Ik word gek, ze is niet te stoppen!

Discussie in 'Voeding' gestart door kleinesara, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Voor het eten heeft ze eindelijk na een hele dag weigeren de borst vastgepakt maar na 5 sec zonder te drinken weer losgelaten. Mijn vrouw is bang dat de melkprodutie te ver is teruggelopen en er geen toeschiet reflex komt daardoor. Dus volop kolven maar met amper resultaat.
    Net onder het eten hebben we Sara 2 schijfjes komkommer en 5 kleine ronde gebakken aardappeltjes gegeven. Is dat goed voor deze leeftijd? We hebben aan verder zeuren en grijpen niet toegegeven en ook geen yoghurt gegeven.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb geen borstvoeding gegeven maar heb wel ervaringen met een weigeraar.

Onze zoon heeft dit gedaan met 7 maanden, hij weigerde gewoon alle flessen maar wilde wel eten en ander drinken. En inderdaad na een week gaan de plasluiers achteruit.

Ik heb toen het CB gebeld (gelukkig hier wel een meedenkend cb) en daar met een voedingsdeskundige gesproken. Uiteindelijk besloten onze zoon over te zetten op gewone melk (maar dan wel met toevoeging van extra vit D druppels) en een grote kinderen schema (dus brood met melk, tussendoortje, brood met melk, tussendoortje, warm eten met een toetje en s' avonds nog een fles pap voor het slapen gaan). Uiteindelijk bleek dit voor ons de oplossing.

5. kleinesara

Gewone melk zo jong?? Nee dat echt niet, is heel slecht voor het lichaam van een baby vanwege oa de eiwitten in gewone melk. Dus dat geef ik echt niet eerder dan 12 maanden als het lichaam het goed kan verwerken.

6. kleinesara

Mijn vrouw is nu met Sara gaan douchen. Gewoon even relaxed een tijdje op de grond zitten onder de warme douche en hopen dat Sara tot rust komt en wil drinken.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De meeste kinderen lopen ook niet met 8 maanden...
    Kolven (spray) en in een beker geven.

8. kleinesara

Net onder de douche ook wee niet gelukt. Ze halte uiteindelijk wel aan maar er kwam niets dus ze liet vrij snel weer los. Ze is nu gaan slapen zonder vandaag iets gedronken te hebben en dat is echt niet goed. Morgen gaan we kijken of we een lactatiekundige kunnen bereiken.

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dat klinkt alsof de productie wel ernstig is afgenomen. Eventueel cluster kolven om het weer wat op te krikken. En een lk inschakelen lijkt me idd een heeli goed plan. Sterkte.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had er nog nooit van gehoord, Dirksmama, maar wat ik in de link van Adi lees, klinkt goed. Hopelijk kan het helpen voor Sara...

Maar ze heeft vandaag helemaal niets gedronken, terwijl de plasluiers al terugliepen? Dat lijkt me toch wel heel onverstandig :( Is het dan niet handig om haar nog wel wat te laten drinken, maar dan dus toch gewoon water of thee? Of eigenlijk beter nog, bedenk ik me: ORS?

Wat betreft het lopen trouwens: loopt ze echt los, of bedoel je met lopen dat ze langsloopt en/of aan je hand loopt?

11. kleinesara

Nee helemaal niets gedronken. Ik weet het ook allemaal niet meer hoor. De één zegt niets anders geven en de ander zegt wel ander drinken geven. Ik weet niet meer waar ik goed aan doe. Ze heeft wel mandarijn en komkommer op dus wel wat vocht binnen gekregen. Ik hoop maar dat en lactatiekundige ons snel kan helpen want mijn ideeën zijn op.

Over het lopen: ze loopt goed aan de hand en langs de meubels en af en toe stapjes los. Het meeste wat ik zag was zo'n 3 meter los voor ze omviel en kruipend verder ging.

12. raspberry

Om weer terug op BV te komen, zal ze niet van alles aan anders aangeboden moeten krijgen, MAAR ze moet niet gaan uitdrogen natuurlijk, en als plasluiers al minder worden en ze drinkt vervolgens een hele dag helemaal niets.... dan helpt een mandarijn en wat komkommer daar niet aan.
    Ik snap je wens, maar belangrijker dan BV kunnen geven, lijkt me toch wel echt dat ze niet uit gaat drogen.

Wat betreft lopen: ze is dan wel vroeg, maar ook niet heel extreem vroeg. Beide meiden liepen hier ook langs met 8 maanden en aan de hand.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben ik nu zo verkeerd om te denken dat op 8 maand en als er al zo lang niets gedronken wordt, fv toch nog steeds veel beter is dan 'geen bv'?

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee hoor Shakes ... ik deel die mening ook.

TS, is het niet gewoon "beter" om niet zo krampachtig vast te blijven houden aan het borstvoeden-verhaal? Jullie raken gefrustreerd en ik kan me niet voorstellen dat het niet op haar overgaat. Blijf gewoon aanbieden, maar als het niet lukt, iets anders aanbieden om te drinken? Waarschijnlijk zal ze later toch weer aanhappen? Niet drinken lijkt me ook geen optie. BV is belangrijk ... uitdrogen is nog belangrijker denk ik dan ...

15. adi

adi Niet meer actief

Ik zou haar vannacht nog slapend aanleggen, en als ze weigert ORS geven. Zolang zonder drinken met al eerder weinig plasluiers is niet goed. Een baby heeft min 300cc vocht per dag nodig om niet uit te drogen..

16. kleinesara

Slapend aanleggen is mijn vrouw nu aan het proberen. Met het risico dat ze wakker word en niet meer wil slapen maar dat moet dan maar. En anders maar kv geven.

17. kleinesara

Nou dat was te verwachten. Wakker en gaat als het tegenzit het komende uur niet slapen. Drinken nog steeds niet dus nu toch maar een fles gegeven en die gaat wel gewoon tot de bodem leeg. Raar kind.

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Borstweigeren kan ook komen doordat de productie te ver is afgenomen, ze hapt wel aan, maar er komt niets, of niet snel genoeg, dus laat ze weer los. Als ze al langere tijd moeilijk drinkt en daarbij ook steeds ander drinken aangeboden heeft gekregen kan het te ver zijn terug gelopen. Succes morgen met de lk, misschien is een borstvoedinghulpset een optie?

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet in het geval van borstweigeren natuurlijk wel de productie op peil houden d.m.v. kolven! Anders is er natuurlijk alle reden voor een kind om te weigeren. Een kind heeft vocht nodig, dus als afgekolfde melk geven niet lukt en aan de borst drinken niet wil, dan moet je wel een alternatief geven. Aan jullie om te beslissen of dat in de vorm van kv, komkommer of water is.
    Maar als het weer op de rails is, probeer toch het enthousiasme m.b.t. eten binnen de perken te houden. Hou vaste tijden en plekken voor vast voedsel aan, en als er door een volwassene buiten de maaltijden gegeten moet worden, zorg dan dat dat buiten het blikveld van Sara gebeurt.

20. raspberry

MIsschien even de knuppel in het hoenderhok, maar als je graag UP wilt opvoeden en zij geeft toch duidelijk aan wel KV te willen en geen BV: waarom dan niet gewoon KV?

Deel Deze Pagina