ik word GEK van mijn man......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door princesje83, 24 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Als ik het hier zo lees, dan heb ik het echt getroffen met mn mannetje. Voor mn zwangerschap deden we het huishouden al samen. ieder een etage in het weekend. De klussen die hij erg vind en ik niet deed ik en de klussen die ik verschrikkelijk vind deed hij. Nu ik zwanger ben en bekkeninstabiliteit heb doet hij al het zware huishoudelijke werk en ik alleen nog het lichte werk op oog hoogte. Maar wat dat aangaat zijn we ook allebei erg makkelijk en kunnen we huishoudelijke klussen ook lekker laten liggen en gaan we gewoon iets leuks doen. Mn mannetje vind nu dat ik bijna niets moet doen. Hij heeft ergens gelezen dat zwanger zijn gewoon elke dag evenveel energie kost als een marathon, en aangezien hij die ooit heeft gelopen, weet ie een beetje hoe ik me voel. Als ik jullie verhalen zo lees, dan geef ik hem straks nog even een dikke knuffel.

2. ellenden

ellenden Nieuw lid

26 mei 2008
    1
    0
    0
    hallo,

ik heb ook typische ouderwetse man: hij maakt enkel vaak eten en voor de rest doet hij niets. MAAR daar ga ik niet op zagen want ik doe nog minder! en nu zeker. Ik steek de was in en zo en doe de afwas en de boodschappen.
    Twee ochtenden per week komt iemand de boel netjes houden (hebben ook een zaak thuis vandaar) En in de toekomst zal dat wel drie ochtenden per week worden denk ik.
    verder doet mijn schoonma de strijk en steekt het ook vaak in de kasten.

En aan gordijnen en plafonds afwassen doe ik niet echt aan mee hoor. Wel sporadisch een sramen wassen en zo maar niet echt op regelmatige basis.

ik kan dus ook echt niet klagen vind ik, ook al heeft manlief nog nooit de stofzuiger vast gehad.

(hij werkt ook wel elk weekend aan de verbouwingen in ons huis)
    Eigenlijk verdient hij straks nog een dikke knuffel van me!
    :D

3. matheo

matheo Lid

2 okt 2007
    64
    0
    6
    bediende
    ik heb een duidelijke afspraak met mijn man. Hij ziet het echt niet als er iets moet gebeuren, alles gaat aan hem voorbij. Niet uit slechte wil, gewoon omdat ie thuis nooit iets heeft moeten doen. Dus ik vraag het hem gewoon als er iets moet gebeuren en dan doet ie het. Het werkt prima voor ons.

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Mijn vriend is ook niet altijd even begripvol. Ik werk de hele dag, ik kom na 12 uurtjes thuis, hij heeft dan de hele dag vrij gehad. Zeg ik: ik ben zo moe. Hij: Jah ik ook :S dan denk ik waarvan? En dan heeft ie niet gekookt geen boodschappen gedaan. Aaaah word soms ook zo gek van hem. Hij kan ook heel lief en behulpzaam zijn enzo, maar hij ziet niet in dat ik veel vermoeider ben tijdens mijn zwangerschap. Pas als ik 's ochtends moet overgeven omdat ik misselijk ben dingt het tot hem door dat zwanger zijn best zwaar is.

Pff mannen

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Maar dat is denk ik ook best moeilijk om je daarin in te leven. Vaak zijn het vage klachten en moeheid (althans bij mij).
    Als iemand tegen me zegt dat hij/zij buikpijn heeft, is het voor mij ook moeilijk om te weten wat diegene precies voelt.

Ik probeer gewoon zo duidelijk mogelijk aan te geven wat wel en wat niet gaat.

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam

7. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    goede afspraak!
    bij mij werkt het alleen niet want als ik iets vraag doet hij het juist niet omdat ik het vraag ;) Dan zegt hij je bent mijn moeder niet ;) !

ach af en toe is hij ook best lief hoor....
    als hij slaapt bijvoorbeeld :)

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ja klopt,
    Ik zeg ook niet dat me vriend gemeen is hoor :) . Maar soms is het wel vervelend dat je elkaar niet begrijpt. Ook al leg ik het uit, hij weet toch niet precies hoe het voelt.

9. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    whahaha die van mij is ook zo grappig! kijk ik doe eigenlijk alles wel in het huishouden, mijn man doet dan de vuilnisbak legen en containers buiten zetten, en de meeste onderhoud aan de tuin, auto etc..en ik doe de was, stofzuigen, dwijlen enz enz.
    maar hij doet nog wel es een afwasje en als ik erom vraag stofzuigt hij en dwijlt zo nu en dan. maar dat doet ie dan ff 2 keer en dan verwaterd dat ook weer hoor...en wat zo jammer is, hij zegt wel telkens schrijf maar op wat ik moet doen enz..dat heb ik dan nog niet gedaan maar ook omdat ik gewoon weet dat dit niet helpt, hij doet het toch niet! of als ik iets aan hem vraag om te doen dan doet ie het wanneer het hem uitkomt nou dan heb ik het ondertussen allang zelf weer gedaan..

hahaha dus al met al schiet het niet op!

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ja lastig he soms.. gelukkig helpt die van mij heel regelmatig wel mee, en vaak doet hij nog meer dan ik... :oops:
    Maar waar ik niet tegen kan is als ik een dagje thuis ben geweest en ik ben bezig geweest met het huishouden, dat hij dan gaat vragen "heb je dat en dat ook nog gedaan" (iets wat ik dus niet gedaan heb omdat ik er niet aan toen ben gekomen/niet aan gedacht heb).. dan kan ik hem ook wel wat doen. Dan krijg ik voor mijn gevoel totaal GEEN waardering voor wat ik WEL gedaan heb..
    Of als hij goedbedoelde adviezen gaat geven "Kun je het misschien niet beter zo en zo doen?"... GRRRRR :evil:

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    oei.. Als ik sommige verhalen lees over jullie mannen.. Ik zou ze eigenhandig de deur uitschoppen :D
    Hier zijn de taken verdeeld (ik kook en hij doet praktisch de rest 8) :) ) en als hij zou zeggen wat ik moet doen kan hij vertrekken, dat pik ik niet. Kom op zeg, we zijn niet gemaakt om het huishouden (alleen) te doen! We leven niet meer in de middeleeuwen :rolleyes:

12. Jeetje dames, nou ik heb geloof ik echt geluk gehad met mijn vent.
    Hij houdt echt rekening met mij. Ik werk niet zo heel veel en hij werkt 40 uur. Hij kookt 2 keer in de week ongeveer. Gisterenochtend hoorde ik hem de boel opruimen, ik lag nog in bed. (niet allemaal tegelijk jaloers worden ;) ) Hij maakt niet echt schoon, maar dat wil ik ook niet. Hij ruimt wel op en leegt de vaatwasser enzo en hij loopt nu vaker met de hond. Ik merk echt dat hij zijn best doet.
    Dus dames, het kan wel degelijk :D

13. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    yep beaam ik ook...kijk het blijft echt wel een vent( en ik een vrouw ;) maar hij helpt mee en als hij zelf eens iets niet ziet en ik geef het aan doet hij het ook gelijk..ze bestaan! ;)

14. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    tjah sommige vrouwen hebben echt mazzel! hahaha
    nee ach ik klaag er ook niet heel erg over maar soms vind ik het wel jammer, daarin tegen is mijn man wel heel zorgzaam voor mij hij vertroetelt me vaak met lekkere dingetjes en als ik eens geen zin heb om te koken doet hij ook niet moeilijk om een boterham te eten dat soort dingen, en gelukkig kookt hij ook regelmatig! ach ja...ik kan er wel mee leven hoor..verder is het een schat! hihihi

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Normaal doe ik het meeste, maar nu doet mijn vriend bijna alles, terwijl hij 50 uur werkt gemiddeld. Ik hoef er ook niet om te vragen, hij doet het gewoon :) Echt een schattie :D

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

heb niet alle reacties gelezen, maar sommige dingen zijn wel herkenbaar, al doet mijn man zeker de helft van het huishouden...
    Hij liet zijn vuile was altijd op de grond liggen en dat ruimde ik dan op, maar daar ben ik mee opgehouden: als het niet in de wasmand zit, wordt het niet gewassen en heeft hij een probleem als z'n schone kleren op zijn... :) Werkt uitstekend..

Hij stoft, stofzuigt en dweilt altijd op zijn vrije dag, woensdag, maar soms moet hj naar school en als ik dan niks zeg, gebeurt het die week gewoon niet. Als ik op tijd even roep: zorg je wel dat er deze week gestofzuigd enzo wordt, dan doet ie het wel... (Hebben we wel een paar keer ruzie over gehad: hij vond dat ie 's avonds uit moest kunnen rusten. Ja, dat wil ik ook wel, maar als ik vrijdags naar school ga in plaats van vrije dag, doe ik de was ook nop de avonden... eerlijk is eerlijk...)

Hij is dus van goede wil, maar heeft hier en daar wel wat aansporing nodig... Mannen zien gewoon minder snel waar het rommelig of vuil is dan vrouwen. En als ik het duidelijk vraag, zonder frustratie in m'n stem, dan gebeurt het gewoon. Maar als ik chagrijnig erover ga lopen doen, ja, dan is het ruzie in de tent. En dan heeft ie ook wel (een beetje) gelijk... :)

Wij vrouwen moeten ook leren duidelijk te communiceren. Wat trouwens erg goed werkt, (tip uit Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus): vragen of hij iets WIL doen zometeen, (en even vragen wanneer hij bedoelt met zometeen. Als hij daar moeilijk over doet, even uitleggen dat dan voor jou duidelijk is wat je kunt verwachten en dat je er dan verder niet meer op terug hoeft te komen (tenzij hij het op de beloofde tijd nog niet gedaan heeft). Mannen komen in actie van vragen of hij het WIL doen. Mannenlogica schijnt namelijk zo te werken dat, als je vraagt: KUN je dit even doen, hij zegt: Ja, tuurlijk. En daarmee bedoelt hij: stomme vraag, natuurlijk kan ik dat, ik ben geen kleuter... :)
    Voorkomt een hoop gedoe, :)

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

En oja, wat ook goed werkt: vooral er niet bij zijn als hij zijn huishoudelijke dingen doet. Mijn man doet het allemaal vreselijk inefficient, kan echt 3 keer zo snel als hij het doet, maar dat is zijn probleem. Ik heb wel eens geroepen dat het sneller kan, toen hij mopperde dat het hem zoveel tijd kost, dus hij vraagt maar hoe als hij dat wil weten...
    Ik bemoei me niet met zijn taken, hij niet met de mijne, werkt perfect!

Deel Deze Pagina