Hallo Allemaal, Sinds een paar weken heb ik een dope tone gekocht. Ik had het hartje al snel gevonden, alleen valt mij op dat vanaf 12 weken tot nu (15weken) het hartje steeds op dezelfde plaats te horen is. erg laag, net iets boven mijn schaambeen aan de linker kant. Nu vraag ik me af of dat normaal is, zou ik het hartje nu al niet veel meer naar boven moeten horen, aangezien het kindje best veel geroeid zou moeten zijn?
Ik wil er best wat over zeggen meid maar ik heb geen idee sorry! Bij mij zit hij ook nog zo laag maar ja ik ben dan ook pas tien weken en 5 dagen! Het komt vast goed! Succes! Kus
Heej dromertje... Ik heb het nog steeds hoor! Dat ik het hartje laag hoor. En ik ben al 32 weken. Ook altijd laag gehoord. Vk als ze gaat luisteren doet ze dat ding ook altijd laag. Niet zo laag als mn schaambot zeg maar, maar wel flink stuk onder mn navel.
hier ook zo laag, ik luister nu niet meer, maar zo rond die tijd zeker wel zo laag. En het kan natuurlijk ook de navelstreng zijn die je hoort.
ik hoor het ook erg laag! en soms hoor ik ook iets van 2 klopjes. wat is dan het hartje van de baby? is er verschil tussen het kloppen van de navelstreng en het kloppen van het hartje?
Het is leuk om thuis te luisteren naar je ongeboren kindje, maar vaak krijg je met dit soort apparaatjes onbedoeld toch veel stress. Bijvoorbeeld door het niet kunnen vinden van een hartje of in dit geval je zorgen maken om je kindje omdat je bang bent dat het niet goed groeit. Als het goed is ga je naar een verloskundige/gynaecoloog. Zij houden je goed in de gaten en mocht je zelf twijfelen of ongerust zijn dan kun je ze altijd bellen. Ik zou dan ook zeggen, weg doen dat apparaat! Hoe leuk het ook is. Om even op jouw vraag terug te komen. Je kindje zal zeker gegroeid zijn in deze paar weken, maar vaak liggen ze onderin de baarmoeder (dat is een lekker zacht kussentje voor ze) Daardoor zul je tot aan de 20 weken veelal het hartje rondom je schaambeen horen. Succes! Groetjes!
Ik had dat ook en heb het toen gevraagd aan de VK waarom dit was... Zij gaf aan dat je dan inderdaad meestal naar een bloedvat aan het luisteren bent dat klinkt nagenoeg hetzelfde... Ik heb het toen meteen geprobeert om "verder" te zoeken die avond en na lang zoeken had ik inderdaad ergens onder mijn nael het "echte" hartje te pakken!
Ik ben blij dat ik niet zelf naar het hartje kan luisteren, ik zou me enorm veel zorgen maken, als ik hem even niet kon vinden... Maar ik kan me indenken dat andere het wel fijn vinden en het hen geruststeld... Ik denk trouwens dat je het hartje op veel verschillende plaatsen kan vinden in de hele zwangerschap... Tot nu toe vonde de verloskundige het hartje ook laag, onder de navel... Nu lag het kindje in de stuitligging en kon ze hem juist helemaal niet vinden onder de navel, en vond het uit eindelijk echt heel hoog... suc6 allemaal en een goede zwangerschap met niet al te veel zorgen! Groetjes Allemaal
Hier ook laag. Bij mij zit de placenta aan de bovenkant van mijn buik, achterin voor mij links. De baby ligt al die tijd al rechts met het hartje dus tussen schaambeen en navel. Helemaal niet gek, het heeft gewoon een voorkeurshouding, al 20 weken lang... Wel makkelijk, zo is de hartslag binnen een tel gevonden bij controle ed. En het ligt al die tijd al goed om in te dalen.