met 2 kinderen en zitten 6 hoog. Waardeloos dus.
    We hebben allebei een goed inkomen, dus wat dat betreft geen probleem. Het is dus echt afwegen, hoe graag willen we weg? Is het ons nog meer schulden waard? Heel lastig dus.
    Ik ben heel bang dat de economie nog verder instort en we de komende 10 jaar helemaal niet meer wegkunnen...

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Debster: Rot he! Daar waren wij ook heel bang voor. We hebben nu wel een schuld van 10.000. Maar als we niet akkoord waren gegaan, waren we er misschien nooit van af gekomen. De makelaar voorspeld ook niet veel goeds voor de komende tijd.
    Hopelijk zijn jullie er snel vanaf! Ik denk dat ik met zo'n schuld toch nog iets langer had gewacht met nog meer prijsdalingen. Jullie hebben wel kijkers!
    Ik duim voor je!

10. tulip

tulip Niet meer actief

debster, jeetje ja wij hebben er in totaal ook 14.000 verlies op gemaakt. Als je nu al op de 15.000 zit zou ik proberen even te wachten met prijsverlaging en je appartement zo goed mogelijk aan te prijzen. Veel contact met de makelaar hebben over het aanprijzen van je huis. Als een kijker bij onze makelaar voor een vergelijkbaar huis kwam, dan prijsde hij dat van ons ook aan. Ze mochten dan hier even komen kijken voor het geval dat. Zo zijn we uiteindelijk ook aan onze koper gekomen.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Is het geen idee debster om je huis idd zoals Tulip zegt goed aan te prijzen?
    Ik weet niet hoe het er nu uitziet, maar misschien kun je het zo neutraal mogelijk maken. minder frutsels.
    Wij hebben destijds alles wit geverft etc.
    Uiteindelijk heeft het geholpen ( naar mijn idee ) om ons huis als tophuis aan te prijzen op funda, en dan inclusief inboedel! ( ja dat doet even pijn! ;))

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!:D:D:D:D:D:D
    Eindelijk mag ik het echt van de daken schreeuwen alles is namelijk helemaal rond!!!!!! Aanstaande donderdag gaan we naar de notaris en krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis:) Pffff wat hebben we de afgelopen weken een hoop stress,spanning en slapeloze nachten gehad. Eigenlijk vooral de laatste week want we hebben pas sinds vanmorgen zekerheid dat alles officieel is nu!

@Tamale, jee wat goed nieuws van die intentieverklaring zeg!:) Ik ben benieuwd wat jullie over 2 weken te horen krijgen het klinkt wel super, en vooral gezien je zwangerschap wel fijn dat er niet heel veel aan gedaan hoeft te worden. We hebben hier idd ook een woning die uit de verhuur komt waardoor wel er zo snel al in kunnen.

@Tulip, hopelijk kunnen jullie er toch per maart in zodat je niet tussendoor nog hoeft te gaan huren. Ben het met je eens wat betreft het bij je ouders in huis, we hebben er hier ook aan gedacht maar is als alles meezit niet nodig. Op zich idd niet erg maar niet te lang;)

@debster2009, lastige situatie inderdaad:( Ik weet niet als je nu al 15.000 schuld eraan over houdt of ik zou zakken. Moet er nog veel gebeuren in jullie appartement of kunnen mensen er zo in? We hebben hier alles gewit en een paar keer nieuwe foto's gemaakt.Ik hoop dat jullie het gauw verkopen meid!

13. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy, wat goed!! Wat zul je opgelucht zijn.... moeten jullie veel doen in je nieuwe huis?? Heb je een linkje ofzo??

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Heb je even een pb gestuurd met de link;)

We moeten vooral heel veel behang afhalen en dat is behang met structuurverf eroverheen en dat overal;) Maar als dat er eenmaal af is dan komt de stucadoor:p En verder moeten we overal laminaat leggen en hier en daar wat verven. De tuin,badkamer en de wc komen ooit. Een nieuwe keuken willen we wel volgend jaar, wilde we eigenlijk nu al maar gezien de korte tijd die we hebben gaat dat niet meer lukken en wil daar toch even de tijd voor nemen:)

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Yeeeyy snoopy, wat goeddd! :D:D:D:D GEfeliciteerd!
    Super zeg. A.s donderdag al! Dat is snel!

Wil je mij het linkje ook sturen. Ben nu wel nieuwschierig! ;)

Eindelijk een einde voor jullie aan al het gestress! :D Heerlijk! Ik kan niet wachten totdat ik dat bericht kan posten, ahah!

16. tulip

tulip Niet meer actief

15 april krijgen we de sleutel, we moeten nu nog wel even naar een tussenoplossing op zoek, want ik vind dit te lang om bij mn ouders te zitten.

17. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Tulip; Oei, dat is idd wel wat later dan gedacht :(
    Is dus geen mogelijkheid om eerder te verhuizen?

18. tulip

tulip Niet meer actief

nee, het nieuwbouwhuis wordt eind maart opgeleverd en ze hebben een week of 2 nodig om over te gaan, in te richten..
    Wel een beetje balen, maar goed. Nu hopen dat we iets betaalbaars kunnen vinden qua huren.

19. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    2 weken nog wel! Dan hebben ze ook geen haast..balen!
    Hopelijk vind je een overbrugging

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Balen zeg !

Misschien heel stom hé, maar kunnen jullie als koper niet gewoon eisen dat het eerder gedaan moet worden en dat hun maar wat moeten regelen? Ze mogen toch al blij zijn dat ze het huis verkocht hebben voor de oplevering!
    Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om onze koper te vertellen dattie nog ff 2 weken ( of een maand ) langer moest wachten tot de overdracht!
    Hopelijk vind je een mooie tussenoplossing!

Deel Deze Pagina