Ik word GEK van het wachten... Wanneer belt de makelaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamale, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    You go girl, en het is maar voor 10 weken. Die zijn vast snel om :)

2. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Als dan allemaal lukt is het natuurlijk prima. Is het niet een dure oplossing? Moet je dan ook je spullen nog in opslag zetten?
    Drukke tijd voor jullie !

3. tulip

tulip Niet meer actief

Anastasia. Het zou 600 incl. Gwl zijn dus dat is wel te doen. De opslag zou 134 euro per maand zijn. En voor ons dus voor 3 maanden. Zit ook gratis verhuisservice bij.

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben nog steeds geen nieuws!
    Dinsdag heeft hij wel terug gebelt.
    Hij vertelde dat hij ons de taxatiewaarde had gegeven van toen het huis nog bewoond was en de scheuren etc niet zichtbaar waren.
    Nu is het huis gestript en is het dus wel degelijk zichtbaar.
    Dit vond hij niet eerlijk om ons hiervanuit te laten bieden.

Daarom is hij er dinsdag middag met een makelaar door gelopen om opnieuw een taxatierapport op te laten stellen.
    Deze valt waarschijnlijk lager uit dan de eerdere 159.000.
    Als hij het taxatierapport binnen heeft, komt hij met een tegenvoorstel.
    Hij verwachtte het einde vd week, dus hopelijk belt hij vandaag of morgen!
    Duurt wel lang zo hoor, pff.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tulip: Super! Beter iets dan niets toch!
    Ben benieuwd of jullie het nemen.

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Dus dan betaal je 3 x zeg 750 euro ? En bij je ouders is het gratis ? Dan zou ik eerder die 2100 euro uitgeven aan een week centerparks ofzo :) hihihi

7. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    ok ik begrijp dit niet , ben in dit soort zaken niet zo thuis. Is het gunstig een nieuw taxatierapport? Lijkt mij wel voor de hypotheek !
    En mocht de taxatiewaarde lager uitvallen dan lijkt het me helemaal dat je minder kunt bieden .
    Duim voor je!
    Is de keuring al geweest ( bouwkundige keuring)
    Stond het huis al lang leeg?

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wachten duurt lang...

Gisteren bouwkundige keuring gehad. Vandaag hopelijk het rapport.
    Ook bij adviseur geweest. Volgens hem gaat alles lukken. Nu is het aan de bank. Spannend allemaal.

Hoe is het met de rest?

9. tulip

tulip Niet meer actief

bonkie, nou zeker spannend, slopend he dat afwachten??

anastasia, dat is ook zo (ik zou mijn ouders trouwens wel een bijdrage betalen) maar ik vind 10 weken met een kind erbij wel wat te lang om bij iemand in huis te zitten. Mijn ouders zijn echt super mensen, ben gek op ze en mijn man ook, maar ik vind dit echt te lang als het ook anders kan.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ja heb echt een hekel aan wachten!
    Hoe zou het met snoopy en het klussen gaan? ;)

11. tulip

tulip Niet meer actief

Volgens mij heeft ze het hartstikke druk.

Wij hebben gister het concept koopcontract gekregen voor het nieuwe huis, maar stonden al weer een aantal dingen in waar we het niet mee eens waren, dus daar moeten we nog even achteraan. Als het allemaal goed verandert wordt tekenen we donderdag.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Heheee.. Eindelijk weer een reactie van hier.

We hebben een akkoord!!!! :D Jeej!
    Uiteindelijke koopsom 145.000. ( vraagprijs was 158.000)
    Best netjes toch!!!
    Nu snelsnelsnel alles voor elkaar proberen te krijgen voor de overdracht. En dan als de sodemieter aan de slag!
    Weer een lastje van mn schouders, maar nu staat de grootste 'last' nog op ons te wachten: De hele verbouwing!!!
    Haha. Nouja, we zullen zien hoe het verloopt!

Bonkie: Zijn jullie ondertussen al verder?

Tulip: Heb je al gekeken bij het appartement van je tandarts?

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @Tamale; Welk huis is het nu geworden, toch diegene waar nog een hoop bij moest gebeuren en er dus een aannemer aan te pas moet komen?
    Fijn zeg dat je nu weer verder kunt :D

Hier alles in orde, beide huizen zijn getaxeerd, aktes zijn getekend en nu is het wachten op de goedkeuring van de bank (uiterlijk 21-12-2011).
    A.s donderdag hebben we een gesprek met de koper van ons huis en dus ook tegelijk de verkoper van zijn huis aan ons :D
    We gaan dan even de huizen langs om te kijken wat we van elkaar over willen nemen (koelkast, rolgordijnen, vloeren etc.)

14. tulip

tulip Niet meer actief

tamale, o mooi zeg!!! Nu geestelijk gaan voorbereiden op je verbouwing. Hoe lang schat je erover te doen??

dees dees, zo jullie zijn klaar dan bijna, heerlijk zeg.

Wij gaan woensdag naar het appartement kijken en volgende week wordt het nieuwe huis getaxeerd.

15. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier heb ik na morgen meer nieuws ;)

Vandaag gebeld door de adviseur, de bank wilt extra stukken. Dus de belastingaangiftes (waar ik al bang voor was) ik werk als gastouder.
    Opzich geen probleem, maar mijn administratie is dus een puinhoop. Heb geprobeerd nieuwe uit te draaien via de website, en dan staat bij de omzet een X bedrag ingevuld, goed dus, maar bij het overzicht 0,- . We moeten het morgen aanleveren, dus wordt en knettergek van. Morgenochtend belastingdienst weer bellen.

En het volgende probleem; Ik heb uitstel van opgave voor 2010, ivm wat problemen met facturen. Het bedrag is hetzelfde als 2009 en 2008, maar de bank wilt echt mijn jaaropgave 2010 zien. Nu is mijn boekhoudster ook nog op vakantie (vrijdag vertrokken) en komt pas begin Januari terug, zucht.....

16. Tamale

Tamale Niet meer actief

Deesdees: Ja maar ik had het hele grapje dus verkeerd begrepen. ( zwanger hé! )
    Er hoefte geen aannemer aan te pas te komen, die was er jaren geleden al geweest. Omdat het huis toen verzakt was, ze hebben er toen fundering bij gestort en zo het verzakken verholpen. maar die mensen hebben nooit wat aan de schade daarvan laten doen, dus boven op de slaapkamers zitten scheuren in de muur. Die worden nu nog gedaan door een voegersbedrijf.
    Dus als wij er straks in kunnen, worden demuren spakgespoten door mijn oom. De keuken word gezet door de ikea zelf. Een vriend doet de wc beneden. En mijn vader zet er een nieuwe badkamer, wc en tuindeuren in..... De tuin komt van het zomer wel! ;)

Maar bij jullie schiet het echt al op he! Wauw.
    Scheelt natuurlijk dat jullie soort van woningruil doen, heb je allebei baat bij een snelle overdracht.
    Hoelang heeft jullie bank er voor om alles klaar te krijgen? En hoe hebben jullie die afspraak met de notaris gemaakt? Wij moeten nu een notaris uitzoeken.. Maar welke datum geef je op als je nog niet eens weet wanneer de bank alles rond zal hebben?

Tulip: Geeeen idee. We hebben als we ongeveer 6 januari de sleutel krijgen, 1 maand voordat ik mág bevallen. En bijna 2 maand totdat ik wel móét bevallen! ;)
    Met Tara liep ik twee weken over tijd, dus ik HOOOOP ZOOO dat dat nu ook zo zal zijn. Maargoed, je zult altijd zien dat het dan totaal anders uitpakt. Ik weet ook niet hoelang we er reeel gezien voor uit moeten trekken? Jullie enig idee??

Bonkie: Ik had je topic gelezen! Ik kan je alleen niet helpen, want ik begrijp er geen pepernoot van. Sorry! Haha.
    Spannend!

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Sorry meiden het was even stil van mijn kant:) maar we hadden het idd heel erg druk. Vanaf het moment dat we de sleutel kregen zijn we als een razende door het huis gegaan. Behang moest er overal af en dat waren dus 2 lagen inclusief structuurverf, kortom geen stoom of spray maar gewoon bikken. Daarna moesten we alle tussenwanden nog gladschuren zodat alles strak was voor de stucadoor. En gelukkig hebben we gister alles helemaal af gekregen en is de stucadoor vandaag begonnen heerlijk! Tussendoor ziekenboeg gehad thuis dus even niet gelezen hier. Maar lees hier ook allemaal goed nieuws:)

@Bonkie, shame on me maar heb je dat linkje nooit meer gestuurd geloof ik? Zal eens kijken of di uberhaupt nog op Funda staat:p Oh haha zie dat je hem al had gevonden:D Ik moest idd belastingaangiftes laten zien maar dat komt door mn werk als gastouder. Jij dus ook lees ik nu. Herkenbaar al die stukken die je dan ineens weer moet inleveren. En ook hier werkte niet alles mee:(

@Tulip, jee het verkochtbord ook weer zo'n mijlpaal wat kun je daar vrolijk van worden he:D Wat fijn dat jullie ws toch een ruimte hebben gevonden om die 10 wkn te overbruggen! Hopelijk is het koopcontract gauw zoals het zijn moet!

@Tamale, jeeeee gefeliciteerd wat een goed nieuws!!!! En jullie hebben er toch nog flink wat vanaf gekregen zeg:) Wanneer zou de overdracht ook alweer zijn? Oh lees het al, pff zou helemaal zenuwachtig zijn als je ook nog hoogzwanger zou zijn. Maar komt vast goed!

@DeesDees,dat schiet ook al op bij jullie dus! Blijft grappig hoor huizenruil:D

@MacG, en nog wat van de kijker gehoord?

18. tulip

tulip Niet meer actief

nou snoopy, klus ze nog he??

Hier, de verkopend makelaar van ons nieuwe huis is gek volgens mij. Hij wilde van ons een bankgarantie, nou die kan die dus vergeten, kost 300 euro. We kunnen dat geld beter gebruiken. We hebben aangeboden dat hij de hypotheek papieren in kan zien om te checken dat wij goed voor ons geld zijn.
    Dus mijn man heeft dat teruggemaild.
    Krijgen we mail terug: het moet, want dat is altijd als er langer dan 6 weken tussen de tekening van het voorlopig koopcontract en de sleuteloverdracht zit...

uhh, pardon, dat ligt niet aan ons he, wij willen over 6 weken we de sleutel hoor, dan komen we morgen tekenen, is die man van de trap gevallen ofzo??

Dus mijn man heeft hem terug gemaild met 3 opties:

1. we krijgen de sleutel over 6 weken en dan is er dus geen bankgarantie nodig;)
    2. de verkopers betalen de bankgarantie
    3. hij bekijkt de hypotheek papieren.

Ben benieuwd, wij kunnen er toch zeker niks aan doen dat zij pas half april willen opleveren.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Snoopy: ooh super! Schiet lekker op dus!
    Hoelang zijn de stucadoren bezg om alles te spuiten. En zijn jullie heel veel aan hun kwijt als ik zo brutaal mag zijn? Ik weet namelijk echt niet wat wij kunnen verwachten voor het spacspuiten. Mijn oom kan het zwart doen, maar dan hebben we geen bonnetje voor het bouwdepot.. grr.. Dus ben benieuwd waarvoor een erkend bedrijf het doet.
    En ja.... relaxt is anders. Maar we hebben straks wel eindelijk een droomhuisje. Helemaal van ons!

Tulip: Wat een gladiool! Maar stond dit niet bij de advertentie? Ik lees dit soms nmlk wel bij de advertentie vasn het huis zelf. En anders hadtie er wel wat eerder mee mogen komen.
    Lijkt wel alsof hij jullie loopt te etteren!

20. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik vind trouwens wel tulip, dat als dit ook van de verkopende partij komt, hun wel erg veel van jullie verlangen!
    Jullie moeten best lang wachten op de overdracht, veel zakken in de prijs was al moeilijkmoeilijk en nu ook nog hierover miereneuken. Ze mogen blij zijn met jullie ! Ik denk dat er zat mensen zijn die zeggen: Dan willen we erin: dus jullie redden je maar! ( als koper heb je uiteindelijk toch wat meer macht dan de verkoper in deze tijden )

Deel Deze Pagina