NOu hij heeft gebelt en het bod word in overweging genomen! De verkoper reageerde nog niet eens zo negatief, dus het is even heel spannend! Morgen worden we terug gebelt. Ik ga er niet vanuit dat het huis 24.000 onder de vraagprijs word verkocht, maar als hij hier niet van schrok, komen we vast wel tot de 150. Hoger willen we niet gaan.
Spannend Tamale. Maar als er zoveel aan moet gebeuren dan is het ook logisch dat ze een bod ver onder de vraagprijs overwegen. Wat had de aannemer gezegd? Die was toch komen kijken. Spannend voor jullie zeg!! Ik duim mee!!!
Mooi, het gaat eigenlijk zo als bij ons, hopelijk bij jullie ook met een goede afloop... Fijn dat hij het niet meteen afwees. Ik heb ook nog wel een vraagje. De looptijd van onze huidige hypotheek loopt eind januari af. Als we die tot half april moeten verlengen, wanneer we dus de sleutel krijgen dan kost dat 900 euro extra wat we ook nog moeten meefinancieren. Nu hebben we gevraagd aan de verkopers of zij misschien 1 februari willen passeren en dan tot 13 april het hypotheek bedrag aan ons betalen. Het huis is dan dus vanaf 1 februari van ons. Maar wat moeten we daarover in het koopcontract zetten? En dan doel ik op schades of evt. andere dingen, die aan het huis kunnen gebeuren?
Dat zei ik toch wij hebben ook echt enorm veel van de oorsprokelijke vraagprijs af Wij begonnen zelfs op 255 (oorsprokelijk vraagprijs 312of319 weet het even niet meer) Heb je al een bouwkundige aankoopinspectie gehad? Als koper heb je onderzoeksplicht en hierdoor kan je ook vaak iets van de prijs afsnoepen. Ik duim voor je.
Ja wij hebben geen aankoopmakelaar. En om nou de makelaar van de verkopende partij te vragen..... Misschien open ik wel een nieuw topic in de lounge. Misschien dat iemand het weet.
O ja, dat is ook een goed idee. Ik weet wel dat je sleutelformulieren hebt die je moet invullen mocht de sleutel eerder overgaan dan de passeerdatum. In jullie geval is het echter fors eerder, denk dat je iniedergeval dan zelf ook miv die datum alle verzekeringen op jullie naam moet hebben staan... Lastige zeg.
Klopt wij moeten sleutelformulier invullen en daarnaast moet de bankgarantie bij de notaris zijn voldaan. Wij gaan er ook 3 weken eerder in (zodat we alvast kunnen klussen) en geen dubbele maandlasten hebben.
Hoe staat het ervoor dames? Wij hebben Donderdag bouwkundige keuring en afspraak met hypotheekverstrekker. Dinsdag afspraak met notaris. Spannend allemaal, slaap er heel slecht door, helaas Weet iemand hoelang het ongeveer duurt voordat je hoort of je de hypotheek krijgt? En als ze het toezeggen is het dan zeker of blijft het altijd afwachten tot de oplevering (ivm ovb van financiën)
bonkie, geen idee eigenlijk. Mijn man is gewoon met zn papieren handel naar de hypotheekverstrekker geweest en zij hebben uitgerekend wat we konden, dus er was geen sprake van of we het zouden krijgen. Daarbij zitten wij 50.000 euro onder wat we kunnen lenen Jeeeeeee, bij ons is het verkochtbord geplaats!!!
Moesten jullie overigens aan de hypotheekverstrekker voorgaande belastingaangiften laten zien? Dit las ik ergens op het web, maar ik heb voor 2010 uitstel tot april 2012, en 2011 moet uiteraard nog gebeuren. (uitstel van 2010 is nog wel nodig, indienen kan op zijn vroegst per februari ivm omstandigheden) Ik zou dus alleen van 2009 of terug kunnen weerleggen en volgende die website moeten het de laatste 5 jaar zijn. (ook als je in loondienst bent)
Geweldig Dat lucht op Nee wij hebben ook berekent en samen met de schuld(je) zitten wij dan 38.000 onder wat wij zouden kunnen lenen, maar toch. Ik ben bijvoorbeeld zzp'er, mijn man heeft geen vast contract, wel intentieverklaring. En samen met die schuld is het niet een 1,2,3 doe maar verhaal. + dat wij in het verleden zijn teleurgesteld (nu was de de lening hoger dan wat wij hadden berekent, dus wel te verwachten en nog nooit op ons zelf gewoond) nu kunnen wij ook een huurverklaring laten zien dat wij de afgelopen 2,5 jaar onze vrije sector huur hebben betaald, dat netto op 19,70 minder uitkomt dan wat de hypotheek maandelijks zou zijn, toch ook wel een voordeel. Ik was gestopt met nagelbijten, maar ik kan je vertellen dat mijn nagels nog nooit zo kort zijn geweest.
dat hoor ik van bijna iedereen (bericht dateert uit 2009, dus misschien was het toen wel zo). Nou ik ben benieuwd en wou dat we het gesprek morgen al hadden, maar helaas dat lukt niet . Nu zit je telkens in spanning.
ja dat snap ik, maar waar dat verhaal van die belastingaangifte nou vandaan komt. Wij hebben dat bij ons eerste huis ook niet gedaan, dat is al 6 jaar geleden. Misschien was er bij die mensen iets speciaals aan de hand??
jeee, misschien hebben we een oplossing om de tijd tussen onze 2 huizen te overbruggen. Onze tandarts heeft boven de praktijk een klein appartementje wat ze wil verhuren. Tis echt klein, maar ja, voor 10 weken?? Volgende week woensdag een afspraak om alles te bespreken en te gaan kijken.
Wat leuk dat jullie nu ook een bord hebben @tulip ! Ik heb geen idee wat wij allemaal moesten laten zien. Volgens mij hangt het ook af van of je een vaste baan hebt of niet... En: wij hebben de eerste kijker gehad!! Dat geeft de burger moed he . Ik heb vanmorgen heel hard lopen poetsen en opruimen, en zelfs nog kruidnootjes gebakken . Ik voelde me echt die vrouw uit "American beauty": I will sell this house today...
Dat zou mooi zijn! Ben wel benieuwd hoe je dat hebt gehoord Toevallig begonnen ze hier vlak nadat ik mijn berichtje had geplaatst te verbouwen hiernaast, waren mensen die ik niet ken. Bleek o.a. de vriend van onze buurvrouw te zijn, hij heeft het gekocht en ze gaan hier wonen. Echt toevallig, want het wordt al zo'n 2 jaar niet meer bewoond. Ben wel blij, scheelt hopelijk ook nog wat in de energiekosten