Ik word ingeleid !! Datum bekend maken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door debdeb, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hallooo dames,

Ik heb te horen gekregen dat ik ingeleid ga worden...Nu vraag ik mij af...zal ik dit bekend maken binnen familie en vrienden?of een geheimpje nog houden?;) Verder ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen van inleiden...dit is mijn 2e kindje!;)

Liefs

2. misa

misa Niet meer actief

Ooh spannend! Ik weet niet goed of ik het zou zeggen. Vast wel aan een paar mensen, maar niet te veel. Zou ik ook niet doen als de bevalling begint, denk ik..!

Je weet niet hoe snel het dan gaat he, dus dat hoeft dan niet de bevallingsdatum te worden.

Veel succes en geluk!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Je zal iig íemand in moeten lichten i.v.m. oppas van je oudste, dat sowieso. Ik denk dat het ligt aan wat je zelf prettig vindt!

Ik zou het niet voor me kunnen houden tegenover bijv. mijn ouders. Mijn moeder wist ook van beide zwangerschappen op dezelfde dag als wij dat ze (weer) oma werd :).
    Maar erg handig is het niet als mensen weten dat je gaat bevallen. Mijn moeder wist het per ongeluk dat ik aan het bevallen was (lang verhaal.... kwam manlief tegen in de winkel, vroeg of hij ergens mee kon helpen, kon dus niet, etc. etc.). Mijn bevalling duurde nogal lang en omalief (en opalief) zaten dus het hele weekend in spanning!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf niemand vertellen behalve diegenen die het moeten weten ivm oppas en je man zal vrij moeten vragen. Maar als je ouders bv oppassen zou ik er wel bij vragen of ze hun mond willen houden tegen ooms/tantes/broers/zussn etc. Lijkt me erg vervelend als iedereen weet dat je aan het bevallen bent.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook ingeleid, met 41 weken, met gel.

Ik heb het wel verteld, heb het zelfs op m'n hyves gezet (wie,wat waar). Simpelweg omdat iedereen al zo lang meeleefde (ook dus via hyves heel veel berichtjes etc) .
    Ik kan wel niets zeggen, maar dan gaan mensen ook zelf hun conclusies trekken als je eens niet bereikbaar bent ofzo.

Dus ik had juist zoiets van: Ze wéten het, dus ze weten waar ik ben en óók dat ze het wel horen als ze kleine écht geboren is.
    Met inleiden kan het een halve dag duren, maar het kon ook 2 dagen duren, dus dat heb ik iedereen wel duidelijk gemaakt: Ukkie is op komst - maar heb geduld, het kan tenslotte ook 2 dagen duren.
    Hierdoor was er dus ook niemand die smste ofzo tijdens de bevalling of op die dag zelf, alleen succes wensen van te voren en dát vond ik wel fijn en hartverwarmend juist :) .

6. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Ik ben ook ingeleid, maar met 38 weken en 2 dagen. Heb dit aan mijn moeder, schoonouders en zus laten weten, omdat wij op de dag zelf 's morgens moesten bellen of er plek zou zijn.
    Anders zou ik weer iedereen moeten mededelen dat het die dag niet zou gaan gebeuren.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

als het dan toch nog 2 of 3 dgn duurt zit wel iedereen in spanning.....maar ja, het is inderdaad persoonlijk, je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ben ook ingeleid en het duurde bij na 3 dagen voordat ook dat verwerkelijk mijn kindje in mijn armen had.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het niet vertellen, na het inleiden kan het zo nog een hele tijd duren. Iedereen zit dan in spanning of gaat je lastig vallen met de vraag of het er nog steeds niet is...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

maar doen ze dat sowieso niet? Ik bedoel: Als ze je uitgerekende datum weten en weten dat je overtijd bent - dan heb je die vragen sowieso.
    Ik zou juist als ik wéét dat iemand aan het bevallen is die persoon met rust laten en ja, wel in spanning zitten :p . Maar ik zou dus anders ook wel in spanning zitten als een goede vriendin overtijd aan het lopen is -wetende dat het íéder moment kan beginnen.

maar misschien is het wel een verschil als je ingeleid wordt vóór de uitgerekende datum, of juist erna, omdat je kindje niet uit zichzelf komt. Vóór de datum - wordt je kindje door anderen misschien nog wat minder verwacht.. na je datum, zit iedereen sowieso in spanning.

11. debdeb

debdeb Lid

15 okt 2010
    92
    4
    8
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties! Ja, ik heb het tegen mijn ouders en schoonouders verteld...voor de rest wil ik het nog een geheimpje houden. Ik word ingeleid vóór de uitgerekende datum dus dat is wel spannend! Ik weet ook echt niet wat ik kan verwachten van inleiden...of het sneller gaat of wat dan ook....spannend!!!

12. onelove

onelove Actief lid

8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    ik zou het niet doen.
    Alleen aan je ouders en evt. broers/zussen.

succes!

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou het niet doen, zou het een verrassing laten.

14. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik zeg ook tegen niemand iets... als ik een datum geprikt zou krijgen... behalve me moeder, maar die is bij de bevalling aanwezig, en me zusje ... de rest krijgen het pas te horen als de kleine er is! ... heb nogal mensen in me vrienden kring die dan om de 5 min gaan zitten bellen:( ...

15. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wij wisten dat ik ingeleid zou worden rond de 38 weken dit was wel algemeen bekend.
    Maar de dag dat het ging gebeuren hebben wij, in eerst instantie, alleen aan mijn ouders verteld. Wij wisten het ook pas een dag van te voren.
    Tot wij 's avonds werden gebeld door onze beste vriend. Zijn broertje had zichzelf van het leven beroofd en wij konden het niet aan om hun de volgende dag te bellen met ons blije nieuws. Wij konden ze op die manier een beetje voorbereiden dat ze een blij telefoontje van ons konden verwachten... Het moeilijkste telefoontje voor ons.

Het inleiden is mij erg meegevallen. Maar dat kwam vooral ook door de ruggeprik :D Onze dochter was er binnen 10 uur.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik zou het persoonlijk niet doen... (alleen b.v je ouders ofzo)
    Ik heb namelijk bij mezelf gezien dat het 3 dagen heeft geduurd voordat het uiteindelijk op gang kwam en ik kreeg steeds smsjes; hoe gaat het ? Is er nog niks ? etc etc. best irritant :p

17. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier wisten de a.s opa's en oma's het,
    en onze beste vrienden.
    verder niet.
    gelukkig hoefden ze ook niet zo lang in spanning te zitten.
    ging om kwart voor 10 de verloskamers op en had om 15.42 mijn kleine meid in de armen.(na een zwangerschap van 38+2)
    om 17.00 uur hebben we gebeld dat ze geboren was.

18. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ahhhh :) Hou van jou :D

19. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Wij hebben het toen tegen mijn (schoon) ouders verteld (mijn moeder zou ook bij de bevalling zijn) onze broers en tegen onze beste vrienden (1stel) en mijn buurvrouw (hele goede band)
    Voor de rest hebben we het tegen niemand gezegt ivm smsjes en telefoontjes die je toch wel gaat krijgen, en vaak net op het moment dat jij bezig bent!!!

20. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Hebben het bij mijn dochter wel gezegd, maar zou het als het nu weer het geval zou zijn niet zeggen. Het duurde ´maar´ 24 uur vanaf opname tot geboorte, maar werd gek van de smsjes.
    Bij dit kindje lekker geheim houden! Ze horen het wel als het er is.

Deel Deze Pagina