Ik word GEK van het wachten... Wanneer belt de makelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

goed bezig snoopy!!! En dat rond de feestdagen;)

Anastasia, het gaat om 10 weken trouwens.

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tulip: het is van de woningstichting, dus je hebt direct te maken met de verkopende partij. Ook wel weer raar, want heb geen idee hoe het onderhandelen dan in zn werk gaat. Zonder invloed van een makelaar...
    We zullen het zien! Hoger dan 150 willen we niet gaan, dus dat is voor ons al duidelijk. 30 duizend bouwdepot en dan aan de slag. Pfff..

Snoopy:Wauw dat schiet al op dus!! Wanneer willen jullie erin?
    Gaan jullie verder niks verbouwen, zoals een nieuwe keuken of iets?

JOsien: dankjewel! :D

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @Tulip, ja he haha, moet zeggen is wel extra druk zo allemaal maar ook wel weer een leuke afleiding tussen het klussen door;)

@Tamale, de verhuizing staat voor 30 december gepland (moeten hier 2 januari uit), voorlopig gaan we verder geen grote verbouwingen doen. Alles ziet er nog goed uit. De keuken wilden we wel doen maar daar hebben we gewoon geen tijd voor. Aangezien ik daar echt even rustig de tijd voor wil nemen en je vaak al een lange levertijd hebt. Dus die staat voor volgend jaar op de planning;)

4. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy, o lekker met oud en nieuw in je eigen huisje ws.

tamale, o oke, das idd weer anders ja. Hopelijk kunnen jullie je ook aan je plafondprijs houden net als wij.

Ik kan echt niet wachten tot wij kunnen verhuizen, we hoeven alleen de meubels te verhuizen, verder niks. O ja, mare's kamer roze verven.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Snoopy: oooh heerlijk zeg! Dat is al snel. Knallend het nieuwe jaar in! :)
    Wij doen wel een nieuwe keuken, ondanks dat we over ongeveer 5 jaar de keuken erbij aan willen bouwen. Zal wel moeten met het krotje wat er nu in zit.
    Voor 4.000 euro heb je al een hele mooie complete keuken bij de ikea.
    Maargoed, we praten soms alsof we het huis al hebben.. Maar er zijn meer geinteresseerden dus vrees dat het nog lastig gaat worden!

TuliP: Dat hopen wij ook!!
    Jullie hoeven gewoon niks te doen verder? Wat lekker zeg. Ben best wel jaloers. Haha.

Hebbben jullie ENIG idee, of ooit gehoort dat iemand de sleutel eerder kreeg dan de overdracht?
    Onze hyptoheek man heeft gezegt dat de financiering rondkrijgen geen probleem zal zijn. ( nu mn ouders de schuld even op zich nemen ) Nu staat het huis al een hele tijd leeg, mijn vader kent de man die over de verkoop gaat , en het is van de woningstichting waar wij al jaren ingeschreven staan en al onze gegevens bekent zijn.

Nu willen we vragen of we eerder de sleutel kunnen krijgen om vast de beginnen met slopen etc omdat ik natuurlijk niet alle tijd heb om er rustig aan te beginnen! ;)

Misschien dmv een telefoontje van bank naar verkoper over dat de financiering geen probleem is?? Of is dit iets heeeeeeeeeel raars?

6. tulip

tulip Niet meer actief

tamale, je bedoelt de sleutel eerder dan het passeren bij de notaris??? Ik heb het nog nooit gehoord, maar dat betekend niet dat het nooit gebeurd natuurlijk;)

Ik denk dat het niet vaak gebeurd, omdat voor het gepasseerd is bij de notaris, het gewoon nog het huis van die andere mensen is. Maar bij jullie is het weer van de woningstichting, dus dat zal wel weer anders zijn..

Wij hoeven verder idd niks te doen, alles zit nog strak in de verf en ook onze smaak.

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij hebben daardoor 23.000 van de vraagprijs af kunnen krijgen (en als je de oorspronkelijke vraagprijs meerekent zelfs 35.000 euro)

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    @tamale, ja idd we hebben ook al naar een keuken bij Ikea gekeken hoor niets mis mee;)
    wat betreft de sleutel krijgen hier hebben wij ook even aan gedacht omdat het allemaal even spannend was of het op tijd zou gaan lukken. Maar ik kreeg toen veel te horen dat de kans klein was dat ze dat zouden doen want als je schade aanricht is het huis officieel nog niet van jullie. Maar ik zou het gewoon proberen als het nodig is!

@tulip, wat lekker dat er bij jullie straks bijna niets aan hoeft te gebeuren zeg!:)

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    #429 Bonkie, 4 dec 2011
    Laatst bewerkt: 4 dec 2011
    Ah hoe cool! Ja het schiet voor jullie nu echt op zeg! Stuur je mij nog een linkje van jullie woning? Ik ben nu echt reuze benieuwd :-D X

Edit: @snoopy ik heb stiekem al gezocht op funda nav jullie foto op de babypagina en de geboorteplaats van Lieke (Slecht van mij hè, maar ik was zooo nieuwschierig :))

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tulip, Nee daarom! We kunnen het altijd vragen toch.
    Ideaal! Zo'n huis stond 1,5 jaar geleden ook te koop waar wij willen wonen. Helemaal onze smaak, echt álles! maar die was dan ook binnen een maand al verkocht, als ik er langs heen rij, ben ik nog steeds jaloers! ;)

11. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bedankt voor de felicitaties!

Wij zijn nog niet heel veel verder hoor :)
    Dinsdag bouwkundige inspectie, Vrijdag bij de notaris tekenen ovb van financiering :)

Ben nu druk bezig met alles bij elkaar zoeken, als die facturen van de afgelopen 5 jaar (ze zeggen 3, maar ik doe er toch voor de zekerheid 5). Wij moeten ook een prognose inleveren, want komen 3.000 euro te kort (en kunnen wij echt niet zelf betalen, helaas). Financieel adviseur heeft er heel veel vertrouwen in, gelukkig. 3.000 euro is natuurlijk niet een enorm bedrag. Helaas kunnen wij dit ook niet van familie lenen :(. Anyway, het netto hypotheekbedrag is 20 euro minder dan dat wij nu aan huur betalen, dus de financieel adviseur heeft gezegd dat wij bij de verhuurder een huurverklaring moeten laten ondertekenen. (nooit een achterstand gehad, gelukkig, altijd netjes betaald). Ik heb er heel veel vertrouwen in. Mijn man iets minder, want we zijn al eens teleurgesteld. Hypotheekbedrag was toen alleen 350.000 euro (dus ruim boven onze mogelijkheid) en ik was toen pas net begonnen als zzp'er :) Ik hou jullie op de hoogte :-D

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bonkie: Wow dat is een aardige som! Misschien dat we toch iets lager beginnen..

Snoopy: Ja dat is ook het enige wat ik kan bedenken. Maar aan de andere kant: he thuis heeft nu al zoveel schade, dat het alleen maar beter kan worden! ;)
    Afwachten maar weer.

Ik zit wel flinkkkk in een dip hoor. Heb vaak harde buiken en kon vanmorgen niet stoppen met huilen. ( thanks to the hormonen ook natuurlijk ) Voel me zo gestrest en alles is nog zo onzeker!!!
    Als dit huis het niet word.... dan word het HEEL moeilijk om nog wat voor elkaar te zien krijgen.
    Positief blijven dan maar.

13. tulip

tulip Niet meer actief

dat wordt spannend bonkie, hopelijk gunnen ze jullie het voordeel van de twijfel!!

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Bonkie: Wauw dat word spannend zeg! Hebben jullie de bouwkundige inspectie ook op voorbehoud? Stel dat het slecht uitkomt, blazen jullie de koop af?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.246
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Stiekeme meelezer breekt even in :)

Tamale, toen wij in 2003 dit huis kochten hadden wij de sleutel al een week eerder gekregen, dat was wel erg fijn!

Verder leuk om veel goed nieuws te lezen hier! Echt balen van de woningmarkt momenteel. Tulip, lastige situatie met die paar maanden overbrugging, lijkt me lastig iets te vinden. Het lullige vind ik dat het huis van onze buren inmiddels al zo'n 2 jaar zo goed als leeg staat (hopelijk komt daar volgend jaar verandering in...), maar heb nou ook weer niet zo'n band met onze ex-buurman (en waarschijnlijk niet het juiste telefoonnummer) dat ik iets zou kunnen regelen. Heb nog wel de sleutel en ze komen hier toch nooit meer (gescheiden stel), dus ach.... :D. (Geintje ;)) Maar mocht hij of zij hier zeer binnenkort nog langs komen, zal ik eens een balletje opgooien.

16. tulip

tulip Niet meer actief

tamale, o rottig dat je je zo voelt, maar ik kan het mij ook voorstellen. Ik was ook zo vol ervan en ik was nog niet eens zwanger. Ik hoop echt van harte dat jullie het huis kunnen kopen.

17. tulip

tulip Niet meer actief

snoopy1979, haha thanks. Ik hoor het wel dan;)

Het is ook heel lastig, niemand wil het blijkbaar voor 3 maanden verhuren. Jammer, minimaal een half jaar allemaal.

18. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Nou ons huis staat nu een week te koop. Wat spannend zeg. Eigenlijk hadden we nu al een telefoontje voor een bezichtiging verwacht, maar dat was misschien een 'ietsie' optimistisch :D.

Hoe vaak worden jullie huizen op funda bekeken?

19. tulip

tulip Niet meer actief

dat is idd wel heel optimistisch. Wij hadden toevallig na drie dagen een kijker, maar dat gebeurt niet vaak. Ik ken genoeg mensen die een jaar niks horen, aan de andere kant ken ik ook iemand die dr huis in een week verkocht heeft.

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Snoopy: Ze bestaan dus toch! Thanks voor je reactie.

Macg: idd wat tulip zegt! Wij kregen de eerste kijkers na 6 maand. De tweede diezelfde week.. En 1 jaar en 4 maand later kregen we pas weer een kijker! Al die tijd, helemaal NIKS!
    Dat is natuurlijk wel erg extreem volgens mij, maar wij waren er ook van overtuigd dat we het niet langer dan een half jaartje te koop zouden hebben staan!;)
    En de cijfers op funda zijn heel verschillend, nu wordtie dagelijks ongeveer 20 keer bekeken, terwijl toen hij als tophuis stond, wel 100 keer per dag werd bekeken.
    Succes met jullie verkoop! Ik hoop dat je snel een keer een kijker krijgt, dan hou je de moed erin! ;)

Maurice is nu een bod aan het uitbrengen....... Ik verwacht er niet te veel van met zo'n laag bod. MAar we zullen horen wat hij te zeggen heeft!!

SPANNEEEEND!:p

Deel Deze Pagina