driftbuien

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marline1983, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

mijn zoontje is nu 14 1/2 maand
    en is vanaf 1 jaar begonnen met driftbuien
    maar dit is echt niet leuk meer om op visite te gaan met hem
    hij trekt alles van tafel er mag niks op tafel blijven liggen het moet op de grond
    en dan zeg ik nee en hou ik hem vast
    maar wat gebeurt er dan hij begint te gillen en niet zo zachtjes ook mijn oren doen ervan pijn tis net een speenvarken:)
    begint te voetstampen en te bijten
    ik zeg dan dat ie normaal moet doen
    en ik was laatst op kraambezoek bij mijn neefje hij is nu 2 weken oud
    en deed hij het weer
    mijn neefje schrok ervan en begon zo hard te huilen terwijl hij boven in bed lag zo zielig

ik weet het niet meer wat ik moet doen
    ik kijk hem recht aan op zijn hoogte en zeg nee dat mag niet
    en begint hij te huilen en nog harder te schreeuwen
    pff in de winkel doet hij dit ook als hij iets niet krijgt
    ik begin me gewoon te schamen voor hem

mijn dochtertje was ook zo maar die gilde niet zo hard

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff heftig.

Ik denk dat je thuis moet beginnen met hem duidelijk te maken wat jij wel en niet accepteert.
    Stout? 1 waarscvhuwing...niet luisteren? In de box!
    Blijftie krijssen? Naar bed.
    En wanneer hij dus gaat stamvoeten e.d gewoon negeren.
    Werkt hier vrij goed.
    Ik kan rustig met Tygho op visite gaan.
    Het is geen superbraaf kind...kan ook niet afblijven van wat op tafel staat, maar begrijpt dondersgoed dattie moet luisteren en zich moet gedragen.
    Ook in de winkel wil hij nog wel eens huilen hoor...maar dan schiet ik gewoon ff wat meer op. En dat gekrijs zoveel mogelijk negeren.
    Hij moet leren dattie er niks mee bereikt.(Thuis ga ik gewoon naast hem op de grond liggen:)"brullen"...moet je hem eens zien kijken:p)

Bovendien zeg ik, wanneer we op visite zijn tegen die mensen: Het is jou huis, als jij iets niet wil hebben, pak hem maar aan hoor!
    Daar leertie van.
    Niet alleen papa en mama hebben het voor het zeggen.
    En volgens mij is het behoorlijk indrukwekkend als een ander "bestraft".

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hier ook zo'n ventje :( ik weet ook nog niet goed hoe ik hier mee m'n weg moet gaan. Ik had laatst de wijkverpleegkundige nog op bezoek gehad om dit ook eens te bespreken en het is gewoon een lastige leeftijd als je zo'n temperamentvol kindje hebt omdat ze veel ook gewoon nog echt niet snappen.

Ik zette Wesley ook vaak in de box na een paar keer niet luisteren maar ze zeiden dat je ook moet uitkijken dat het geen strafhoekje moet worden, helemaal als hij er af en toe ook nog voor z'n plezier in moet.

Hier kreeg ik het advies om duidelijk te zijn. Duidelijk een ritme aan te houden zodat hij weet waar hij aan toe is. Kindjes die zo druk zijn en een duidelijke eigen wil hebben vinden dat vaak fijn en het klopt ook wel want toen Wesley een baby was en we een duidelijk ritme hadden ging het super. Nu ik blij was dat het allemaal niet zo strak meer hoefde ging het minder dus ga toch weer een ritme erin proberen te krijgen.

Als hij gaat gillen en met z'n hoofd slaat en zich laat vallen dan probeer ik dat gewoon te negeren. Blijft lastig......

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden bedankt voor de reacties

thuis negeer ik hem als hij een driftbui heeft
    en ben ook duidelijk tegen hem
    helaas hebben we geen box meer al vanaf dat hij 9 maand is niet meer hij zat alleen maar te krijsen in de box tot overgeven aan toe:(

maar bij anderen vins ik het toch moeilijk bij mijn zus is ie rustig maar als ik bij iemand anders ben waar ik niet vaak kom(verjaardagen enz)
    dan kan ik nix met hem beginnen

hier was de wijkverpleeg kundige laatst ook en zij zei dat ik hem niet voor straf naar bed moest brengen omdat hij dan z'n slaapkamer als iets naars ziet
    hij heeft al zo'n fase dat als hij z'n slaapkamer deur al ziet helemaal vast houd aan mij (het liefst kruipt hij in me) en begint te huilen
    maar dan laat ik hem gewoon even huilen
    dan weet hij wel dat het bed tijd is

wij hebben ook een aardig ritme hier
    maar hij ziet natuurlijk ook de driftbuien van z'n zus
    en probeerd het natuurlijk ook na te doen maar z'n zus en hij krijgen het mooi niet voor elkaar als ze iets willen
    ik negeer het zoveel mogelijk

hoop nog op meerdere ervaringen

Deel Deze Pagina