Even een hart onder de riem. Mijn zoontje heeft zo rond de 9/10 maanden,2 weken geweigerd. Waarom? Geeen idee. Wat was ik wanhopig.Om mij heen hoorde ik het ook (vooral door mama's die zelf geen bv gaven) :dan is ie er toch klaar mee? Ik heb me zo afgewezen gevoeld.Waarom wou hij niet meer? De emoties die er bij komen kijken.zijn gewoon heel heftig,ik snap je vrouw zo goed! Dit was toch niet de bedoeling? Je kindje geven waar ze voor gemaakt zijn,mamamelk... Ben gaan kolven en hij kreeg af en toe, wat kv. Mijn productie zakte volledig in. Ik had een deadline gesteld en dacht dat het voorbij was. Op dag 14, een door mij ingelaste droomvoeding:yes!! Hij nam een hap en dronk! Wat een moment. Ik gebruikte de neusspray zodat meneer snel resultaat kreeg. Hij heeft het drinken daarna weer opgepakt.Ik heb 2 weken domperidon gebruikt.Toen was de boel weer volledig op de rails. En zoon heeft genoten van mijn melk tot 2 weken terug.Tot hij ruim 2,5 was.En uit eigen beweging is gestopt. Hoezo, hij was er klaar mee,met 10 maanden?Blijkbaar niet dus. Dus, hou vol, haal evt de spray. Kijk hoe het gaat,als ze de smaak weer te pakken heeft en de productie achter blijft, is domperidon voor kort gebruik een optie. Heel veel succes!
Ze wilde vanmorgen weer niet, maar dat ze gisterenavond wel een hele tijd heeft gedronken geeft hoop! Bedankt voor je verhaal zoe123
Ik herken het drama. hier was de jongste 7 maand toen ze begon te weigeren veel snachts drinken en overdag minimaal en op de opvang ook gekolfde melk minimaal. qua ander eten gaf ik ook rapley maar daar at ze niet bijzonder veel van. op vakantie 8 maanden werd het steeds erger zat ik met een baby in italie met 30 graden geen airco die alles weigerde. kolf had ik niet mee. haar continu water gegeven om te zorgen dat ze vocht binnen kreeg en snachts dronkze dan wel een beetje. Uiteindelijk thuis zijn we zo verder gegaan mijn productie was weg en dochter wilde gewoon niet meer uit de borst drinken. ook mijn voorraad uit de vriezer dronk ze niet meer. toen kv gegeven maar ook dat wilde ze niet, en heb verschillende merken geprobeerd. water, yochurt en sap kreeg ze en flinke fruithap voor het vocht. ze is toen van oktober tot februari ook 200gr afgevallen. nu nog is ze niet gek op melk oudste vroeg er vaak nog om maar jongste laat het vaak staan bij het brood eten. ik had er wel vrede mee, had graag tot 1 jaar bv willen geven maar zoiets valt niet te dwingen.
Beter. We zitten wel nu aan een heel strak voedingsschema waar we niet van af moeten wijken zodat ze drinkt én eet en dus niet alleen maar eet. De hoeveelheid eten is omlaag en de hoeveelheid drinken gaat daardoor nu wat omhoog. Ze doet nog wel wat moeilijk aan de borst. 's Ochtends tot slaaptijd wil ze helemaal niet en dan krijgt ze kunstvoeding. Mijn vrouw kan aanbieden wat ze wil maar Sara gaat alleen maar zitten spelen en vrolijk doen op schoot en vertikt het om te drinken. Na het slaapje wil ze vaak wel. Ze heeft vanmiddag na haar slaapje aan de borst gedronken. Verder wilde ze niet meer dus onder het eten heeft ze weer wat anders moeten drinken. En op dit moment is ze zichzelf aan de borst in slaap aan het drinken dus dat is een heel goed teken. Dus daarmee komen we vandaag aan twee borstvoedingen, twee kunstvoedingen en twee keer wat anders. Met het drinken is het nog wat puzzelen en zeker op werkdagen als er dus een aantal uur geen bv beschikbaar is. Maar nu we een weg beginnen te vinden in een schema denk ik dat we er wel weer gaan komen. Het is alleen even keihard werken.
Na de weiger-ellende heb ik zoon enkel en alleen nog maar op de slaapkamer kunnen voeden. Andere plekken,ook gewoon in de huiskamer,gaven te veel onrust. Ook als we ergens op bezoek waren was het alleen afgezonderd mogelijk om te voeden. Zou dat bij jullie wellicht ook het geval kunnen zijn?
Nee wat betreft op andere plekken voeden hebben we echte alles wat we konden verzinnen al geprobeerd. Zelfs het trappenhuis. Dat is gewoon van grijs beton, maar zelfs dat vind ze interessanter dan de borst.
Onze zoon had dat ook heel erg, als zijn eten op was had hij echt gewoon een driftbui. Nu gelukkig al wat minder hoor, soms nog wel maar niet altijd. We hebben nu zelfs weleens momenten dat hij zijn avondeten gewoon niet meer wilt eten. Dan tuft hij het gewoon uit! Gewoon opletten met wanneer je eet. Houd je aan de 3 maaltijden en 2 tussendoortjes van je kleintje, als ze straks wat ouder is kun je weer gezellig samen ontbijten.
We hebben een schema nu en dat gaat goed. Ondanks dat is ze nog steeds niet te stoppen, ik ging vanmorgen na het boodschappen doen eerst even naar de wc en toen ik terugkwam had ze de zak met broodjes uit de boodschappentas gevist . Eten is nog steeds het allerleukste wat er is voor haar.
Dit is mijn jongste dochter met 13 maanden. Ik liep even naar boven om een schoon broekje te halen. 30 seconden later kwam ik weer naar beneden En had mevrouwtje de ontbijtkoek uit de broodtrommel gevist Dat hoofd ook Heyyyyyyy mama! Betrapt!.en die ene grote hap er al uit...blijft leuk!
Hahaha, leuke foto! Normaal gesproken kan onze dochter niet bij het eten. Maar nu moest ik na het boodschappen doen zo nodig plassen dat ik de tas heb neergezet en meteen ben gaan rennen. Met als gevolg dat zij dus in de tas dook . Ben benieuwd wat dat gaat brengen als ze ouder word!
Mijn dochter is ook altijd zo'n vuilnisbak geweest. Ook met BV al, ze claimde me enorm. Vanaf een jaar ofzo (geloof ik) at ze al 3 boterhammen bij de lunch. Ze was ook altijd best stevig, en ik remde dat ook wel af, wat behoorlijk lastig is. Ze kon ook de hele dag zeuren om eten. Pas nu als kleuter is het wat minder. Ze is nog steeds een goede eter, waar je kennelijk heel blij mee moet zijn. Maar ze zeurt niet meer de hele dag en soms heeft ze ook wel eens genoeg aan 2 boterhammen Ze is ook een stuk slanker geworden. Dus..er is hoop, maar mogelijk nog wel een lange weg te gaan, wat ik iig best vermoeiend vond altijd. Waar andere kinderen een waarschuwing nodig hadden, was haar drang gewoon groter, zeker als ze eten zág. En ik heb ook veel buikklachten, waardoor ik vaak anders en meer verspreid moe(s)t eten. Een hapje deed ik soms nog wel, maar echt niet én én. En mijn bord is mijn bord etc. Succes
Pff dat eten gaat er wel in, maar dat drinken niet. En nu ben ik net in mijn haast vergeten om haar om 15:30 melk te geven . Ik had haast en zoveel aan mijn hoofd, en zij zegt gewoon niets. Gaat niet huilen, niet mopperen, niet zoeken... Als het aan haar ligt drinkt ze gewoon de hele dag niets, ze geeft er helemaal niets om.
Ja dat doen we al. Fruit met veel vocht, soep en yoghurt krijgt ze. Maar ze moet ook bv of kv krijgen voor de voedingsstoffen. Dat is nog de hoofdvoeding op deze leeftijd.
Sorry, het niet alle pagina's gelezen. Maar zie nu dat het allemaal gaat over BV willen geven, maar dat ze niet meer wil. Laat ik me er dan maar niet meer mee bemoeien, mosterd
Ik zal wel een uitzondering op de regel zijn, maar ik vind niet dat mijn kind ook altijd wat moet eten als ik iets eet! Dan zou ze bij iedereen die ze iets ziet eten ook willen eten! Misschien kun je haar drinken geven als ze jou ziet eten? En heel duidelijk laten merken wat haar eetmomenten zijn in de eetstoel en verder kan ze tussendoor drinken
Oh ik zie nu over dat srinken.. Mijn dochter weigerde ook een tijdje.. Blijf aanbieden en niet pushem, ze gaan echt wel weer vanzelf drinken! Hou goed de plasluiers in de gaten, zodra ze droog blijven meteen aan de bel trekken, maar uit fruit en yoghurt halen ze gelukkig ook wat vocht! (Hier ging ze na een heeeeele pijnlijke drol weer drinken!)