Ik word hier moe van...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mijneerste1, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijneerste1

20 mei 2013
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu eindelijk 40 weken zwanger, morgen is mijn uitgerekende datum, EINDELIJK!!

alleen heb ik toch het gevoel dat het langer gaat duren dan verwacht. ik ben gister naar verloskundige geweest en helaas ben ik nog niet aan het ontsluiten, wat ik juist totaal niet heb verwacht. dan heb ik ook enorm veel last van me bekken, dat ik bijna niks kan doen, ik heb elke dag last van voorweeen, ontlasting erg slecht, ik verveel me thuis en plus iedereen om me heen vraagt me non stop of die baby er al is of wanneer die komt.

ik ben gewoon erg moe en ik wil bevallen !!
    i just wanna get it over with :(

iemand misschien meegemaakt (niet ontsluiten en paar dagen daarna bevallen)? een tip is ook welkom :(

2. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik ken het gevoel!! Maar inderdaad, het zo zomaar nog eens twee weken kunnen duren bij je (ik weet dat dat natuurlijk niet is wat je wilt horen..)

Irritant dat iedereen blijft vragen hè!? Ik wordt gek van m'n schoonmoe die elke dag belt.. Alsof we haar zouden vergeten te bellen als het geboren is.. Haar op de hoogte stellen dat "het" begonnen is doen we toch niet! Dus zelfs al zit ik weeën weg te puffen als ze belt, krijgt ze dat toch niet te horen..

Ik ben nog nooit voor het begin van de bevalling getoucheerd, dus ik heb geen idee hoe snel ik van geen ontsluiting naar bevallen ben gegaan. Ik heb bij mijn twee eerdere bevallingen nooit voortekenen gehad dat het aan het beginnen was. Beide keren eigenlijk meteen goede weeën vanuit het 'niets'.

De enige tip die ik heb is toch proberen er niet teveel mee bezig te zijn. Plan wat verwenmomentjes voor jezelf in (ga lekker naar de pedicure, kapper of laat je nagels doen, sta je meteen goed op de foto's... )
    En als je 't echt niet meer trekt, bel je VK, misschien heeft zij nog tips of opties..

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik zat ook potdicht,voor/indalingsweeën vanaf 34 weken en ik ben met 40+5 bevallen.weeën begonnen spontaan met 40+4 en een uur voor de bevalling kreeg ik nog te horen dat t nog wel ff ging duren.vergeet de blik op het gezicht niet van die verloskundige toen ze naar het wegwuiven van mijn gevoel van persweeën merkte dat ik idd 10 cm ontsluiting had :).dus het kan zeker.
    En voor iedereen die nieuwsgierig is.zet op Facebook,antwoordapparaat enz:als ik bevallen ben horen jullie het wel!!!!en negeer de rest die het nog durft te vragen.

4. mappel

mappel Niet meer actief

Ach meisje toch..
    Nee ik heb het niet meegemaakt, maar veel kennissen van mij wel. Laatst iemand die was ook 40 weken, geen ontsluiting etc, vk zei: Dit gaat nog wel even duren. Zij heel verdrietig. Paar uur later begon het toch zomaar...:):) kindje is diezelfde nacht geboren!

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Herkenbaar. Wacht maar op morgen, sommigen die je uitgerekende datum weten bellen dan nog even extra was mijn ervaring vandaag. En mijn oplossing: gewoon niet opnemen en niet terugbellen. Dat scheelde al wat frustraties :p.

Verder ben ik nu maar gewoon van alles aan het doen. Ik hoop dat bewegen een beetje helpt en anders heb ik mooi weer iets schoongemaakt of ben ik weer buiten geweest.

Het begint vanzelf wel. Je kunt wel elke dag hopen dat het begint maar ik ben er al achter dat dat niet helpt, vandaag ben ik dus 40 weken zwanger en ik heb geen zin om me er druk om te maken. En weetje, dat voelt zoveel relaxter! Ik hoop voor je dat dat jou ook lukt, proberen los te laten. Het goede nieuws van de 40 weken is dat het nog maximaal 2 weken duurt, wat zijn 2 weken nou op een heel leven ;).

6. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Heel herkenbaar! Dinsdag ben ik 40 weken en wil zooo graag dat ons kindje snel geboren gaan worden. Bij mij heeft de verloskundige vanaf 30 weken, toen had ik al een cm ontsluiting, gezegd dat ik er rekening mee moest houden dat hij of zij eerder geboren gaat worden. Je stelt je hier echt op in en nu wachten we nog steeds. Elke dag zoveel berichtjes of het al begonnen is.. Ze bedoelen het vast lief, maar ik word er een beetje kriebelig van... ;)

7. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik was 41 weken zwanger en had 0,0 ontsluiting. Baarmoeder was niet eens verweekt. Kreeg zelfs 3 dagen achter elkaar een ballon ingebracht.... Niks!
    Op een gegeven moment (3e dag) braken m'n vliezen vanzelf, het feestje begon gelijk. Na 14 uur is ze geboren. (41.1 weken)

Ik ben zooooooo blij dat ik voor een ruggenprik ging, maar dat terzijde.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    En als ze weer bellen gewoon zeggen dat de baby heel toevallig net na hun telefoontje van de dag ervoor gekomen is, maar dat je helemaal vergeten bent te bellen :p

Deel Deze Pagina