Ik word hier gek van

Discussie in 'Miskraam' gestart door Biccy, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Mag ik ook even spuien?

Eigenlijk zou ik gewoon op de bank moeten gaan zitten en niets meer lezen, al die verschillende verhalen geven zowel hoop als angst. Je weet het gewoon niet he? Het is bij iedereen anders en dus bij mij ook, het is gewoon afwachten. Altijd maar dat afwachten, ik word er stapel gek van.
    Alles ging goed, tot eergisteren, ineens kramp en bruinverlies. De ene helft zegt 'hoort erbij' de andere helft zegt 'uh oh'. Dus naar de ha en dat was een invalster die nou niet echt tactisch was om eerlijk te zijn. Die begon gelijk te gooien met dreigende miskraam, bedrust, niets meer doen en ALLEEN naar het ziekenhuis als het echt HEVIG pijn doet. Ja maar het is de eerste. Je kunt toch gewoon een echo doen bij 8 weken? Doe niet zo moeilijk mens. 's avonds vriendlief toch brutaal het ziekenhuis gebeld en die zeiden gelijk, kom morgen maar langs voor je echo, kijken we of alles goed is.

Prima, gisteren dus naar het zh geweest, inwendige echo (auw, trouwens) en het vruchtje was te zien, zelfs al een hartslag! Alles op de goede plaats en naar huis gestuurd met de mededeling dat het niet 8 weken is maar pas een week of 5/6. Alleen als ik echt ga bloeden, maandverbanden vol, moet ik direct terug komen, anders over twee weken. Sind we thuis de deur binnen stapte, kreeg ik veel meer krampen, echt goeie ongi pijn. Meer bruin smurrie verlies elke keer etc.

Dan ga ik me toch zorgen maken, gewoon omdat ineens die krampen erger zijn. Of het gaat zo, zoals je soms hoort, dat je een hartje ziet en je spontaan bandenpijn e.d krijgt. Ik ben me toch mentaal aan het voorbereiden dat het misgaat, gewoon omdat voor mijn gevoel die pijn erger word en de smurrie ook niet minder word. vanmorgen zat er zelfs roze bij. Ik weet het gewoon allemaal niet meer, de ha zo negatief, het zh keek nergens van op en ik zit thuis, zwanger van de eerste dus alles is nieuw en ik kan niets doen :( (Woon overigens niet in NL dus dat helpt nu ook niet mee, anders had ik allang de vk gebeld en een ton vragen gesteld) dus nu val ik jullie maar lastig.. ik moet toch ergens mijn verhaal kwijt :(

Misschien ga ik straks maar gewoon weer een test kopen, kijken wat die aangeeft..

2. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nu kan ik er ook niet meer omheen dat er nu ook bloed bij zit bij het afvegen. Nog niets in het maandverband, en daar moest ik op wachten, maar wel al bij het afvegen :( ik kan wel huilen van die onzekerheid

3. Supernanny

Supernanny Actief lid

10 jun 2008
    202
    0
    0
    Heel veel sterkte! Weet precies hoe je je voelt.

Als je nu een zwangerschapstest doet zal die positief zijn.

4. lieni44

lieni44 Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.070
    1
    0
    juffie
    Regio amsterdam
    ja zooo irritant dat wachten
    ik ken het
    ben bloedverlies gehad. niks op de echo te zien en mag pas de 19e komen.

tot die tijd denken ze dat je gewoon verder gaat met je leven......
    niet dus!

ik heb geen advies voor je maar wens je wel veel sterkte .... zolang je geen stolsels verliest hoop blijven houden. het hartje klopte dus dat is al de helft gewonnen.

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Stolsels zitten er volgens mij ook bij en nu ook echt bloed, ik weet het ook niet hoor, ze zeiden dat ik direct terug moest komen als er maandverband vol bloedverlies was. Ja...eh, dat nou net niet nog..

6. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    oh ik ken die onzekerheid.
    maar ik moet zeggen dat ik niet maandverbanden vol had hoor, maar het leek een normale menstruatie (die waren bij mij toch al niet super heftig).
    na 4 dagen werd het minder (bruin) en na 5 dagen een echo gehad, niks te zien en bloed geprikt en er zat wel HCG in maar dat was al zodanig gezakt dat de zwangerschap niet meer in stand was.
    de maand erop ben ik weer aangeteld en dat was onze mara.

het is zo klote te zitten wachten....je gaat van alles voelen, 100x naar de wc om te kijken.
    de hele dag draait nog om de vraag: heb ik een miskraam of niet.

maar het is 50% kans, dus ik zou zeggen: sterkte meid.
    hoop dat je bij de goede 50% hoort.

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik heb nog niets in mijn maandverband, alleen bij het afvegen. Ik hoop ook dat ik aan de goede kant zit, maar die onzekerheid is wel moeilijk hoor :(

8. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik denk dat ik dit ook deed in jou situatie
    ff beetje zeggen dat het erger is dan het eigenlijk is,en een echo vragen hoor
    dit maakt je dagen ondragelijk :cry:
    veel sterkte

9. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    he hoi, jeetje.. k voel zo met je mee!
    dit heb ik ook gehad 22dec. helaas is het voor ons niet goed afgelopen :(
    net als de andere vind ik dat je gewoon een beetje moet overdrijven als je bij een arts bent geweest voel je je vast beter niet meer die ellendige onzekerheid ik zal een kaarsje voor je branden.. sterkte

10. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Lieve Biccy,
    ik zou gewoon bellen.
    Dan heb je meer zekerheid.
    Heel veel sterkte en succes toegewenst.

Dikke knuf,
    Debora

11. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou ik heb inderdaad gebeld, en als het heviger gaat bloeden moet ik direct langs komen, (als dat vannacht bv zou gebeuren) en als het zo blijft kan ik de scan af wachten aangezien ze toch niets aan die 50 50 kans kunnen doen :s

Was wel fijn even met iemand te praten daar hoor, kwam er met tranen en tuiten uit :)

bedankt allemaal voor de lieve reacties

12. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Lieve Biccy
    hele dikke knuff
    hopelijk niks aan de hand, net als bij Juudje

13. Meagan

Meagan Bekend lid

10 jan 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Beste Biccy,

ik wil je ontzettend veel sterkte toewensen en ik hoop dat het goed zal gaan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik bij mijn miskraam totaal niet gevloeid heb, dus ik begrijp het ziekenhuis niet zo dat ze zeggen dat je dan pas terug kan komen. Van de andere kant kunnen zij nu ook niets voor je doen :( Ik duim voor je dat het goed zal gaan.

14. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    *dikke knuffel*
    hoeft niets te betekenen meid maar snap je frustraties en onzekerheid. Hoop echt dat je snel meer duidelijkheid krijg. maar doe rustig aan.

15. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Oh oh wat vervelend en wat een onzekerheid :evil:
    Had je af en toe maar een luikje in je buik om even naar de kleine te kijken he?

Heel veel sterkte met het wachten.

16. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nou, maar even een update. Helaas ben ik niet zwanger meer. Zo'n heftig weekend gehad, ziekenhuis vond toch dat ik vandaag maar langs moest komen, twee weken wachten op een echo na zo'n weekend is ook niks natuurlijk. En helaas was er niets meer te zien. Het is allemaal ook zo snel gegaan he :( Als we een vrijdag waren gegaan ipv de donderdag toen het alleen bruinverlies was, hadden we waarschijnlijk nooit de hartslag gezien, want vrijdag was het al aan het misgaan..

Nou moet alles maar even een plaatsje krijgen, woensdag weer bloedprikken en vrijdag voor de uitslag, of er nog iets achter is gebleven of niet en dan gaan we maar weer verder...

Pfffffff ik moet zeggen, wat is er een hoop gebeurd in een korte tijd :(

17. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    heel veel sterkte zeg met dit nare bericht :(

18. Daisybunk1

Daisybunk1 Actief lid

10 nov 2008
    270
    0
    0
    Achterhoek
    het wat verevelend!
    nou veel sterkte met het verlies.

knuf

19. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meid, wil je heel veel sterkte toewensen de komende tijd. kan er helaas over meepraten, ik heb eind nov. een vmk gehad. ik kan me heel goed voorstellen dat als je al een hartje hebt gehoord, het helemaal moeilijk is.
    x lisa.

20. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hey meis,
    Ik wil je heel veel sterkte toewensen ...
    Ikzelf heb afgelopen nacht mijn vruchtje verloren en weet dus precies hoe kl*te je je nu voelt. En dan had ik nog geen hartje horen kloppen.
    Hou je taai meis en laat je verdriet lekker gaan

Heel veel liefs Annemiek

Deel Deze Pagina