ben me DOODgeschrokken !!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Saraah, Apr 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    Hallo mensen,

Ik ben me DOODgeschrokken en ik voel me nogsteeds klote.

Ik ging met mn vriend ff boodschappen doen, voordat ik de winkel inliep voelde ik dat ik wat vocht verloor, eerst dacht ik aan afscheiding, maar het was teveel,en mn broek was nat.

dus we zijn snel naar huis gegaan, en gekeken wat het was, het was kleur en geurloos. Ik ging uit van: Vruchtwater, Wat niet goed is, want ik ben pas 25 weken... dus mn vriend belde de VK, want ik was in paniek.

die vertelde mij: dat het waarschijnlijk afscheiding was... maar ik BEN overtuigd dat dit het niet was, en dit zei ik haar ook.
    dan misschien urine... Maar dan zou ik dat gevoeld hebben, want ik moest namelijk plassen, en dit is ook niet kleurloos en al helemaal niet GEURloos..

nou dan moest ik een zakje in mn broek stoppen, en als er nog meer uitliep het naar de Verloskundige praktijk brengen.

ik ben nu 4 uur verder, en tot nu toe niks, maar ik voel me nog steeds klote, en ben nog steeds bang dat er wat mis is....
    maja zolang er niks meer uit komt lopen is het denk ik wel goed toch?...

hebben meer mensen dit meegemaakt?..

gr. sarah

2. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent, als je het niet vertrouwt nog een keer bellen!
    heb ook weleens het gevoel dat ik wat verlies, en dat is dan vaak afscheiding, maar niet zo veel dat je hele broek er nat van is.. dat lijkt me indd ook niet goed..

Goed in de gaten houden, en anders zou ik nog een keer bellen als het je niet lekker zit.

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    zo jij moet zeker geschrokken zijn!!!!!
    ik voel het gewoon bijna met je mee!!!
    ik heb hier gelezen dat vruchtwater een zoet,weeige lucht heeft en bij jou is het reukloos,misschien dat je dat wat oplucht?
    waarom mocht je niet laten nakijken wat het wel was?
    vind het een beetje vaagjes dat ze je niet even voor alle zekerheid nakijken,je wilt toch zekerheid hebben!!!!
    als je blijft twijfelen gewoon terug bellen hoor meis,daar zijn ze voor!!!
    succes he en ik denk aan je!

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja he... dat wil ik ook eigenlijk wel, maar ze zei dat : als je vruchtwater verliest, alles eruit moet, dus niet een klein beetje... en het is nu 4 uur geleden, dus dan zou de rest erookal uit moeten zijn toch?... ik vind het echt ERG... :(

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik denk idd dat als het vruchtwater zou zijn je intussen al meer zou verliezen hoor.
    het kan ook zijn dat je inderdaad gewoon reukloze waterige afscheiding hebt gehad,of toch wat urine verlies,is niet gek hoor dat je dat soms hebt,je blaas krijgt ook een hoop te voorduren met de druk die er op hangt van de beeb!
    ontspan even lekker meis,neem een bad/douche en verzet even die gedachtens.
    en anders echt gewoon weer bellen,daar zijn ze verloskundige voor!

succes wijffie

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ach, ik blijf ff cool zolang er niks gebeurt... ( wat hopelijk zo blijft) en ikzalpas gerust zijn, als over 7 dagen nog steeds niks is... !! ben echt Geschrokken...

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    kan heel goed begrijpen dat je mega bent geschrokken maar wedden dat je beebje nu lekker ligt te duimen of te spelen in je buik!
    die heeft geen benul wat er aan de hand is en ze zit nog heerlijk in jou buik tot ze geboren gaat worden!!!!
    let maar op!! ;)

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja ik hoop het echt... ik voel me echt zon klein kind.. !! heb ech tlopen janken !!!
    mn moeder probeerde me echt te bedaren !!!

9. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

Feb 13, 2006
    512
    0
    0
    Ik wil je niet bang maken, maar ik heb hetzelfde gehad.
    Alleen was ik al een stukje verder in de zwangerschap. Ik was 35 weken, toen ik ook dacht dat ik vruchtwater verloor. De gyn wuifde het weg met dat er dan idd meer zo moeten komen, maar ik kreeg m niet overtuigd.
    Later bleek dat Aiden vanaf die week al ingedaald lag en dat ik daarom steeds hele hele kleine beetje verloor. Aiden en ik hebben daardoor een nare infectie opgelopen.

Nou wil ik je geen paniek aanpraten, je bent nog korter zwanger als ik toen. Dus dat de baby de boel afsluit is bij jou niet het geval.
    Groot kans dat het inderdaad afscheiding is (die kan idd zo dun zijn) en dat er dus niks aan het handje is.

Maar als je het echt niet vertrouwd, zou ik toch even de vk er naar laten kijken. AL is het alleen maar voor je eigen gemoedsrust.

10. Niet meer actief

heey meis wa erg jemig!!!
    maar het ken ook gewoon urine wezen hoor, ik heb het ook wel eens heel vervelend maar daarom gebruik ik ook inlegkruisjes (ben je nie ongesteld mot je ze nog gebruiken hahahahaha)
    maar bij mij is mn urine ook gewoon soms wit/doorzichtig en ruikt het nie, komt vaak doordat je veel naar de wc gaat of veel gedronken heb!!!

en als je het echt nie vertrouwd gewoon ff na laten kijken!!!

xxx

11. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jammer dat sommige VK zo makkelijk het euvel wegwuiven :(
    en een as. mama met zoveel angst achterlaten
    heel jammer
    gelukkig waren mijn vkdes niet zo en kon ik ze dag en nacht bellen en lieten ze me niet in angst achter
    of ze kwamen of hadden goed oplossingen

heel veel sterkte meis en hopelijk valt het allemaal mee en is het onschuldig

fijne zwangerschap verder

12. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dit is ten eerste onzin want je vruchtzak heeft 2 lagen en het is mogelijk dat in de eerste laag een scheurtje is gekomen en daardoor dat je een beetje vruchtwater bent verloren.
    Maar het leuke van de grap is, als je direkt naar de gyn had kunnen gaan hadden zij dit kunnen testen. Ze nemen dan een schraapsel met een wattestaafje en laten deze testen.
    Maar het is zelfs heel goed mogelijk dat de baby tegen je blaas aan heeft geschopt en daardoor urine bent verloren zonder dat je dit gevoelt hebt. En als de urine niet geconcentreerd genoeg is is deze ook reukloos.

13. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    2,322
    0
    0
    Apeldoorn
    Jeetje!!!

En ik schrik er weer van omdat ik je naam zie staan!

25 weekies :( Ik snap echt dat je geschrokken bent Saraah!! Wat een gedoe zeg ook dat je het niet heb kunnen opvangen zodat je ze had kunnen laten zien wat het was.

Het lijkt mij ook wel dat je echt wel het verschil weet tussen urine en gewoon vocht.

Gelukkig heb je niet nog meer verloren maar je moet idd oppassen met infectie!

Heeel veel stertke meis!

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja ik moet het maar ff aankijken..denk ik!!

ik wil jullie in iedegeval heeele rg edanken voor al jullie reacties. ik zat gister echt in de rats.

de kleine is in iedergeval nog lekker druk, en ingedaald is ze zeker niet, want de dag ervoor was ik nog bij de verloskundige, en de dag daarvoor bij de 3D echo...toen was alles helemaal goed.

maar aguarius.... Wat betekend twee lagen?
    als er nu een scheurtje in een laag is gekomen.. is er dan niks aan de hand?...
    en over dat testen, dat kon ze alleen doen, als ik wat had opgevangen... zei ze !

in iedergeval bedankt
    Sarah

15. Aquarius

Aquarius Bekend lid

Aug 13, 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik weet dat er 2 lagen zijn, maar vraag me niet teveel dit is voor mij ook alweer meer dan 7 jaren geleden. Het is een elk geval een buitenste en binnenste laag en het kan zijn dat in de buitenste een scheurtje komt en daardoor een beetje vruchtwater verliest. Dit heb ik toendertijd gehad en ik had ook niets opgevangen en ze konden het evengoed testen met een wattenstaafje. Tenzij dat de medische wereld achteruit is gegaan kunnen ze dit nu nog steeds, mits je wel direkt naar het ziekenhuis was gegaan en de gyn de test had uitgevoerd. Geen uren later natuurlijk.
    Bij mij was er verder niets aan de hand, maar erzijn er ook die daardoor een infectie oplopen.

16. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Hoi Saraah,

Wat zul je geschrokken zijn, zeg!!! Was het echt veel ? Want ik heb ook geregeld dat ik 'vocht' voel lopen. Mijn onderbroek is dan echt nat, maar dit is dus gewoon hele waterige afscheiding volgens de vk. iig hoop ik voor je dat alles goed is, want je kindje moet nog maar even bij mama blijven !

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    wow... je wilt niet weten hoe geruststellend het is, om dit te horen, dat er ook andere zijn...het was niet SUPEr veel, maar wel (voor mijn gedachte) te veel om afscheiding te zijn... maar als ik dit hoor.. en niks is normaal als je zwanger bent, en ik ben verder ook niks meer verloren, en als mn vriend aan mn buik luisterd, dan hoort ie het lekker klotsen... dus ik hop dat alles gewoon goed is !!!

Gr. sarah

Tnx voor jullie reacties !

18. saar

saar Fanatiek lid

Sarah,

en hoe voel je je nu?

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad en dacht ook dat het vruchtwater was. Ze mocht toen direct naar de gyn gaan en daar bleek dat het gewoon urine was. Ze had de geur en kleur ook helemaal niet kunnen thuisbrengen, maar 't was toch gewoon urine.

Spijtig dat ze je niet snel onderzoeken, dan ben je toch gerust gesteld en moet je je geen zorgen maken.

Saartje

19. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    heey saar ;)

ja precies... !!! maar als ik zo deze dingen lees, word ik toch ook een beetje rustig van binnen, en ik ben niks meer verloren, en mn vriend hoort het nog lekker klotsen... dus ik ga uit van het positieve !!

gr. sarah

20. saar

saar Fanatiek lid

Sarah,

geniet maar van dat 'klotsen' dan! :) Kijk er al naar uit dat wij dat ook kunnen horen!

Saartje

Share This Page