Anastacia: Omdat we in een flat wonen, 3 hoog, zonder lift. In een stad waar we niet willen wonen. Ik trek de trappen niet meer met mijn slechte knieen. De 2e is onderweg en zo kan ik nog heeeel lang door blijven gaan! Hij staat nu al bijna 2 jaar te koop. Tulip: ik hoop het voor jullie! Blijft kloten he. Maar opzicht is het redelijk te doen met 2 verdieners. Tenminsten, bij ons doet een schuld pijn. Maar wij zijn gelukkig niet jaren aan het afbetalen. Kan in een jaar al weg zijn gelukkig.
Wat fijn dat er eindelijk een bod is meid!!!! Oh ik herken je gevoel helemaal,ook ik heb er diverse malen helemaal doorheen gezeten! Zou wat zijn hebben we straks toch nog allebei na 2 jaar het verkocht! Wat betreft een restschuld in deze tijden is dat helaas vaak niet te voorkomen, en wat moet je dan? Wachten terwijl je na 2 jaar eindelijk iemand hebt die het wil kopen en als je dan nog langer wacht er misschien nog wel meer verlies op gaat lijden? Ik geloof namelijk niet dat het de komende tijd beter gaat worden met de huizenmarkt
Pff zonder lift ook nog wij wonen 4 hoog maar gelukkig wel een lift moet er niet aan denken iedere keer de trap te nemen zeg met een kind laat staan met twee.
anastasia verhuren kan niet zomaar hoor! Je hebt toestemming nodig van je hypotheekverstrekker en de bank waar ik werk doet dat alleen onder strenge voorwaarden. Zo streng dat er vrijwel geen huurder mee akkoord mee gaat. tamale gefeliciteerd met je bod! Ik hoop echt dat het wat wordt.
Wij hebben nu pas voor het eerst een huis gekocht Wij zijn de eerste keer alleen gegaan, tweede keer (een week later nog een keer gaan kijken) met mijn moeder en schoonpa, toen gingen we op vakantie....(wouden eigenlijk daarvoor nog een bod doen maar konden niet met fin.adviseur afspreken) dus na de vakantie nog een laatste bezichtiging gedaan met aankoopmakelaar en teon zijn we dag later gaan bieden. Maar was nog een heel gedoe. hun wouden pas over 5 maanden opleveren, dit vonden wij te laat (we zijn het nu heeeeeeeeeel beu waar we wonen, en kan niet wachten om te verhuizen, en we zitten nu huur). maar hun hadden nog geen huis...vandaar het "late" opleveren. maar goed...we hebben uiteindelijk gezegd....tis over 3 maanden en anders maar niet.... dus toen hebben ze er voor gekozen. het stond voor 234 te koop we hebben het nu voor 220 gekregen gekocht eigenlijk 30 december krijgen we de sleutel Veeel succes met het verkopen! tis een lastige tijd voor de verkopers
Wij hebben ons huis zonder problemen verhuurd de afgelopen 1,5 jaar. Tegenwoordig heb je de leegstandwet. Een groot deel van de huurbescherming geldt dan niet. Bij verkoop van het huis heeft de verhuurder bijv. een opzegtermijn van drie maanden. Onze bank deed helemaal niet moeilijk, zij hebben er ook baad bij als de hypotheek wordt betaald.
dan heb je mazzel. Als je nhg hebt bijvoorbeeld geldt bijvoorbeeld je garantie niet op het moment dat je het verhuurd. En bij de bank waar ik werk mag het alleen als de huurder een contract tekent dat hij bij verkoop direct de woning verlaat. En die opzegtermijn van drie maanden, daar zitten een aantal haken en ogen aan. Een tijdelijk huurcontract kan bijna altijd aangevochten worden bij de rechter. Ik heb bij 2 mensen gezien die dat dus gedaan hebben en die verkoper krijgt ze er dus gewoon echt niet meer uit.
Oh, dat geloof ik graag! Ik moet zeggen dat wij inderdaad wel heel veel mazzel met onze huurders hebben gehad. Verliep allemaal zonder problemen. Volgende maand vertrekt onze huidige huurder, ze hebben inmiddels een huis gekocht. Het toeval wil dat -toen we dit bericht hoorden- wij een dag later een bod kregen op ons huis! En het is nog een veel groter toeval dat deze mensen ons huis willen betrekken rond de datum dat onze huidige huurder vertrekt, hoe is het mogelijk! Ons huis heeft ruim 1,5 jaar te koop gestaan. We hebben flink moeten inleveren op de vraagprijs, maar gelukkig verkopen we niet met verlies. Wat een enorme opluchting. Nou, ik hoop dat jullie allemaal ook snel goed nieuws krijgen over de verkoop van jullie huizen!!
Snoopy: Heb je helemaal gelijk in! Je twijfelt wel omdat je er geen grote schuld aan over wil hebben. Maurice wist het gisteren al helemaaaal niet. Maar als wij hier nog langer zitten, zonder te weten wanneer je er dan vanaf komt en ook nog eens met het oog op de eurocrisis... Volgens mij word je dan hartstikke gek en denk je: HAD IK MAAR!! Dan maar op deze manier. Is niet leuk, maar het is ook niet anders. Moet zeggen dat ik me wel een stuk vrijer voel.. klinkt heel stom, maar ineens is er een last van mn schouders gevallen. Ik weet wel dat we er nog niet zijn hoor... Maar toch. We weten via mijn onderbuurvrouw die hem kent, wel dat hij het heel graag wil hebben. Dus die wetenschap hebben wij iniedergeval al. Wanneer moeten jullie eruit? Chilleke: Gefeliciteerd met jullie huisje!! Word een leuke afsluiting van het jaar dus! Meisjesmama: Dat is nog eens toevallig! Heb je echt wel geluk mee zeg.
DeesDees: Nog iets gehoord? En weet iemand welk termijn normaal is om aan te nemen voor het: verkocht onder voorbehoud? Onze bieder wou 4 weken, maar dat vind ik wel erg lang met oog ook op onze 2e beeb in Maart.
Wat bedoel je met termijn verkocht onder voorbehoud? Bedoel je daarmee de ontbindende voorwaarde financiering? Dat is toch meestal minimaal 4 weken. Dit omdat de banken tegenwoordig zo ontzettend veel tijd nemen om de financiering rond te breien. Daar kan de koper/bieder dus zelf helaas niks aan doen. Het komt overigens steeds vaker voor helaas (ik werk op een makelaarskantoor) dat na die termijn van 4 weken de ontbindende voorwaarde soms nog verlengd wordt met een weekje, omdat de bank/hypotheekverstrekker meer tijd nodig heeft.
ja als de financieen bedoeld worden, dan zit je toch zeker wel aan die 4 weken, ligt niet aan je koper, maar aan de bank. Wij vinden het idd ook niet leuk om verlies te maken en zeker niet omdat het om 14.000!!! euro gaat, maar dit is het eerste bod in 2 jaar. Wij kunnen het ons gewoon niet veroorloven om zomaar nee te zeggen. We gaan vrijdag voor de 2e keer en gaan na het weekend een bod doen. We weten wat we er max. voor kunnen geven en dat zal erom spannen.
Be happy; Bedankt voor je reactie! Dat was inderdaad wat ik bedoelde! Oke, ik dacht dat de koper het besliste. Kan me namelijk niet herinneren dat wij destijds zo lang de tijd kregen. Maar dan is dat iig duidelijk, hoef ik dat ook niet aan te kaarten bij de makelaar, thanks! Tulip: Dat word nog heel spannend dus! Jullie laten ook een deel van de schuld mee financieren?? Wij hebben net te horen gekregen dat we uberhaubt niks kunnen kopen omdat mijn werk de intentieverklaring niet in wil vullen! Dus dat word sowiezo het de komende 1,5 jaar huren. Alleen op mijn vriends loon komen we er niet waar we willen wonen, daar liggen de huizenprijsen behoorlijk hoog. Iemand enig idee of er nog mogelijkheden zijn zonder intentieverklaring bij de aankoop van een huis??
We moeten hier 2 januari uit en om op je volgende vraag te komen wat betreft het verkocht onder voorbehoud dat ligt idd vaak aan de bank. Wij hadden namelijk 4 weken afgesproken maar daar komen er nu 2 bij hoorde we vorige week absoluut niet leuk kan ik je vertellen want we zitten ook met het nieuwe huis nu, we hebben wel alles onder voorbehoud getekend hoor zowel dat we dit huis verkopen als dat we de financiering zelf rond gaan krijgen maar je zit toch met tijd. En met stress want ik ben gewoon ontzettend bang dat ze het straks niet rond krijgen ofzo...alhoewel we ons absoluut geen zorgen hoefden te maken omdat het bijna altijd wel een keer voorkomt dat er uitstel wordt gevraagd. De banken zijn namelijk niet altijd even snel
Wij hebben twee jaar geleden onze huidige woning gekocht en mijn werkgever wilde toen ook geen intentieverklaring afgeven (half jaar later alsnog een vaste aanstelling, maar goed). De bank heeft toen 70% van mijn loon meegerekend, is dat geen optie bij jullie? Op die manier konden wij alsnog het huis kopen wat we graag wilden hebben.
@Tamale; Dat meen je! Enig idee wat de reden is van het niet in willen vullen van die verklaring? Heb helaas zo geen tips voor je.