Lawaai-angst

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door QuintenXavi, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, ik vraag mij af of er nog meer kinderen zijn met lawaai-angst?

Mijn oudste (5,5 jaar) doet nog steeds zijn oren dicht als er bijv. een vrachtauto voorbij komt. Ook met harde muziek. Hij heeft het wel van mij hoor maar nu zie ik dat de baby dat ook heeft. De oudste is overigens thuis wel degenen die de meeste herrie maakt...:)

2. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Mijn zoon van 3,5 heeft er ook wel last van, vooral een boormachine en schreeuwende kinderen maken geluid waar hij van schrikt. Van een boormachine kan hij echt in paniek raken...
    De baby heeft het volgens mij niet, maar die heeft volgens ons ook veel meer het karakter van zijn vader.
    Ik kan me nog herinneren dat ik als kind ook bang was voor het geluid van een grasmachine en dat zie ik bij de oudste dan ook weer terug.
    Als de baby het op een huilen zet, kan hij trouwens ook wel 'schrikken'.

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    mijn oudste had het ook heel erg. ze bleek later een handicap te hebben dus is het later wel verklaarbaar geworden zeg maar. met die handicap komen geluiden namelijk velen malen harder binnen en kunnen ze het niet blocken.

ik doe nu met de jongste heel bewust geluiden maken als er ene hard geluid klinkt. bijv iemand begint te boren dan doe ik broem broem en dan gaat ie meedoen.

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had dat zelf vroeger ook en nog steeds wel een beetje. Als bijv iemand met bestek op een bord slaat dan word ik echt gek van de pijn in mijn oren.
    Vroeger werd ik hysterisch als er ballonnen knapte (ik heb het er nog niet op ;)) Ik weet nog dat ik op een verjaardagfeestje van mezelf boos in de keuken ben gaan staan omdat mijn moeder zonodig het spelletje ballonzitten wilde gaan doen ;)
    Schijnbaar (wat mijn moeder me heeft verteld) hield ik ook mijn handen voor mijn oren als de stofzuiger aan was.
    Het is nu dus wel een stuk minder geworden, maar bepaalde geluiden kan ik nog steeds niet tegen.

Deel Deze Pagina