Hey meiden, Even een vraag. Vorige week donderdag hebben we, bij 38wkn, een groeiecho gehad omdat de kleine niet voldoende meer leek te groeien. Nou schijnt hij idd 2 weekjes achter te lopen op het termijn wat ik nu heb, maar valt dat nog wel binnen het gemiddelde. Is dan alleen de ondergrens. Hij werd tussen de 2600 en 2800 gram geschat vorige week en de verwachting is een kleine 6 pond bij 40 wkn bevalling. Nu vraag ik me alleen af of dit betekend dat ik ook overtijd zal gaan? Of hangt dat niet met elkaar samen... Ik begin het nu toch langzaamaan wel erg zat te worden namelijk...
Volgens mij maakt het helemaal niks uit of je een kleine of een grote baby hebt. Onze baby werd met de echo 7,5 a 8 pond geschat met de uitgerekende datum. En nu loop ik al 5 dagen over tijd.
Grootte zeg niets over wanneer de kleine besluit te komen..Dus er blijft niets over als nu nog even rustig aan doen en afwachten.. EN het is zo iiritant dat je niet weet wanneer het begint.. maaar het is niet anders..
Zegt niets hoor! Mijn 1e is met 38 weken geboren en was 6,5 pond. De 2e is nog steeds onderweg (40+3) en werd vorige week richting de 8 pond geschat. Had eigenlijk gehoopt dat die nu wel eens ruimtegebrek zou krijgen.......
hoi hoi, Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Ik heb een tijd het tegen overgestelde gedacht. Dacht namelijk dat onze kleine eerder zou komen. Waarom weet ik niet. De verloskundige verzekerde mij dat je bij voorbaat nooit kunt zeggen of de baby nu groot of klein is, of hij eerder komt. Ga nog maar lekker genieten van je zwangerschap want je weet toch niet wanneer je baby eruit wil. hihi
Volgens mij zegt het ook helemaal niets. Ik liep 9 dagen overtijd en had een fors kind (4010 gram en 52,5 cm)...
Het zegt niets over de datum waarop je kind gaat komen. Enne... 2600-2800 gram is een keurig gewicht.
Dat zegt niks hoor, onze dochter is met 41.3 wkn geboren en woog bijna 4300 gram Liep dus flink overtijd en had een grote baby
Ayla is geboren met 39w5d en was 3080 gram. Net aan 6 pond dus. Gewicht van de baby zegt niks over hoe lang hij/zij blijft zitten.
de gyn vertelde mij gister dat kleinere kindjes vaak wat eerder komen omdat ze sneller rijp zijn. grotere kindjes zijn wat lui en doen er langer over om de longetjes enzo te rijpen omdat ze er geen moeite voor hoeven te te doen want ze krijgen alles gewoon aangereikt. daarom blijven die vaak ook langer zitten.
Ik heb met 38 weken een groeiecho gehad en kindje bleek ook klein te zijn. Precies met 39 weken ben ik bevallen van een zoontje van 2770 gram (had dit zelf echt nog niet verwacht omdat ik ook dacht dat ik wel overtijd zou lopen). Je hebt kindjes die licht zijn doordat ze gewoon klein en fijn gebouwd zijn, en je hebt kindjes die klein zijn omdat ze het op het laatst niet zo goed meer hebben in de buik (dat laatste was bij mij waarschijnlijk het geval gezien de bouw van mijn zoontje).
formaat baby heeft niets te maken met wel/niet overtijd lopen. Ze zeggen dat een kindje (samen met de placenta) bepaald wanneer hij/zij geboren gaat worden. Als de baby het niet meer naar het zin heeft (placenta werkt niet meer optimaal) wordt de bevalling in werking gezet zeg maar....
Uhm, erg wisselende verhalen dus. Haha, ik moet zo weer naar de vk dus dan zal ik ook is aan haar vragen wat ze er van vindt.
Hier een kleintje en een beetje overtijd!! Geboren 40+3, 2636 gram en 47 cm lang! dus alleen je baby kan het zeggen. hihihih
Zoontje woog 2940 bij geboorte en was 50 cm, geboren na 5 dagen van inleiden bij een zwangerschap van 41+5..
Ons kleintje schatten ze nu ook op 6 pond. Heb 2 cm ontsluiting (bij 38+5). Nu word ik maandag (bij 39+1) ingeleid, maar anders denk ik ook niet, dat ik dik overtijd zou lopen. volgens mij zegt gewicht en overtijd lopen dus niks.