Ik word GEK van mijn konijn!!

Discussie in 'De lounge' gestart door xElles, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor een 'middenmaat' konijn zou je eigenlijk al een vierkante meter per konijn moeten hebben. Zo'n hok is natuurlijk nooit 2 vierkante meter. Als je ze echt elke dag een paar uur uit het hok kunt laten, is dat geen probleem. Maar als ze er maar een uurtje of minder los mogen, is zo'n dierenwinkelhok (zelfs het grootste) gewoon nog te klein.

Is het een idee om je konijn te laten helpen (eierstokken & baarmoeder verwijderen). Het is wel duur hoor. Ik geloof dat je alles bij elkaar gauw 100 euro kwijt bent. Maar de dames worden er wel een stuk rustiger van. Plus geen kans meer op baarmoederkanker, wat vaak voor schijnt te komen.

2. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Maart en april willen de vrouwtjes gedekt worden. Dan kunnen ze heel onrustig doen. M'n Franse hangoor is normaal rustig maar laat het rammetje niet met rust. Rammetje is gecastreerd en die wil helemaal niets. Denk hormonen kwestie, dus gedekt worden. Althans je verhaal komt overeen met m'n voedster en die begint nu weer redelijk rustig te worden.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Klinkt wel een beetje als stereotype gedrag :( verveling dus... Vaker uit het hok halen. Geen mogelijkheid om een buiten verblijf te maken?? :)

4. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben ook 2 konijnen een mannetje en een vrouwtje, beide geholpen. Maar ons vrouwtje doet dat ook vaak. Alles van boven naar beneden gooien. Nu staat bij ons het hok buiten dus scheelt het stofzuigen. Wij dachten dat dat gewoon bij haar karakter hoort. Wel hebben we buiten in de ren (die zit aan het hok vast en spelen ze iedere dag in) een zandbak gemaakt. Gewoon een houten kistje gemaakt en daar dan flink wat zand in.mdaar kunnen ze graven en af en toe wat speeltjes wisselen. Bij ons zijn ze ook dol op die balletjes van wilgenhout die ze lekker kapot kunnen knagen.
    Bezigheidstherapie ;)

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Blijkbaar zijn er 2 mogelijkheden.
    Of ze wil gedekt worden, of het hok is te klein.
    Ik denk zelf dat ze gedekt wil worden omdat dit de eerste keer is dat ze dit doet. En het wel erg toevallig is dat ze het nu doet, rond deze tijd.
    Als het niet overgaat. En ze graaft in augustus nog, dan kun je kijken voor een ander hok, een eigen hok, whatever :)

Tot die tijd; succes met stofzuigen :p

6. Tikkel

Tikkel Lid

21 feb 2013
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons mannetje deed het altijd, schoon hok, kranten die onderin lagen opgraven en kapot scheuren en dan heerlijk tussen de snippers rollen.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik denk dat je dame last heeft van hormonen. Hier ook 3 (van de 4) dames die hetzelfde doen. (gelukkig zitten die van mij buiten)
    Dus proberen wat meer los te laten lopen en wat meer afleiding te geven.
    Verder helaas weinig aan te doen. Gaat binnen enkele weken wel weer over.

Deel Deze Pagina