Help mij 3 kinderkamers inrichten!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door adi, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

#1 adi, 26 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2010
    Wij gaan in januari verhuizen naar ons droompaleisje, en onze ukkies krijgen ieder een eigen grote kamer.

Ik dacht dus dat hier een aantal crea-bea's met mij mee wilden denken voor de inrichting van deze kamertjes. Ik wil 3 super stoere/ lieve dreumeskamers van maken.

1.
    Voor Aldin zijn we qua thema eruit, hij krijgt een marine/ schip kamer. Aan één wand komt het marine-behang van LIEF, en de kozijnen van de dakramen worden zeeblauw. De rest van de muren wit. We hebben ook al een mooie stuurboord die we aan de muur kunnen hangen.
    Voor de overige details/ leuke gadgets zoek ik nog tips.

-> LovelyDK, hebben jullie de kamer van jullie zoon al af? Want hij heeft dezelfde thema? Heb je die vissersnet ook gekocht of iets anders bedacht?

2.
    Voor de meiden zijn we nog niet uit. Ze krijgen ieder een eigen kamertje. Ik zit dus te twijfelen of ik dezelfde thema zal doen, maar net andere kleuren. Of totaal verschillende kamertjes maken.

In elke kamer komt aan de grote wand mooi/ kleurrijk behang. De rest van de wanden blijven wit, zodat we meer kunnen met de inrichting.

- Heeft iemand leuke ideeën voor de meisjeskamers?
    - Ik zoek een combinatie van stoer maar ook lief. Geen zoetsappige princessen of disney-thema's.
    LIEF vind bijv. heel leuk...

Oh... zou ik ook even in jullie kamertjes mogen gluren, voor ideeën? ;):p

Thnx allemaal!!!!

ps: in deze topic verwacht ik nu net zoveel animo als in die topic dat ik alle vragen moest beantwoorden :D;)

2. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    En terecht, hahahahah!!!

Ik zag pas op een meidenslaapkamer super leuk geruit behang. Geen schotse ruit, maar een ruit van grijs en paars, echt super leuk. Met paarse en grijze accesoires kun je het dan verder aankleden. Stoer, maar toch echt meisjesachtig.

(Ben zelf helemaal fan van paars en grijs bij mijn eigen meissie, hihi)

Ja, en Lief! is altijd gaaf. Bij de Trendhopper hebben ze ook Lief! en vaak staat er in de etalage een hele slaapkamer ingericht, misschien kom je op een idee.

3. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0

Ik bedoel een beetje dit soort ruit, maar dan met paars erin verwerkt (en als behangetje dus, hihi).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Qua ontwikkeling is het wel waarschijnlijk dat je meiden binnenkort erg van het roze worden he? En als je daar zo snel mogelijk van af wilt, doe je er het beste aan om er zoveel mogelijk in mee te gaan :D

Mijn stiefdochter heeft om die reden 3 jaar geleden hier een knalroze muur gekregen. Echt dat fuchsiaroze, (omdat ik ook niet zo van de babyroze ben ;)).
    Verder kun je het met zilver leuk afmaken, is prinsesserig genoeg voor die meiden, en toch niet te voor jezelf ;)
    Misschien iets van een hemelbed, of zo'n gekleurde klamboe-achtige tent? Met allemaal van die versierseltjes enzo?
    Of is dat toch weer te? :)

5. adi

adi Niet meer actief

Oh, dit vind ik wel heel leuk hoor, alleen liggen zij nog in hun ledikant. Grote bed is nog niet aan de orde, maar voor later is zoiets wel heel leuk.

En (pink)roze vind ook mooi (en stoer), alleen niet de thema's zelf. En ik weet wel dat die er komen hahahah... daarom wordt het inderdaad zoeken naar een middenweg.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Er bestaat ook superleuk behang met vogeltjes of met vogelhuisjes. Volgens bij van Eijfinger. Vind ik echt superleuk. Ik zal even kijken of ik een site kan vinden.
    Zelf heb ik op mijn dochters kamer van Eijfinger de Bambi (dear deer heet ie). En dan verder beetje sprookjesthema (met paddestoelenlamp en kabouters en bambi's).

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
    Die vogelhuisjes zijn van Studio Ditte andere inspriratiebron www.Eijfinger.nl en dan bij kids collection
    Maar misschien is dit niet jouw smaak?

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.040
    453
    83
    Vrouw
  9. Chloe

Chloe Fanatiek lid

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

je kids houden van Bumba toch? misschien leuk om een grote bumba te op de muur tekenen en daarna met verf in te kleuren?

haha ik hou wel van een beetje saai.. geboorte tegel en geboorte-schilderijen (creatieve familie he?) en 1 heel erg grote fotocollage van de Hema met mijn man en zoon en mij van onze vakantie en zijn eerste keer zwemmen. Had eens gehoord dat kinderen er rustig van worden als ze een foto van papa en mama in de kamer hebben. Misschien voor hun een mooie foto van jullie allemaal bij alle 3 op de kamer, ze zullen elkaar eerst vast wel missen.
    Daarnaast een leuke (60cm breed) behangstrook in zijn hele kamer met winny de pooh erop.
    gordijnen, vloerkleedje en beddengoed dat qua kleur leuk bij elkaar past. een schatkist (ikea) met speelgoed om mee te spelen als wij boven zijn overdag.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

En wat vind je van Pip behang? Dochter heeft de versie die lichtblauw is met roze roosjes. De andere muren zijn lichtroze. Verder heeft ze er een grote witte kast (pax van ikea) en een wit meegroeibed (minnen van ikea) en een lichtblauwe stoel met witte kap (ook van ikea).

Ik zou zelf gaan bij 2 meiden voor hetzelfde thema maar dan andere kleurtjes. Ze hebben nu nog geen mening en je kunt nu nog heerlijk los gaan ;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

kijk in mn album....dit kamertje maar dan met paarse/roze(of wat je zelf mooi vind) accenten had ik voor een meisje gedaan...(als ik er 1 krijg doe ik dat ook)
    ipv van die grijze muur kan je een mooi behang met grijs en patroon met de kleur die je erbij wilt doen..

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ga de nieuwe babykamer paars/wit maken met een heel klein beetje zilver. Verder Tinkerbell thema..., maar dan niet zoetsappige Tink, maar in Pop-art stijl. Dan wordt het ineens veel stoerder! Ben zelf helemaal niet van te zoetsappig, maar dit is heel erg meisje en toch stoer.

14. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Mijn zoontje heeft een botenkamer...
    Slaapt in een boot of iig dat is de bedoeling ;)
    Misschien stom maar heb wel foto's maar haal ze er wel weer af als je ze gezien hebt aangezien ik altijd bang ben dat er bekende op het forum zitten...

Zal ze in mijn album zetten! Roep je even als je ze gezien heb dan wis ik ze weer ;)

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij hebben zelf behang laten maken van snoephartjes, dan kun je zelf de kleuren een beetje zo neerleggen hoe je het mooi vind

16. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    We hebben de spullen voornamelijk gekocht bij Xenos... Daar hebben ze af en toe zee thema en vis netten..
    Ook heb ik bij de kringloop oude scheepsroutekaarten gekocht en een sterrekijker (heb ik silver gespoten)
    Bij de ikea die visnetten (blauw)
    Heb zelf een dromenvanger van schelpen gemaakt..
    Mijn man heeft het zeil op de muur gemaakt van de overige stof van de ikea gordijnen..
    Heb aan mensen nog gevraagd of ze niet wat vissen, vogels enz hebben...
    Ben alleen nog steeds op zoek naar een zee meeuw ;)

Nu ziet de kamer er al weer iets meer aangekleder uit omdat ik telkens tegen spullen aanloop...

17. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Pop-art, wat een geweldig idee!! Dat ga ik onthouden ;):D

18. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
  19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    of thema bos? Dan kun je op een muur een behangfoto met een bos maken en aankleden met accessoires als hertje aan de muur/ paddestoel/ vogelhuisje. Beetje sprookjesachtig maar absoluut niet tuttig.

Moet je wel over naar roze als je dochters 3 worden ;)

Ik heb zelf voor mijn meisje lichtroze met donkerbruin en beetje vogeltjes thema. even een foto hierbij. Dit is een muursticker gekocht bij Altijdleuk.nl

Wat betreft je vraag: i zou twee verschillende kamers maken. Lijkt mij logischer omdat je ook nog een zoon hebt die ook een ander thema heeft. Anders is het zo de meisjes hetzelfde en de jongen anders en het is toch een drieling. Maar dat is puur een gevoel natuurlijk...

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij hebben hier een kamertje met pip-studio behang (2 soorten).. Ik heb wel foto's als je dat zou willen, de rest van de kamer is met glasvezel beplakt en daar hebben we een flexa roze op gesmeerd, hoe die kleur heet weet ik zo even niet meer maar is zacht roze.
    verder hebben we vlindertjes (intratuin) crepepapier beestjes (xenos) en bloemen voor op de muur, vogelhuisjes hebben we nog.. Moeten allemaal nog opgehangen en gedaan worden.. da's dan wel weer jammer!

Deel Deze Pagina