Onzeker, vruchtwater of niet??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OliveTree, 7 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Dag dames,

Ik ben vandaag 40+6 dagen zwanger en ben vannacht om 1 uur het eerste deel van de slijmprop verloren (daarna nog 4x over de dag). Om 03.00 uur stond ik op om de was te hangen (dacht ja je weet maar nooit:D) en voelde iets lekken. Was doorzichtig water in mijn ondergoed, niet veel, stonk niet, heel waterig, geen vlokken niks.

Daarna weer slijmprop verloren en om 10.00 de verloskundige gebeld en de situatie uitgelegd. Ze vertelde me dat vruchtwater moet blijven komen, vooral als je beweegt etc. Nou dat was niet het geval bij mij. Ze zei dat het urine kon zijn (nooit urine verloren en daar lag deze plas water ook te laag voor in mijn ondergoed) of dat het afscheiding kon zijn (ik vond het toch echt veeelste waterig voor afscheiding, daarnaast heb ik vaak last van afscheiding dus dat herken ik wel).

Maargoed ik moest dus maar afwachten. Net een uur geleden ben ik weer wat water verloren, welke heeeeel licht roze was. Daarna ben ik nog even gaan lopen dansen op mn hand blazen etc om te zien of ik weer wat verlies en weer verloor ik een paar druppels. Ik kan het niet opvangen!! Op een maandverband is het amper te zien. Dus in 12 uur ben ik 3x 'water' verloren. Ik durf ook niet weer te bellen, dalijk is het echt niks.

Hebben jullie tips mbt opvangen van vruchtwater? En kan dit vruchtwater zijn? Heb trouwens ook geen weeen of iets. Thanks a lot!

2. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Het kan wel vruchtwater zijn... als je het niet vertrouwt gewoon verloskundige bellen laat ze maar komen kijken! Dadelijk heeft jouw kleine het moeilijk omdat het vruchtwater weg is...

3. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Wat ik toen deed was op mijn hand blazen (druk zetten) toen mijn vliezen gescheurd waren kwam er dan een plasje mee. Spannend!

4. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0

Vruchtwater wordt continue aangemaakt. Zeker als er blijkbaar zo weinig verloren wordt dat er twijfel is, kan het niet dat de uk zonder vruchtwater zit.

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Je kunt even een boterhamzakje in je onderbroek doen en even een uurtje rond lopen, springen, op je hand blazen etc. in de hoop dat je dan ook nog wat vocht verliest. De verloskundige kan dan controleren of het inderdaad vruchtwater is.

6. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik heb een bakje tussen mijn benen geplaatst en een beetje gesprongen en op mijn hand geblazen en heb wat kunnen opvangen. Het is wel roze van het bloed met kleine witte vlokjes. En het blijft nu ook best doordruppelen. Ik ga zo de verloskundige bellen!! Spannend!

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Spannend! Lijkt er wel op dat t begonnen is!!

8. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh spannend.
    denk ook dat het begonnen is!
    Let us know ;)

Overigens kan je wel een plasje afscheiding verliezen zo aan het einde ook. Heeft een vriendin van mij ook gehad.
    Best veel zelfs. Verloskundige is toen geweest, bleek geen vruchtwater. Kindje is pas 1 of 2 weken later geboren.

9. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En??

10. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    De verloskundige zei dat het inderdaad vruchtwater is omdat er witte vlokken in zaten. Ik ben aan het wachten op weeen :D voel af en toe wel krampen die een minuutje aanhouden, menstruatiekrampen. Als ik vannacht geen echte weeen heb moet ik morgenochtend naar het ziekenhuis. Begin het toch een beetje eng te vinden :D

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bij mij begon het ook met het verliezen van vruchtwater. En toen ook wachten op de weeën.
    begon bij mij ook heel twijfelachtig in het begin. Zo van, voel ik nou iets of niet? En geen regelmaat.
    uiteindelijk kwamen ze wel door.
    Dus ik denk dat dit beginnende weeën zijn!
    Met een beetje geluk wordt de baby morgen geboren :)

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Oe spannend zeg!
    Doet me weer denken aan de eerste zwangerschap! Toen was het net een ballon die knapte op het toilet gelukkig! Dat was om 3.30 en rond 11.00 uur begonnen de weeën flink te komen! Was het bij mij nu maar weer zover! Haha! Succes!!! 🍀🍀

13. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Spannend zeg OliveTree! Succes!

14. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt dames! Tot nu toe maar 5 goede krampen gehad sinds 20.00 uur, wel erg onregelmatig. Hoop dat de echte weeen wel gaan beginnen vannacht! Zou niet ingeleid willen worden

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Succes! Hopelijk zet het door :D

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Heel veel succes!

17. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    heeft ze niet met een staafje getest?

Veel succes in ieder geval. Lekker proberen te slapen en hopelijk word je wakker met goede weeën. Zet 'm op!

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Succes! Hopelijk een goede bevalling...en een veilige als je naar het ziekenhuis moet

19. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Wauw spannend!
    Bij mijn bevalling verloor ik om 18 uur wat vruchtwater en vier uur later begonnen de weeen te komen. De volgende dag (eind vd middag) was ze er.
    Heel veel succes vandaag!!!

20. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ben benieuwd hoe het vannacht is verlopen!

Deel Deze Pagina