koffie en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wolkjuh, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

hi allemaal

Zit met vraag.
    Ik lust heel graag koffie, nou drink ik niet zoveel koffie. 2 mokken per dag met veel melk en zonder suiker.
    Ben nu een tijdje aan het proberen om zwanger te raken krijg ik ineens te horen van een kennis dat het misschien aan mijn koffie drinken kan liggen.

:(

ik dus googlen, lees ik overal dat je beter zo min mogelijk of helemaal geen koffie kan drinken als je zwanger wilt worden of al bent.

zijn er dames die ondanks (veel) koffie drinken tot nog zwanger geraakt?

gr. wolkjuh

2. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik dronk ook gewoon mn "normale" portie koffie hoor (4 koppen per dag)

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Koffie mag je best drinken hoor, max. 4 kopjes per dag mag je als je zwanger bent. En waarom niet als je zwanger wilt worden. Dan kun je ook geen thee meer drinken want daar zitten ook stoffen in en dan kun je haast niks meer eten of drinken ;)

4. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

het koffie drinken heeft jullie niet weerhouden om niet zwanger te geraken in ieder geval. ;)

gefeliciteerd met jullie zwangerschap meiden. :D

nou ben wat gerust gesteld want was al aan minderen terwijl ik maar 2 mokken over een dag dronk.

:(

En is het bij jullie dan ook zo dat jullie minder zin in koffie hebben nu jullie zwanger zijn want dat lees je ook vaak terug.

gr.

5. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Bij mn eerste zwangerschap dronk ik nog steeds redelijk veel koffie, nu staat het me tegen. Zegt weinig dus ;)

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dank je :D

Nope, ik ben en blijf een koffie leut, hihihi. Maar ik beperk het tot max 4 per dag. Vaker drink ik minder, maar dan heb ik er gewoon niet zoveel zin in.

Maar ik lees inderdaad dat veel zwangeren misselijk worden van de geur van koffie.

Ik zou zeggen: Geniet gewoon van het proberen zwanger te worden. Wanneer je een lange tijd bezig bent kun je dingen laten, maar als je net bezig bent vind ik van niet, tenzij het iets heel ongezonds is natuurlijk ;)

Succes :D Ik zie dat je 4 dagen overtijd bent, spannend :D heb je al getest?

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Zegt inderdaad weinig ja, bizar zeg. Het ligt gewoon bij iedereen verschillend denk ik dan maar. Jij ook gefliciteerd met je zwangerschap. En allemaal net zwanger zo te zien, leuk hoor.

dus een conclusie: niet overdrijven met koffie drinken, maar het mag en kan wel. :)

8. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

bloem82 nou koffie op z'n tijd kan dan ook erg lekker zijn. :)

Bedankt, genieten doe ik zeker. Zie het allemaal wel wanneer het zover voor mij is. Ja en nee wat betreft overtijd, ben wat in de war namelijk want heb afgelopen donderdag een veegje bloed verloren, (was ook mijn NOD die dag!) altans denk dat het bloed was, leek er weinig op het was bruin-rose en toen was het over en mijn menstruatie zet nog steeds niet door :(
    Denk eigenlijk niet dat ik zwanger ben want sinds vandaag is mijn temp gedaald naar 36,8.

dus is gewoon afwachten en testen wacht ik liever nog mee want straks zet mijn menstruatie misschien wel door.

gr.

9. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik heb nog steeds zin in koffie, hoewel ik wel na elke kop koffie 2 glazen water drink want het valt me toch wat zwaar of zo, ik krijg er erge dorst van
    maar goed dan is het gelijk weer flink verdund denk ik dan maar :)

10. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi

mijn tante drinkt koffie en rookt sigaretten ....maar zij heeft wel 6 kinderen....... Ik drink geen koffie en rook niet..maar tot nu toe nog geen kids:( :( :( :(

ik weet wel dat alcohol veel invloed heeft op de ontwikkeling van je kind, maar koffie?!

11. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

hi wens, zo klonk ik ook toen ik het hoorde. :)

Zwangerschap en cafeïne

Cafeïne is mogelijk schadelijk voor het ongeboren kind. Naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt, stijgt de kans op een miskraam of op een baby met een laag geboortegewicht. Aanstaande moeders kunnen daarom beter niet te veel cafeïne binnenkrijgen. Zogenaamde ‘energydrinks’ met een grote hoeveelheid cafeïne kunnen het beste worden vermeden.

Het advies voor zwangeren is om liever niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.

Voorbeelden van 300 mg cafeïne

3 koppen koffie, 1 kop thee

2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola

2 koppen koffie, 3 koppen thee

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat beetje bloed kan innestelingsbloeding zijn he ;)
    Met het temperatuur heb geen ik geen idee, want daar doe ik niet aan.

13. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0

Oh....is goed dat ik dat ook weet.....
    voorzichtig zijn met drinken van koffie is dan wel heel goed....
    dan is vermijden beter dan....... :D

14. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Zou je denken? Durf het haast niet te denken. Desondanks wacht ik toch even met testen tot ik minstens 1 week overtijd ben.

Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik ooit aan het temperaturen ben gegaan want word het onderhand wel zat.
    In ieder geval bedankt voor het mee denken meid. X

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ben je allang bezig dan? Ik hoop dat het raak is :D

16. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ja en als je googled krijg je nog meer te lezen, zo leren we nog eens van elkaar.

vermijden hoeft niet zozeer maar in iedergeval met mate. ;)

17. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Bloem82 ben al 11 maanden bezig, nu moet het toch een keer gaan gebeuren hoor.

En jij. :D

18. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

ik bedoel hoe lang was jij bezig. :oops:

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ow ja dan mag het inderdaad wel eens gebeuren.

Van mij wil je niet weten: ronde 1 :oops: Maar het is afwachten of het goed zit bij mij...

Deel Deze Pagina