Te weinig slaap overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trees, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn dochter gaat sinds kort twee dagen naar het KDV en krijg daar elke keer te horen dat ze weinig heeft geslapen. Ze doet drie slaapjes van 45 minuten, maar dat doet ze thuis ook. Verder slaapt ze van 19.00-7.00 (wel met 3 voedingen). Is dit veels te weinig? Hoeveel slapen jullie kindjes?

Ik ben al erg blij dat ze uberhaupt slaapt overdag (ivm reflux heeft ze de eerste 10 weken overdag nooit geslapen).

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Als ze het er verder prima op doet dan is het geen probleem toch? Als ze in de wakkere tijd moe, jengelig en hangerig is wordt het een ander verhaal, maar zo niet, dan lijkt me dat je gewoon een kindje hebt dat niet heel erg veel slaap nodig heeft.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Met 4 maanden sliep Irem meestal 2 keer anderhalf uur en 2 keer drie kwartier overdag, en 's nachts ongeveer 12 uur (met voedingen dan). Maar ieder kindje is anders. Zolang ze vrolijk is als ze wakker is en ze het goed doet zou ik me geen zorgen maken

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Mijn zoontje deed ook altijd slaapjes van 3 kwartier. Ik weet even niet meer hoeveel per dag maar dat zal ook ongeveer 3x per dag zijn geweest. En ter geruststelling, sinds hij over is naar 1 slaapje per dag kan hij ineens wel 1,5-2,5 uur slapen ;)
    Maar dat duurt waarschijnlijk nog wel even, hier vanaf een jaar denk ik?

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

De kleine van mijn zus ging ook toen ze 1 werd (tegelijkertijd met dat ze ging lopen) in eens 1 slaapje per dag doen.
    Daarvoor sliep ze amper. Was gewoon een wakker kind. Maar niet vervelend/jengelig ofzo.
    De ene baby slaapt nu eenmaal meer als de ander.

Mijn zoontje slaapt nog steeds 3 keer op een dag 1,5 tot 2,5 uur. En na een uurtje of 2,5 wordt hij weer moe en gaat hij jengelen.
    Hij heeft blijkbaar veel slaap nodig.

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    beste Trees,

mijn zoon even oud heeft ook niet veel slaap nodig. hij is erg nieuwsgierig en prikkelbaar. als ik hem niet weg leg dan gaat hij echt niet slapen. Maar overdag houdt hij het ook 45min of 30 min uit en dan is hij weer wakker. hij heeft nu afgelopen week af en toe een uitzondering gehad van 11:00 tot 13:30. maar dat is zeker niet elke dag. elk kind is anders denk ik en je kan het kind ook niet dwingen te slapen. Ik laat hem ook best wel doorhuilen etc. maar er zijn grenzen. ik laat hem niet langer dan een kwartier huilen.

succes

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn dochter sliep ook zo weinig, en altijd in blokjes van 3 kwartier of een half uur. Met 6 maanden draaide ze zelf naar haar buik en sliep ze opeens zo 1,5-2 uur! Misschien is dat een optie?

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ze oogt niet moe of jengelig tussen de slaapjes door. Ik breng haar naar bed als ze vermoeidheidstekenen geeft en niet vaker. Dat heeft toch geen zin, want als ze niet moe is, weigert ze toch te slapen en zet ze de sirene aan :D. Na 45 minuten wordt ze ook vrolijk en uitgerust wakker.

Het cb liep er ook al over te zeuren, maar deze neem ik sowieso al niet erg serieus meer ;). Nu ook het kdv het aangaf werd ik er toch wat onzeker over. Ik heb er geen problemen, zij heeft er geen problemen mee, dus dan lijkt het me verder prima.

Fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn die zo kort slapen. Dank jullie wel voor de reacties.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Jouw meisje slaapt toch al goed van 19.00-07.00? Dat ze dan minder overdag slaapt is niet gek. Mijn dochter slaapt nog steeds niet super veel overdag bij het KDV. Soms wat meer dan een andere keer.

Maar zij heeft ook reflux en sliep de eerste 2,5 maand nooit overdag, dus ik ben ook al blij met de slaapjes die ze nu doet.

Geen zorgen dus in mijn ogen, ze slaapt toch al best goed zo?

10. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad dat vond ik ook, maar ik werd er toch wat onzeker van omdat riep dat het zo weinig was.

Zoals jij ook al zegt. Als je een baby hebt die eerst nooit sliep ben je nu erg blij met elke minuut die ze wel slaapt. Poeh wat was dat zwaar zeg, maar daar werd jezelf ook alles van ;).

11. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hoe weten zij nou dat dit te weinig is??? Waar staat dat???

Onze dochter is al 15 maanden, dus wel een stukje ouder. Is net overgestapt op 1 slaapje en slaapt dan van 12 tot 15. Maar als ze in de ochtend bijvoorbeeld tijdens het wandelen of een ritje in de auto 20 min. in slaap valt, slaapt ze 's middags meteen helemaal niet meer of maar een uurtje. Dus 20 min. kan dan ineens al voldoende zijn. Prima toch? (Al heb ik zelf natuurlijk liever die ruk van 3 uur slaap, dan kan ik meters maken!!!)

Deel Deze Pagina