Hoe moet het na het stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunnyangel, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hoi hoi,

Misschien even een vreemde vraag, maar ik ben nu ongesteld tot zaterdag en zou dus die dag ook weer mijn pil moeten in nemen.We hebben besloten dat we het een maandje veilig met condoom doen om even alle hormonen uit mijn lichaam te laten. nu is mijn vraag dus wanneer moet ik dan weer ongi worden, normaal slik ik 21 dagen de pil en 4 dagen later ben ik ongi, moet ik nu dezelfde aantal dagen aanhouden tot ongi of niet?

Liefs Sunnyangel

2. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Hoi Sunny,

een gemiddelde cyclus is 28 dagen. Dus je telt 28 dagen op vanaf de eerste dag dat je ongesteld bent geworden. Het hoeft niet te betekenen dat je cyclus ook daadwerkelijk 28 dagen is omdat je lichaam nog moet 'ontpillen'...

3. RiekePieke

19 nov 2007
    10
    0
    0
    Hoi Sunnyangel :D

Als je met de pil stopt is het heel moeilijk om je cyclus vast te stellen
    Met de pil werdt het geregeld netjes 28 dagen maar nu is het anders je lichaam moet het zelf doen

Ik ben in augustus gestopt met de pil en mijn :evil: na 32 dagen ongeveer dus redelijk
    Maar je hoort ook van sommige vrouwen dat het wel maanden duurt voordat ze weer ongesteld worden
    Of je wordt het weer redelijk snel en de volgende :evil: laat weer lang op zich wachten zoals mij :(

Ook kan je lichaam last hebben van kuren haha ja klinkt raar maar dat is het ontpillen
    Ik heb dan bv weer veel last van af en toe bruin bloedverlies zwangerschapssymptomen etc maar me menstruatie komt maar niet maar zwanger nee dat wijst ook negatief uit

Dus....focus je er niet te veel op en hopelijk wordt je snel ongesteld zodat jullie aan een klein wondertje kunnen denken

Heel veel succes en hopelijk komt het klein wondertje snel voor jullie

Doei :D

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    En het is ook nog zo dat de cyclus die je voor de pil had helemaal anders is dan de cyclus na de pil.
    Ik had tot mijn 18e een cyclus van 32 dagen, na 10 jaar pil nog maar 24 dagen. Geen pijl op te trekken dus.
    Ik zou gewoon in eerste instantie 28 dagen aanhouden.

5. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    toen ik stopte duurde het ook een tijd voor ik weer ongi werd.

ik heb het op een gegeven moment niet meer bij gehouden.
    maar het was ergens rond de 55 dagen.

en daarna? dat kan je hieronder zien.

succes !

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    als je stopt met de pil begin dan met het slikken van foliumzuur

7. Priscilla R

Priscilla R Fanatiek lid

9 nov 2007
    2.055
    0
    0
    huismama
    Oud-Beijerland
    hoi,

Ik ben in eind september/begin oktober gestopt met de pil en had mijn menstruatie al na 21 dagen beetje errug snel. 8 november mijn eerste natuurlijke menstruatie dacht dat ik dood ging van de pijn. ben benieuwd of ik vandaag geon word of niet maar hoop het natuurlijk niet en dat me cyclus 28 dagen is. OF nog beter zwanger. :D

Veel suc6 in iedergeval! En gewoon even goed bijhouden.

Deel Deze Pagina