Ik zou eens de woningbouw flink de wind van voren geven en als ze niet op een eerlijke normale manier naar de situatie willen kijken. Dan " lichtelijk dreigen" om stappen naar de media (Radar, Bonje met de buren of rijdende rechter, Das je goed recht oid.) te zetten en ze in een flink kwaad daglicht houden. Zijn ze echt niet blij mee.
Ik vind dat je buren ontzettend kinderachtig reageren, maar waarom zouden ze dat doen? Ook ik lees eigenlijk veel wat ze niet willen hebben en jou antwoord "doe het lekker toch" , als je met hun ook een gesprek hebt op dit niveau snap ik dat ze bemiddeling inschakelen.. Mijn buren vinden het juist fijn als ze mij en de kids horen, het zijn oudere mensen en ze vinden "leefgeluiden" juist prettig. Lucky me!
De reden dat ik mijn dingen gewoon doe ondanks dat de buren het niet willen is puur omdat mijn kinderen echt geen overlast veroorzaken. Ik ben in de buurt als ze in de tuin spelen en niemand heeft last van ze,alleen de buren aan 1 kant. Had aan mijn leuke buren gevraagd of ze last hebben als de kinderen in de tuin spelen maar die hebben er helemaal geen last van,ze vinden het zelfs gezellig Ik ga alsnog de nare buren binnen kort toch uitnodigen voor een gesprek. Wel met iemand erbij zodat die ook hoort hoe en wat,eigenlijk dus een bemiddeling. Aan mij zal het niet liggen,ik sta open om te praten en te luisteren en dit op een goede en volwassen manier op te lossen. Het is gewoon ontzettend jammer dat de nare buren er gewoon tot nu toe nog steeds niet voor open staan maar wel door gaan met vervelende dingen. Dat het anders voor ze is sinds wij hier wonen is logisch. Voor ons heeft hier altijd een oud stelletje gewoond,bejaard en tja,die dansen niet op k3 en spelen niet in de tuin en zijn gewoon rustig. Daar heb je in principe geen hinder van. Maar deze mensen zijn verhuisd naar een bejaardenhuis. En toen kwamen wij hier te wonen. Toen nog met 2 kinderen en inmiddels is ons jongste meisje in ons leven gekomen. En dat is alles behalve wat ze leuk vinden. Maar weet je wat het is. Als ze dingen over mij zeggen boeit het mij weinig,leuk is het niet maar goed ik heb een brede rug en kan wel wat hebben. Maar het word allemaal gespeeld over de rug van mijn 3 kindjes en dat kan ik echt niet hebben. Mijn kinderen zijn dood normale kinderen die spelen,plezier hebben en graag buiten zijn met goed weer. En ja,er komt ook geluid uit mijn kinderen,gelukkig maar! Ik kan niet tegen ze zeggen dat ze muis stil moeten zijn om er 2 mensen last van ze hebben terwijl de rest van de mensen in deze rij huizen nergens last van hebben. Het meest pijnlijke is gewoon dat ze de woningbouw bellen en zeggen dat ik mijn middelste dochtertje op sluit op haar slaapkamer en 3 uur lang laat huilen... Ik werd zo boos!!! Als dat zo zou zijn dan bel je toch de kinderbescherming of weet ik veel wat maar toch niet de woningbouw? maar ik krijg wel elke keer de woningbouw aan de deur en in het begin waren ze nog vriendelijk maar die man van de woningbouw die steeds aan de deur komt word er niet vriendelijker op. Hij gaat mij eisen stellen dat ik bv maar gewoon met de kinderen naar de speeltuin MOET gaan en niet in de tuin moet laten spelen... Waarom heb ik dan een tuin? Alleen om muis stil in te zitten met mooi weer? Hoop gewoon dat die buren eens een gesprek willen aan gaan maar ik twijfel.... Ze weten dondersgoed dat elke melding die ze maken bij de woningbouw gewoon uit hun duim gezogen is en het gewoon pesterij is en tja,dat komt tijdens zo'n gesprek eens boven water en dan staan ze daar... Dat ze ons weg willen pesten zou kunnen maar dan moeten ze toch wel extreem ver gaan wil dat lukken. Want ik laat mij niet weg jagen door een stel oude mensen die niks kunnen verdragen en dat ze blijkbaar ergens problemen mee hebben waar ik niks aan kan doen. De buurvrouw gluurt als ik buiten ben met de kinderen,zowel voor of in de tuin. Ze gaat bij de schutting staan achter in haar tuin en luisteren,heb haar al zo vaak betrapt. Of ben ik voor buiten met de kindjes dan denkt ze onopvallend haar gordijntje opzij te schuiven en onopvallend te kijken maar het valt zo enorm op. (daar moet ik vaak wel om lachen want het stiekem doen lukt haar niet echt goed) En tja,wat doet mijn dochtertje van 3... Die ziet haar ook en gaat uitgebreid zwaaien en hallo buurvrouw roepen De kinderen weten niet wat er speelt en dat hoeft ook niet en dat mijn 3 jarige dochter nou de buurvrouw ziet en vrolijk begroet... Ik vind het stiekem erg komisch want die blik van die buurvrouw van mij is dan echt onbetaalbaar!! De laatste dagen is het gelukkig rustig geweest ondanks dat mijn man en ik onze verjaardag hebben gevierd afgelopen zaterdag en het enorm gezellig was. Maar goed,wie weet wat ze alsnog gemeld hebben... Dat we elk weekend een feest in huis hebben of iets? Was het maar zo'n feest Hoop gewoon dat ze over een gezellig feestje (gewoon lekker burgelijk overigens,radio aan,hapjes en een drankje en veel kletsen en lachen dus geen overlast ) geen hele verzinselen erbij halen. Ja er werd in de tuin gerookt door de rokers omdat er hier binnen niet gerookt word maar ook dan is er geen overlast. Die 3 mensen die rookten in de tuin.... Maar we zullen het merken. Ik heb mij in ieder geval voorgenomen dat ik mij niet meer gek laat maken door hun en ik gewoon mijn leven leef met mijn gezin en daar doen we nik geks mee. We hebben gewoon een levendig gezin met 3 kindjes,en ik vind dat zo genieten! Ze zijn niemand tot last en wij ook niet dus die oude mopper oudjes moeten gewoon zich eens als volwassenen gaan gedragen en zo niet dan moeten ze maar verkassen naar een bejaardenhuis,daar hebben ze alle rust van de wereld want dan weten ze zeker dat ze geen kinderen naast zich hebben wonen
pffff het lijken onze buren wel zeg! Misschien familie? Sinds wij hier zijn komen wonen waren onze buren nog best aardig, maar ik merkte al snel dat ze ons voor zich probeerde te winnen en dat we beter niet met de andere buren om konden gaan (die waren niet te vertrouwen). Maar onze andere buren hebben 4 kinderen waar onze kinderen veel mee spelen, dus dan trek je automatisch sneller naar hun toe. En ik denk dat ze dat niet leuk vonden. Zij hebben 1 dochter die nu een jaar of 18 is. Ze draait keiharde muziek (vreselijke muziek ook nog) en dan soms om 7.30 uur al. En ook nog rond 22.00 uur. 2 jaar geleden werd het steeds erger en gingen ze bijvoorbeeld om 22.00 uur 's avonds nog hun tegels buiten schoonspuiten met de hogedrukreiniger. En dan de muziek keihard aan. In totaal hebben we in de 4 jaar dat wij hier wonen nog maar 10 keer aan hun deur gestaan met de vraag of het alsjeblieft wat zachter kon omdat er kinderen liggen te slapen (de meeste keren sliepen ze er wel door heen, maar vaak genoeg dat onze dochter van vermoeidheid lag te huilen in bed omdat ze niet in slaap kon komen, de kamer van hun dochter ligt namelijk aan die van mijn oudste 2). En dan kreeg je gelijk gezeur over je heen. Meestal lachen wij er wel om hoor, als ze bijv weer op de muur staan te rammen omdat wij om 18.00 uur plezier hebben, op de grond liggen met de kinderen, elkaar de kieteloorlog verklaren en er dus weleens wat gegil en hard gelach vrijkomt. Vorig jaar is de buurman overleden, en sindsdien komt er niks aardigs meer uit de mond van de buurvrouw en het buurmeisje. Om alles wordt gezeurd, maar zij doen natuurlijk niks verkeerd. Onze kinderen weten het ook (nadat zoonlief per ongeluk een balletje over de schutting gooide, hij netjes vroeg of hij het alsjeblieft terug mocht krijgen omdat het per ongeluk ging, en zij het zonder pardon in hun container gooide), en ze zeggen zelf al dat dat niet zulke lieve buren zijn. En dan zeg ik ook eerlijk dat ze helemaal gelijk hebben en dat ze dus in de tuin goed moeten opletten dat ze aan die kant van de schutting niet met ballen moeten spelen want dan ben je ze kwijt als ze erover gaan (behalve als ze niet thuis zijn, want dan zet ik mijn zoon zo over de schutting).
@dromertje85: Weet je misschien ook of je "zeik" buren goed contact hadden met de mensen die voor jullie in jullie huis woonden? Wat ik nog zou vermoeden is dat ze het (heel) goed konden vinden met hun vorige buurtjes en het nu niet kunnen verkroppen dat deze buurtjes hebben plaatsgemaakt voor een jong gezin. ik zeg ook maar wat??
Pff wat een ellende zeg! Het is toch belachelijk dat je in je eigen tuin niet eens je kinderen mogen spelen! Daar heb je toch een tuin voor!? Het zijn horken die woningbouwverenigingen. Ik heb vandaag weer een gesprek gehad (op mijn initiatief), en hun hadden geluidsoverlast geconstateerd op een woensdagmiddag en toen ik vroeg wat het dan was, was het dat er dingen op de grond vielen. Logisch dat er speelgoed valt, ze spelen met blokjes (dat mag niet) en ze spelen met auto's (mag ook niet) maar ze spelen wel op een kleed, behalve de jongste zij valt ook wel eens omdat ze net gaat lopen aan de tafel. En dat mag dus allemaal niet, dus daarom naar de rechter. Nou ze mogen een hele dikke vinger ergens schuiven waar de zon niet schijnt, mijn advocaat zal er van smullen, hoe hun te werk gaan!
Die mensen kunnen maar beter in een bejaardentehuis gaan zitten of een hutje op de hei! Kun je niet tegen geluid van kinderen dan noet je maar niet in een woonwijk gaan zitten. Het is geven en nemen. Wij vinden het juist heerlijk!! Woonden eerst boven een winkelcentrum en hadden veel lawaai van hangjongeren. Kinderen in onze nieuwe buurt klinken als muziek in de oren!! En ach, wij gaan straks waarschijnlijk meedoen aan het geluid. Ik zou wel heel voorzichtig zijn met uitspraken van de buren wb het opsluiten van je dochter etc. Je zou zomaar ineens de kinderbescherming aan de deur kunnen krijgen en in de gaten gehouden kunnen worden. Vooral omdat ze ook de woningstichting ervan op de hoogte hebben gesteld. Nu zijn er dus twee op de wereld die met deze informatie ( al dan niet waar) naar jeugdzorg kunnen stappen.
Werken er trouwens bij de woningbouw ook mensen met kinderen? En is hun tuin ook 'leeg' terwijl de kids netjes met een boekje op de bank zitten de hele dag? Kinderen horen te spelen hoor.
Uhm je weet dat de woningbouw ook plicht heeft om bij geringe info al de bjz in te schakelen, ondanks dat ze niet weten of het waar is of niet. Ik zou ook naar juridisch loket gaan en je hele verhaal voorleggen, en een logboek en alles eromheen vast leggen, kopie's bij de woningbouw bbetreffende overlast opvragen en hier dossier van aanleggen. BamJolan reken maar dat je advocaat dit een lachertje gaat vinden... je mag leven namelijk, en daar horen leefgeluiden bij, maar pas op als je buren het vies gaan spelen over de rug van je kinderen! En geef dit ook aan bij je advocaat, die weet hier wel de juiste weg mee op te gaan zodat je buren geen poot hebben om op te staan.
Woon je bij mij in de straat? Ik heb vorig jaar zelfs een brief (anoniem) binnen gekregen dat ons dochtertje extreem veel huilde en dat ze zich af vroegen of ik haar emotioneel mishandelde. Dit was een stapje te ver. Ons dochtertje was en is nog steeds geen huilerd, ja ze maakt inderdaad geluid als ze aan het buitenspelen is maar dat is het ook. Ik ben toen alle deuren langs gegaan met de vraag of ons dochtertje echt zo'n overlast bezorgde (iedereen zei nee) en vervolgens de wijkagent gebeld. Aangezien jij weet wie het is zou ik een goed gesprek met haar aangaan en daarin ook vermelden dat het bewust verzinnen van dingen en dus iemands naam zwart maken smaad is en dat je een gesprek aan gaat met de wijkagent om te kijken wat je hiermee kunt.
Zelf naar de woning bouw gaan en eisen om een andere persoon die wil luisteren.. Want wie weet is hij fam en trekt hij hun voor.
Hoe is het nu TS, weet je al wat meer? Hier hoop gebeurd, heb alle klachten zwart op wit over mijn kinderen, zijn flinke beschuldigingen! Ook word er op FB naar me gezocht, en staan er dingen op dat ik om 21.00 op de grond buiten zou liggen :S snap er niet veel van maar ben altijd lekker binnen op dat tijdstip! Net had ik politie aan de deur, zoonlief van bijna 5 was boos en zat te dreinen in zn kamer. Stonden er 4 agenten voor mn neus. Schrok me het lazerus! Gelijk advocaat gemaild!
Ik denk meteen aan een mediator. Dit kan de wijkagent zijn. De dingen die jij noemt, zijn inderdaad 'normaal' woongedrag/-geluid. Niks raars aan. Ik zou echt z.s.m. een gesprek aangaan met een mediator, want hoe langer je met zo'n soort buren'last' blijft lopen, hoe sneller het escaleert tot een ruzie en voor je het weet maak je je zelf schuldig aan pesterijen. Of dat er fysiek dingen gebeuren, zoals dat ze glas over de schutting gooien, waar je kinderen dan in gaan staan. Heel veel succes.