Zwembad centerparcs vraagje :-)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 27 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi!
    Wij willen zometeen lekker gaan zwemmen in het zwembad van centerparcs hier in de buurt nu vroeg ik mij alleen een paar dingen af:
    -Mag ik in de sauna daar? Ben veel in de sauna geweest altijd vóór de zwangerschap we hadden er namelijk eentje thuis alleen deze deed ik nooit zo gigantisch warm.
    -Is het gevaarlijk om door die stroomversnelling/glijbaan te gaan (jullie kennen hem vast, die met die hobbels enz?)

Alvast bedankt!

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Als je en sauna bent gewend dan zou ik er lekker in gaan :) En als je je opeens niet lekker voelt tja eruit gaan ;)

Glijbanen enzo zou ik niet meer doen volgens de bordjes boven de glijbaan mag het ook niet meer ;)

3. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    1. Over de sauna bestaan veel verschillende opvattingen. Wat het beste is voor je kindje? ik zou het niet weten. De eerste drie maanden wordt over het algemeen afgeraden, maar daarna zou het volgens de een wel kunnen en volgens de ander niet. Ik ga wel naar de sauna, 2x per week 10 minuutjes. Aangezien mijn bloeddruk nog altijd erg laag is blijf ik zitten zodat ik geen duizelingen krijg. Mijn stelregel is een beetje dat ík me er prettig bij moet voelen, dan zal mijn kindje ook wel oke zijn!

2. Glijbanen mogen volgens mij gewoon hoor. Je kindje merkt amper wat van de hobbels en bobbels. In elk geval niet meer dan wanneer je aan het sporten of lopen bent. Maar ook hier geldt volgens mij; je moet je er zelf goed bij voelen!

Fijne dag!

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Als ik het goed heb wordt de sauna afgeraden in het 1e trimester en daarna niet te heet. Als je een echte saunaganger was voor je zwanger werd kan je al veel meer hebben. Volgens mij kan het dus wel maar maak het niet te lang en niet te heet. Goed naar je lichaam luisteren.
    Wat betreft die glijbaan... mmm.. ik probeer me er iets bij voor te stellen. Op zich zit je kindje hartstikke goed in gepakt in al dat vruchtwater maar of het echt lekker is, vraag ik me af. Een beetje normale glijbaan zou ik wel aangedurfd hebben, denk ik maar echt van die hele wilde... nee, ik zou toch bang zijn om een klap te maken. Ook zou ik wel erg oppassen op drukke stukken in het zwembad. In het water kan men niet goed zien dat je zwanger bent en ze trappen zo naar achteren.. een beetje afstand houden (het lijkt net het verkeer :) ).

Veel plezier!

5. Niet meer actief

Nee, die stroomversnelling/glijbaan zag ik zelf al niet zo zitten haha. Maar het is fijn om te lezen dat jullie er hetzelfde overdenken.

Ik heb zelf ook steeds nog een erg lage bloeddruk en zal dus ook lekker rustig gaan zitten in de sauna, ik kan het dus wel gewoon proberen. Als het niet goed voelt, dan stap ik er lekker uit.

Nou, wij gaan dus even een dagje lekker zwemmen! Bedankt voor de antwoorden!

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik neem aan dat je de wildwaterbaan van Center Parcs bedoelt? Aha, ik ben ervaren wildwaterbaanglijder daaro al van kinds af aan :D Maaruhm ik heb daar lelijke blauwe plekken in opgelopen, vooral in het deel met de stroomversnelling (waar je op het einde zo fijn tegen allemaal mensen opbotst). Persoonlijk zou ik er dus niet ingaan, ter bescherming van mijn buik. 't Is niet zo een ramp als je zelf een blauwe plek oploopt maar het zou toch vervelend zijn als je in de stroomversnelling ineens een voet of arm van een ander in je buik krijgt.

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    ohhh lekker sauna dan weet je tenminste waarom je zweet .
    Ik ben ookgewoon geweest wel pas vanaf de 18 weken weer geen probleem was dat(maar moet er nu niet aan denken)
    En die stroom versnelling zou ik niet gaan gaat veelste ruw en je kan zo iemand tegen je aan krijgen.
    Veel plezier met zwemmen vandaag en zweet ze ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Die wildwaterbanen van center parcs staan ook bordjes bij dat je er niet in mag als je zwanger bent. Gezien m'n ervaringen ermee, ook niet helemaal onterecht: je kunt je echt lelijk pijn doen in die dingen, vaak door ondoordachte acties van anderen, (heb wel eens iemand bovenop me gehad, dat ik echt moest vechten om weer boven water te komen enzo en onder de blauwe plekken... leuk die stoere jongens die alleen maar bezig zijn met hun eigen lol en niet meer uitkijken...
    Ik zou er met mijn zwangere buik dus ook beslist niet ingaan!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Glijbaan en die stroomversnelling hangen ook brdjes bij dt als je zwanger bent je er niet in mag. Dit omdat je in die stroomversnelling behoorlijkhard tegen de muur gekletst kan worden en toen ik er wel es heenging knal ik over die hobbels heen niet te zuinig, ging behoorlijk hard en je draait zo op je buik door dat water.

10. Niet meer actief

Klopt :) Ik zag ze ineens staan haha en eerder waren ze mij nooit opgevallen haha. Heb lekker de hele dag liggen dobberen en ben heel eventjes in de sauna geweest. Dit was echter geen succes dus heb mezelf snel weer in het zwembad 'geplonst' ;)
    Wel heerlijk trouwens om met dit warme weer in het water te liggen!

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Zou zeker m'n baby'tje niet willen wagen aan de wildwaterbaan.
    en sauna schijnt niet verstandig te zijn omdat, als je heel warm wordt, je zelf wel kunt zweten, maar je baby de warmte niet kwijt kan. Da's ook zielig toch?

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    sauna kan geloof ik wel als je het een beetje gewend bent, maar of het lekker is nu?

die glijbaan: NEE niet doen, je hebt altijd van die koters die aan kloten zijn en je per ongeluk een keiharde trap in je buik van ze kan krijgen.dan vergeef je het jezelf nooit meer.

lekker dobberen meid

Deel Deze Pagina