Ik word gek van mijn kat!

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyOwl, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik wil niet flauw doen hoor, maar zodra mijn kereltje begint te huilen schieten er hier drie poezen (het liefst tegelijkertijd) door het kattenluik naar buiten. De meeste poezen houden niet van gehuil. En mijn Kimmypoes doet alleen zo vervelend áls ze geen aandacht krijgt. Maar ze krijgt van ons aandacht genoeg. 's Nachts weet ze dat ze op moet krassen en blijft ze uit onze slaapkamer; het ging om de middagslaapjes van de dreumes ;):D De staat voor de deur naar je te kijken (als je toevallig een boterhammetje smeert in de keuken) en als je dan kijkt, dán gaat ze aan de deur krabben. Het is dus echt bedoelt om de aandacht. Ik moet er meestal wel om lachen.

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Aan nachtelijk gespook moet je geen maar dan ook echt geen aandacht geven, wij hebben maanden met een vreselijk mauwende kater gezeten, midden in de nacht. Het enige wat geholpen heeft is om géén aandacht te geven, niet negatief en niet positief. Het heeft echt weken geduurd voor het hielp, maar het hielp.

Verder klinkt jou poes echt super gezellig al kan ik me je frustratie af en toe wel voorstellen.:D

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier ook, zodra ik mijn 2 kinderen in bed heb 's avonds komt mijn 3e kind :D zijn aandacht opeisen.. Soms zeeer irritant haha.

Toen ze nog met zijn 3en waren zaten ze ook aan de deur te krabben en miauwen rond 5 uur 's ochtends oid. Ik heb toen 1 nacht de stofzuiger voor de deur gezet (en aan), met de kabel naar binnen toe naast mijn bed. Zodra ze begonnen te krabben heb ik de stekker in het stopcontact gestoken en ging de stofzuiger aan. Ze zijn zich rot geschrokken en het was daarna heerlijk rustig 's nachts! Echt een aanrader.

4. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ooh deze is zo herkenbaar voor de kattenmensen hier:D:D:D Het hele topic eigenlijk wel...
    Hier is het smorgens een echte strijd, wie het eerst zijn ontbijt krijgt. Meneertje pluizebol of mijn zoontje. Ze kunnen allebei erg doen, alsof ze bijna omvallen van de honger hahaha

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Heel herkenbaar, zodra ik mn zoontje op schoot heb wil er minimaal 1 kat bij (we hebben er 3).
    Een van onze katten roept zelfs "mama". Niet echt natuurlijk, maar soms horen we bijna het verschil niet tussen kind en kat, haha.
    En 's nachts rennen ze het liefste met zn 3en op zolder. Dan klinkt het alsof er een kudde paarden op hol is geslagen boven je hoofd.

7. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Haha, ik kom niet meer bij, wat een heerlijke reacties van jullie allen :D Zo fijn om te horen dat kattenmensen zich hierin herkennen ;) En ik lees zoveel dingen terug die ik herken in die van ons!

Het is gewoon echt een heel gezellig beesie die van ons, doet geen vlieg kwaad. En hij is altijd "mijn" kat geweest, had hij zelf bepaald. Als ik hem was, zou ik nu ook vervelend lopen doen :cool:

Babystew, wat een fantastisch idee van die stofzuiger!! Die ga ik zeker weten uitproberen!

En verder, geen zorgen hoor, de katten kunnen niet zelfstandig in de babykamer komen (gelukkig). De babyKAMER is machtig interessant, vooral als de deur dicht zit. Maar de baby zelf is eng... Ik zet de deur altijd open wanneer ik met de baby in haar kamertje ben, zodat de katten in en uit kunnen lopen. Zo kunnen ze zien dat er echt niks interessants is aan die kamer, en daar zijn ze het altijd mee eens (boring....). Maar zodra de deur dicht gaat, dan is het ineens van levensbelang om hem weer open te krijgen ;) Geldt trouwens voor alle deuren hier in huis. Was het eerste wat de katten deden toen we hier kwamen wonen: een anti-deuren beleid opzetten. We kunnen tegenwoordig niet eens meer naar de wc of een kat gooit de deur open. En natuurlijk net op een moment dat je niet op zit te letten en je dus te laat bent om de deur vast te grijpen. Zit je daar in je blote kont... :D

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hahah ik ken het,

wij hebben ook een kat die zodra de jongste wakker word gelijk aan de deur krabt en mauwt en zodra zn deur open gaat sprint ze naar binnen om gelijk koppies te geven en aandacht te halen gek beest..
    de andere kat heeft dat dan weer bij de oudste als die s'ochtends naar de wc gaat dan sprint ze haar kamer in en kroelt nog even een uurtje met de oudste.. Zolang het s 'ochtends is mag het s'avonds eruit haha..

En om aandacht zeuren doen ze hier ook.. verschrikkelijk om mn voeten dralen, of aan deuren krabben, heeeeel zielig mauwen.. of met een haarstiek aan komen, oftewel spelen!!!! haha

9. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hihi, herkenbaar hoor..

Op zich is het van de dichte deur logisch, een kat heeft een territorium en dat is altijd toegankelijk, het idee van een deel van het territorium dat soms afgesloten is door een deur snappen ze niet. Dus zodra de deur dicht zit willen ze juist dat deel bekijken ;)

Die van ons doet het er ook om hoor, als hij bij mij op bed ligt als ik tv aan het kijken ben en dochter wordt wakker dan schiet hij haar kamer op en gaat onder het ledikantje zitten.. Of erachter.. Expres.. Dus dan moet je hem er weer uit jagen haha..

Ach ja, zo houden ze hun personeel bezig he ;)

10. moon78

moon78 Actief lid

15 mei 2013
    282
    0
    16
    Sta voor de klas
    Friesland
    Hier nog zo'n stuiterbal van 4 maanden. Het is hier 's ochtends letterlijk een beestenboel met een baby van 11 maanden, een kleuter van 4 en een katertje die allemaal tegelijkertijd eten willen :D. Onze 2 honden blijven dan liever nog even in hun mandjes liggen...
    En 's avonds krijgt poekie soms een aanval -hoedoeikzogekmogelijk- en dan racet hij echt de kamer door, worstelt met onze hond, bijt in onze tenen en ploft vervolgens boven op je neer om geaaid te worden ;)

11. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Haha, ik dacht dat mijn katten vervelend waren. Maar dat zijn echt engeltjes vergeleken met die van jou!

Maar goed, het juiste katten-ritme is: spelen, eten, slapen. Dat patroon zou ik zo goed mogelijk proberen aan te houden voordat je naar bed gaat. 's Nachts inderdaad compleet negeren.

Wij hadden hier ook twee dames zitten die 's nachts dachten dat ze ons constant wakker konden maken als ze daar zin in hadden. Of de hele nacht aan de deur stonden te jengelen als de deur dicht zat.

Ondertussen hebben ze gelukkig geleerd dat ze, zolang het licht uit is, NIET op bed mogen springen en niet mogen miauwen. De enige reden waarom ze nog op bed springen is om het bed als opstapje voor de commode te gebruiken, waar ze soms slapen. Maar ook als de slaapkamerdeur dicht zit hoor ik ze niet meer. (Kan ook zijn omdat we vrijwel altijd een ventilator aan hebben in de kamer. :D)

Heerlijk dat ze nu de hele nacht doorslapen! Ook op een zaterdag of zondag, als we wat later ons bed uit komen...

Oh trouwens: wij wonen ook in een appartement en mijn katten zijn binnenkatten. Ik merkte op een gegeven moment dat één van mijn katten meer energie kwijt moest. Toen heb ik haar geleerd om aan een tuigje te lopen en nu gaan we af en toe even een blokje om. (In het appartementencomplex, ze durft nog niet naar buiten.) Vaak vraagt ze er zelf om door bij de deur te gaan zitten en als ik het tuigje om doe gaat ze spinnen. :) Een paar keer de trap op en af en door alle spanning van het 'naar buiten gaan', is ze meestal uitgeteld als we eenmaal terug zijn. ;)

Deel Deze Pagina