Ik word gek, ze is niet te stoppen!

Discussie in 'Voeding' gestart door kleinesara, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Het leuke van up is dat er nergens word gezegd hoe je het precies moet doen en er zijn geen vaste regels was je je alsouder aan moet houden. Het is een visie en hoe je dat indelen in je leven moet je zelf bpalen. En als je al mijn berichten heb gelezen dan zie je dat ik nieuw ben in up en dus nog wat aan het zoeken ben naar wat goed voelt want dat heb ik nog niet helemaal gevonden. Ik zoek dus naar een manier om met deze situatie on te gaan die goed voelt en dus geen stress oplevert en met behoud vsnu de bv. Omdat ik verder kijk dan wat je op het eerste gezicht ziet en aan mijn dochter zie dat ze in de knoop zit met zichzelf vanwege een enorme sprong. Ze us niet definitief klaar met bv. Ze snapt alleen even niet hoe ze het drinken in haar veel te drukke leventje moet passen. Ze is met veel te veel dingen bezig en neemt de tijd niet om te drinken. Dat gast wel weer over maar tot die tijd moeten we actie ondernemen om de bv te behouden en om te zorgen dat zij niets te kort komt aan voedingsstoffen. En dat is een lastige combinatie om een goede aanpak in te vinden.

2. kleinesara

Met lactatiekundige het volgende afgesproken :
    Ieder uur op bed gaan liggen en proberen of Sara aan wil happen. Net zo lang tot ze er zelf klaar mee is en weg wil. Na 5 minuten weg is goed n na 45 minuten pas weg is ook goed. Als ze niet gedronken heeft ná het aanleggen kv geven en eventueel eten als het daar tijd voor is. Altijd eerst borst aanbieden maar drinken hoeft niet. Zolang Sara maar weet dat het nog kan rn mag en zelf kan bepalen of en wanneer ze wil aanhappen. En dus ieder uur na poging tot voeden kolven om te stimuleren.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Wauw... Succes, want elk uur, dat is best zwaar! Probeer de rest om je heen maar even te laten zitten en je volledig te focussen daarop. Misschien je vrouw een beetje extra pamperen, en zelf af en toe ook lekker op bed er bij gaan liggen als zij Sara aanlegt. En misschien kunnen je nog wat hulptroepen inschakelen voor de boodschappen of wat noodzakelijke huishoudelijke klusjes.

4. kleinesara

Nu is het nog wel te doen ieder uur maar maandag is de vakantie voorbij en moet ze weer werken. Ze werkt in het onderwijs dus ze kan niet regelmatig even weglopen on te kolven. Ze kan natuurlijk niet de klas alleen laten. Maar we hopen dan maar dat het voor maandag al een stuk beter is. Dat betekent nu evenvkeihard werken maar wel met een doel.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat klinkt als een heel goed plan!

Wat mensen die kritiek hebben op bv vs up hebben even vergeten is dat bv een samenspel is, een relatie. Ook als je op verzoek voedt kan dat verzoek van twee kanten komen, dus van moeder en van kind. En het gaat om op verzoek voeden, niet om op verzoek vasten.
    Zuigelingenstakingen zijn gewoon heel vervelende dingen, het is echt een pittige periode! En hoe UP je ook bent, je hebt altijd momenten dat je als ouder het voortouw neemt. Bij een zuigelingenstaking, maar ook bij andere dingen...je laat bijvoorbeeld je dreumes niet de snelweg oprennen, zelfs al geeft je kind aan dat het daar behoefte aan heeft!

6. meelezer

meelezer Niet meer actief

een paar dingen snap ik niet: jij zegt dat ze niet klaar is met de bv maar willen doet ze het niet. Waarom opdringen? Stress in de zin van: JE MOET EN ZAL MIJN MELK NEMEN is niet leuk. Baby's merken stress maar al te goed.
    Je bent erg negatief over kv terwijl ik begrijp dat ze het wel krijgt?
    Het is geen vergif hoor haha ik heb zelf een dochter met de fles grootgebracht en ze leeft nog steeds.

Vind het overigens wel knap dat je doorzet, respect daarvoor maar het is zo'n heisa heb ik het idee.... soms lukt het gewoon niet.

7. kleinesara

Dat heb ik volgens mij al 5 keer gezegd. Ze is niet definitief klaar met bv. Ze wil om een andere reden niet. We dringen het ook niet op maar proberen haar te stimuleren. Ja ik ben wat negatief over kv omdat ik de voordelen van bv weet en daar komt kv niet eens in de buurt. Dus overstappen naar kv is geen keuze die ik zo even maak. Die keuze wil ik pas maken als ik zeker weet dat het echt niet anders kan. En we dus alles hebben geprobeerd om de bv te behouden.

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Als een baby van 8 maanden de fles zou weigeren, dan zouden mensen toch ook niet zeggen, goh laat maar zitten die melk. Waarom al die heisa. Nee, we weten dat melk een eerste levensbehoefte is van een baby. Gelukkig is er een alternatief als de bv echt niet meer lukt, zodat een kind niet hoeft te verhongeren. Alleen als het om borstvoeding gaat, dan hebben we het ineens over opdringen, moeilijk doen, heisa maken. Nee, een kind van 8 maanden heeft die melk gewoon nodig. Ik vind dat er nogal (te) makkelijk wordt geroepen om dan maar helemaal over te stappen op kv en de bv te laten vallen.

9. kleinesara

Ik ben heel blij dat er een alternatief is als bv niet lukt. Maar het blijft voor mij echt een alternatief. Een tweede keuze. Die krijgt ze nu omdat de eerste keuze even niet beschikbaar is. Maar zodra die er weer is krijgt ze weer de eerste keuze.

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat mijn mening over UP ook is...
    Veel respect voor zoveel doorzettingsvermogen omtrent de bv, ik hoop voor jullie dat komend weekend de productie weer op gang komt (en jullie meisje weer aan de borst wil). Sterkte, zal voor alledrie wel een zwaar weekend worden..

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb nu meer het idee dat ze de BV nog wel wil, maar er dus gewoon niks/te weinig komt en daarom weer los laat.
    Hopelijk krijgt je vrouw dit weer opgekrikt met dit intensieve schema...

12. kleinesara

Dankje. Mijn vrouw heeft net 5 ml gekolfd. Dat is niet veel maar al een stuk meer dan niks. Dus het komt alweer. Sara lijkt nog steeds wat rustiger te zijn. Misschien doet een aantal keer per dag op bed liggen haar ook wel goed. Maar daarnaast gaat ook het lopen ineens veel beter dus ik denk dat dat haar ook wat kalmer maakt. Ze begint de nieuwste interesse onder de knie te krijgen en dat lucht op denk ik. Vanmorgen na het wakker worden had ze geen zin in de borst maar halverwege de ochtend en net voor het middagslaapje wilde ze het wel even proberen. En na het kolven heeft ze de 5 ml uit een bekertje gedronken. Zo vergeet ze ook niet hoe het smaakt. Verder hebben we nu even een voedingsschema gemaakt. Ik hou normaal niet van schema's maar ik was het overzicht even kwijt vooral nu met kunstvoeding erbij. Dus zo moeten we het weekend door kunnen komen denk ik.

13. adi

adi Niet meer actief

Het gaat gelukkig goede kant op.

Ik snap dat het lastig is als ze elk uur aangelegd moet worden (slaapt ze dan wel genoeg?), terwijl ze ander eten zeker niet elk uur hoeft te hebben, ook geen kv.

14. kleinesara

Ja elk uur behalve als ze slaapt. Tijdens slaapje kolft mijn vrouw wel elk uur. Dat is lastig maar we moeten gaan voor snel resultaat ivm weer werken maandag.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je vrouw maandag liever nog thuis blijft, dan wil ik wel even voor haar invallen hoor!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Heel veel respect voor je vrouw want ik weet hoe intensief het is om elk uur te moeten kolven (helaas ben ik toen na ongeveer 5 dagen helemaal afgeknapt - net bevallen- en ben toch overgestapt op volledige kv).

17. kleinesara

Het is gelukt, Sara heeft net vlak voor bedtijd de borst gepakt en effectief gedronken! Echt heerlijk om dat harde werken nu resultaat te zien hebben :). We komen er wel!

18. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    super gefeliciteerd!
    heerlijk als ze weer 'gewoon' lekker willen tutten en drinken he! maar aanleggen doen jullie dat ook snachts nu?

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Geweldig! Ik ben zo blij voor jullie.

20. kleinesara

Nee 's nachts wil ze niet. We proberen wel droomvoedingen (we zijn sowieso vaak wakker 's nachts want ik heb last van slapeloosheid) maar Sara word daar wakker van en dan is ze of boos of het komende uur veel te gezellig. In beide gevallen wil ze niet drinken.

Deel Deze Pagina