Ik word ingeleid!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama van Isabella, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik ben vandaag opnieuw op controle geweest bij de gyn. Ivm hele zware bekkeninstabiliteit ben ik helemaal op.
    Nu vertelde ze dat ik morgenvroeg al ingeleid kan worden als ik wil. En dat ik dat zelf mag bepalen. Daar schrok ik wel wat van want nu komt het ineens veel dichterbij. Ik heb al 3 cm ontsluiting en ze kunnen eerst mijn vliezen doorprikken om te kijken of dat de bevalling op gang helpt. Dan wachten ze eventjes. Gebeurd er dan nog niks dan krijg ik na een paar uren wel een infuus met weeën opwekkers. De gyn vertelde wel dat het altijd beter is om de natuur zijn werk te laten doen en adviseerde me om "nog eventjes" te wachten. Mijn dochtertje is met 38 weken geboren en ze verwachte wel dat ik deze week spontaan zou bevallen.
    Vind het nu ineens zo'n eng vooruitzicht. Moet donderdag weer op controle. Als ons kindje er dan nog niet is vraag ik wel of ik vrijdag ingeleid kan worden. Best een gek idee dat ik nu zeker weet dat ons kleintje deze week geboren gaat worden.
     
  2. Joytjuhh

    Joytjuhh Actief lid

    18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Heel veel succes en plezier en geniet van jullie kindje!

    Liefs!
     
  3. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier ook ingeleid met bi, maar een ingeleide bevalling kan (hoeft dus niet) een stuk heftiger zijn dan een uit zichzelf begonnen bevalling. Ik heb (en of het door het inleiden komt weet ik natuurlijk niet) een erg slechte bevalling gehad, had liever nog een weekje doorgelopen met bi ;) uiteindelijk zelfs een spoedks geworden, maar dat was omdat mn 9 pondertje ook nog een sterrenkijkertje was.

    Ik zou dus niet meer aan inleiden doen, maar kan me zoooooo goed voorstellen dat je het helemaal zat bent en gewoon weer normaal naar de keuken/badkamer/wc wilt kunnen lopen of zitten zonder pijn, of gewoon liggen. Maar je hebt al 3 cm dus wie weet zit het er wel snel uit zichzelf aan te komen. Zou iig tot donderdag wachten als ik jou was.
     
  4. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Jou verhaal helpt ook niet echt :p haha. Dit houdt me dus nog wat tegen. Bij mijn dochtertje had ik een super bevalling van een paar uurtjes en dat wil ik zo graag weer. Maar ik heb echt zooooveel pijn en ik kan gewoon niet meer. Ik lig en zit de hele dag en kan helemaal niet voor mijn dochtertje zorgen :( Dat maakt me zo verdrietig. En ik heb het idee soms dat dit babytje nooit ter wereld komt :D Maar goed, ik krijg een 6 pondertje (dochter was 5 pond) en verder ziet alles er gunstig uit. Ook vanwege die 3 cm ontsluiting en verweekte baarmoedermond.
    Maar ik twijfel nog zo erg. Ben bang met een inleiding voor een helse bevalling. De gyn verwacht wel dat de weeën op gang komen na het prikken van de vliezen zodat ik geen infuus hoef maar goed, das ook geen garantie natuurlijk.
     
  5. Oehh kan me voorstellen dat he dan in een keer wel heel dichtbij klinkt.

    Mochten de weeen te snel achter elkaar komen kun je altijd toch om pijnstiller vragen?
    Kan me voorstellen dat je helemaal op bent en dat je het vreselijk vindt om niet meer voor je dochtertje te zorgen.
    Nog even en jullie hebben er een zoontje bij.

    Heel veel succes met de bevalling!!
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier ben ik ingeleid omdat mijn ontsluiting niet vorderde.ik kwam dus door het ifuus in een weeënr terecht. ik vond het veel heftiger al d gewoon weeë die ik al 44 uur om de 4 min.
    ik heb echt een K bevalling gehad door het inleiden ging het veelste snel voor fynn en ging het met fynn heel slecht op het einde
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben ingeleidt bij mijn zoontje met 37 weken en de bevalling was inderdaad heftiger dan een bevalling die natuurlijk verloopt (meestal) maar ondankst dat hij heviger en pijnlijker was zou ik liever die bevalling overdoen dan die van mijn dochter. bij mijn zoontje was het binnen 4,5 uur gebeurd en bij mijn dochter duurde de bevalling bijna 15 uur en bleef lang steken op de laatste cm
     
  8. Seth

    Seth Niet meer actief

    had bij mijn tweede (en eerste ook trouwens) ook zware BI...
    (sliep vanaf 16 weken zittend)
    iig... vk wilde me strippen, maar wilde ik zelf niet.... omdat ik zoiets had, van het kleintje bepaalt zelf wel wanneer het komt.. en heb nu zolang volgehouden, dat die paar weken ook nog wel lukt...

    Tweede kwam spontaan met 41+5 en heel vlot..
    (had 4 dagen ervoor 2cm ontsluiting)

    Hebben ze geen strippen voorgesteld bij je?
     
  9. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik ben al 3 keer gestript.
     
  10. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oooh spannend zeg! Heel erg veel succes en ik wens je een voorspoedige bevalling toe!
     
  11. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ooeeh spannend!! ik duim dat de kleine zich voor donderdag eruit wil, t komt idd heel dichtbij nu. geniet nog ff van je mooie buik en het getrappel..
    succes he!
     
  12. Seth

    Seth Niet meer actief

    :D dat is dan wel een hele goeie reden jah.....
    nou hoop dat het gewoon nu snel op komt zetten....

    misschien nog maar eens knuffelen vanavond...:p
     
  13. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Heeft ook niet geholpen :p En geloof me...........das een hele zware klus met BI :D
     
  14. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Ik ben bij alle drie mijn kinderen ingeleid. Elke bevalling was weer anders.
    Bij mijn derde had ik ook al 3 cm ontsluiting. Deze bevalling verliep heel snel. De eerste serieuze weeen kwamen rond half 3 en iets over 3en had ik mijn zoontje op mijn buik.
    Inleiden hoeft dus echt niet altijd een vreselijke bevalling te zijn..
    Bij mijn tweede ben ik spontaan bevallen op de gel die ze bij mijn inbrachten ivm dichte baarmoedermond. Deze bevalling duurde ook maar net 4 uurtjes.
    Het is inderdaad best moeilijk om een 'beslissing' te maken, zeker omdat je niet weet hoe een ingeleide bevalling gaat verlopen. Maar, je hebt natuurlijk ook niet de garantie dat een 'normale' bevaling net zo makkelijk gaat als die van je eerste, Dat kan natuurlijk ook zwaarder zijn.
    BI valt niet mee, en voor je lichaam is het natuurlijk ook prettiger als je nu redelijk uitgerust de bevalling laat inleiding ipv dat je nog een paar dagen aantobt met veel pijn en je met minder energie een gewone bevalling gaat beginnen.
    Ik wens je in ieder geval veel sterkte en wie weet begin het nog wel spontaan voordat je de beslissing moet maken!
     
  15. Mama van Isabella

    Mama van Isabella Bekend lid

    8 jul 2009
    599
    0
    16
    Bedankt voor je positieve berichtje. Dat is ook een reden dat ze me in willen leiden omdat ze anders bang zijn dat ik gewoon de kracht/puf niet meer heb om zelf de bevalling te kunnen doen. Het ziekenhuis stelt het ook niet voor niks voor natuurlijk. En dat ik niet de garantie heb om een mooie natuurlijke bevalling is natuurlijk ook helemaal waar. Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Ik denk dat ik er wel over uit ben. Ik ga donderdag nog op controle en misschien kunnen ze me 's middags dan wel inleiden en anders vrijdagochtend. Ik weet eigenlijk niet of ze zoiets 's middags doen? :(
     
  16. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Volgens beginnen ze altijd 's ochtends met inleiden. Soms duurt het best een tijdje voordat het infuus gaat werken. Ze lopen natuurlijk minder risico dat het nachtwerk wordt als ze al 's ochtends vroeg beginnen.
    Bij mij ging het de laaste bevalling alleen een beetje anders: Ik zou op een maandagmorgen ingeleid worden en moest vrijdag einde van de morgen nog voor een laatste controle.
    De gyn zei toen heel droog: vindt je het vandaag een leuke dag om te bevallen? Ik zei natuurlijk gelijk "ja!" Het was op dat moment heel stil op de kraamafdeling en de verloskamers, dus ze konden wel wat extra werk erbij hebben.

    M'n man is toen snel thuis de ziekenhuistas gaan halen en toen hebben ze me om 1 uur aan het infuus gelegd.
    M'n moeder zou even op de oudsten passen totdat ik weer terug zou zijn.
    Die keek wel even gek op toen ik haar rond half 1 belde met de vraag of ze de rest van de dag ook op zou kunnen passen omdat ze de baby gingen halen.
    Kwart over 3 hing ik alweer aan de telefoon dat ze konden komen kijken bij hun nieuwe broertje. Rond 4 uur waren ze er al, terwijl ik rond 11 uur van huis ging om 'even' de laatste controle te laten doen.
     
  17. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik ben om half 5 in de middag ik geleid.ligd waarschijnlijk aan het ziekenhuis
     
  18. Esma

    Esma Bekend lid

    Ik ben ook ingeleid en ik ben blij dat het gebeurd is.
     
  19. Alita

    Alita Niet meer actief

    mmm ik ben van menig dat het natuurlijk moet gebeueren......
     
  20. Seth

    Seth Niet meer actief

    Weet er alles van meid.....;) en heb vorige keer zowat de 42 weken volgemaakt...
     

Deel Deze Pagina