Naar spoedpost geweest, bult onder oksel en bovenbeen, moet verder onderzocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door carpediem2010, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik ben me rotschrokken, ik kom net bij de spoedpost vandaan omdat ik al 3 dagen erge krampen heb in onderbuik, en ook een schimmeltje daar.
    ook heb ik al 2 weken een deuk in mijn bovenbeen, en een verdikking onder mijn arm.(had ik aan eigen ha laten zien, die zei een onstoken zweetklier)

Deze arts zei beide plekken zijn je lymfeklieren, en het moet verder onderzocht of het goed of kwaadaardig is.

Ook omdat ik zoveel andere klachten heb, nu pijn in onderbuik, bekkenpijn, soms pijn in mijn benen, en moe ben, en vaak verkouden.

Ben me rotgeschrokken, denk nu gelijk het ergste.
    Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
    Ik moet maandag de huisarts bellen voor een verwijzing voor onderzoeken.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Jeej ik zou van deze vage uitspraken ook de zenuwen krijgen.. Sprak de arts geen vermoedens uit,of zaken waar je allert op moet zijn?
    Anderzijds als hij echt iets fouts vermoed laat hij je toch niet zomaar gaan lijkt me?
    Bah nu lange zit tot maandag en dan weet je nog niks eigenlijk..

Beterschap!

3. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Waarom heeft je huisarts je dan niet doorgestuurd voor verder onderzoek

4. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Jeetje wat heftig!
    Zelf geen ervaring mee maar heb wel 2 familieleden die hodgkin / non-hodgkin hebben en dat heeft dus ook te maken met kwaadaardige lymfeklieren.
    Zij hadden echter helemaal geen last van rare bulten maar juist heel erg veel last van koorstaanvallen en nachtzweten etc.

Sterkte meid, ik hoop voor jou dat het allemaal meevalt!!!!!!

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.713
    2.517
    113
    Mijn moeder had ook opgezette lymfeklieren, heel moe, niet fit, bleek de kattenkrabziekte. Heb je toevallig een kat of kom je er wel eens mee in aanraking?
    Je hoeft er namelijk niet persee door gekrabt te zijn.

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Mijn vriend heeft ook van dat soort bulten gehad. Onder bij zijn oksel. lies. En bij zijn kaak.
    Is ook door gestuurd. Tegen de tijd dat hij zijn afspraak had waren op 2 plaatsen de bulten al weg. De andere is toch nog onderzocht maar kwam niks uit.
    Wij hadden op meteen rare gedachten en ging ook van het ergste uit. Maar tot nu niks meer.
    Dus dat kan ook.

Wil je heel veel sterkte wensen!

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Het kan ook gewoon een "simpele" ontsteking zijn waar je lymfklieren op reageren
    In 99 van de 100 gevallen valt het wel mee en is het zelfs een gezonde reactie van je lichaam die zijn best doet om bv een ontsteking te bestrijden.
    Meteen aan kanker denken is dus helemaal niet noodzakelijk.

8. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ben misschien te bang, ik ben al een half jaar aan het kwakkelen.
    Ook een tijd rare tintelingen overal gehad.
    Enh nu overal rare pijntjes, in benen, heupen, en onderin buik.

Ik heb wel 2 katten, die zijn alleen al 13 jaar.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    sterkte!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Sterkte.

Het hoeft geen slecht nieuws te zijn per definitie. Mijn broer had eens een ontzettend zeer edel deel en daar werd ook tegen gezegd dat hij rekening moest houden met kanker. Bleek gelukkig alleen een draaiing te zijn. Ook einde oefening voor dat deel, maar niet gevaarlijk.

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Veel sterkte zeg,ik hoop dat het toch goed voor je uit pakt.

Ik heb al vanaf jongs af aan dikke oksels,daar bedoel ik mee dat de meeste mensen holle oksels hebben,bij mij zijn het twee bolle.
    De huisarts heeft er ooit naar gekeken en zei dat het opgezette klieren waren en dit bij me hoorde,zou altijd zo blijven..

12. Hoe gaat het nu?

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Heb je een doorverwijzing voor onderzoeken gekregen? Hopelijk snel meer duidelijkheid. Sterkte & beterschap!

14. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik krijg di een echo van dat bultje en van die deuk in mijn been.
    Ik was bij een weekendarts en die vond het verontrustend.
    al een paar weken zit ik in spanning, en krijg weer allerlei rare klachten, zoals tinteling, steeds benauwd en pi9jn bij ademen pff

15. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Kan dat geen hyperventilatie zijn, ivm stress van het wachten?

Sterkte

16. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ik heb zelf ook regelmatig van zulke bulten, bij mij zijn de talgklieren steeds ontstoken, heb er net 1 gehad in de lies die is nu al weer weg, dus i.d.d. niet gelijk van het ergste uitgaan. bij mij komt het door warmte en schuren van kleding en van verminderde weerstand. en 1 bult die heb ik nu al 7 jaar lang zitten die maar niet weggaat, van die heb ik ook geen last dus kon hem rustig laten zitten.

en die andere klachten wat ik lees zou i.d.d. heel goed hyperventilatie kunnen zijn, ik zelf heb het chronisch en als ik juist stress heb door iets dan steekt het bij mij ook juist de kop op, zorg juist nu voor afleiding en dan ben je ook niet zo met de uitslag bezig en wat het wel niet zou kunnen zijn..

Sterkte!!

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.713
    2.517
    113
    pff stressen. Hopelijk valt het mee dinsdag. Succes!

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Spannend, maar ga inderdaad nog niet meteen van het ergste uit. Er zijn zoveel aandoeningen die kunnen resulteren in een knobbeltje.

De andere klachten, zoals tintelingen, steeds benauwd en pijn bij ademen komen op mij over als stress. Door spanning kun je verkeerd gaan ademhalen, te oppervlakkig en te snel, dat heet hyperventilatie. Symptomen daarvan zijn het benauwd hebben, tintelingen. Bij stress span je ook heel veel spieren aan. Ik doe dat als ik gespannen ben met mijn borstspieren, halsspieren, ribben, ik trek mijn schouders op, span mijn kaken. En dat resulteert in overal spierpijn. Spierpijn rond je ribben, schouderbladen en borsten voelt als pijn in je longen. Ademen kan dan ook pijn doen. Maar dat komt puur door het verkrampen, het heeft niks met de longen zelf te maken.

Het kan dus zijn dat je klachten helemaal niet veroorzaakt worden door iets ergs, maar dat het een combinatie van van alles is. Denk dus nog niet meteen aan het ergste en ga zeker niet Googlen. Want dan kom je meteen bij de ergste dingen uit en schiet je nog meer in de stress.

Heel veel sterkte & succes, ik hoop op goed nieuws!

19. Soit

Soit Niet meer actief

Wil je even sterkte wensen, hopelijk heb je snel duidelijkheid!!

20. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hoe is je echo vandaag gegaan? Hopelijk heb je al wat meer duidelijkheid gekregen. Ik hoop op goed nieuws!

Deel Deze Pagina